2001
|
|
Eta orduan ispiluak hitz egingo dio eta erakutsiko nor den, nola heltzen den bentzitua, nola aguretu den eta denborak zein ahurra egin duen
|
bere
aurpegian. Agian, ispilua ez da isiltzen, jarraituko du mintzatzen eta Ulyses en buruaz gain, Penelope-ren pazientzia hartuko du mintzagai, eta adieraziko dio zer gertatu den Itaca n bera kanpoan izan den arte.
|
|
Paradoxa, puntu honetan, bete betea agertzen da. Zeren Europak
|
bere
aurpegi ederra agertzen duen moduan, bere aurpegi itsusia ere agertzen baitu. Hala, Paris neskazaharra da, eta esaldi biribila erabiliz:
|
|
Paradoxa, puntu honetan, bete betea agertzen da. Zeren Europak bere aurpegi ederra agertzen duen moduan,
|
bere
aurpegi itsusia ere agertzen baitu. Hala, Paris neskazaharra da, eta esaldi biribila erabiliz:
|
2002
|
|
Baña onetzaz bere gustiok ezkagoz aburu baten. Batzuk diñoe gabon ostean izanen dala neguak
|
bere
arpegi larria erakusten dakiana, besteak barriz, bein eguna luzatzen asi ezkero bildurra, negu bildurra, yoan legikela esan daroenak. Gexo luzeak bularrekoak batez be otzalla eta epalla autuak edo dituez notin gexuakaz osoro jaubetuteko.
|
2003
|
|
Baina herritik urrun ezagutzen dituzun euskaldunek ez. Bakoitzak bere herriko euskara berezia erabiltzen du, eta euskara berezi hau bere nortasunaren zati bat egiten da,
|
bere
arpegia, bere abotsa edo bere izakeraa bezela.
|
|
Azkenekoa pasatu baino lehen zahartzaroa iritxiko zuala ematen zuan. Bainan, nahiz
|
bere
arpegia gehiago ez ikustearren, nahiz errukituta beste lan modu bat ikasteko denbora gehiegi galdu zualako, azkenean eman zioten tituloa. Doctor eta doctor Berendi ziran bere arpegiz asetuen zauden irakasleak.
|
|
Bainan, nahiz bere arpegia gehiago ez ikustearren, nahiz errukituta beste lan modu bat ikasteko denbora gehiegi galdu zualako, azkenean eman zioten tituloa. Doctor eta doctor Berendi ziran
|
bere
arpegiz asetuen zauden irakasleak.
|
|
Aittute" o" tzut! (aituten deutsut) eta katuari eskua pasatzen gelditu ta, Inasik hartu besoetan haur bat bailitzan, eta maiteki maiteki ipintzen dio burua
|
bere
arpegiaren ondoan.
|
2005
|
|
Berak amaitu arren, segundo batzuetan oraindino bere ahiztaren ahotsaren oihartzun eztitsua jatorko belarrietara, berak luzaroago iraun nahiko eukean oihartzuna. Oihartzuna ezezik laster bere ahots propioa be,
|
bere
aurpegia be ikusteko aukera izango daualakoan dago, ez eban eta alperrik egingo urte batzuk lehenago bere ahiztak egin eban bide berbera, leku berbereraino, hemen bere ahiztaren koaderno higatua aurkitzeko bere zain, Emiliaren zain.
|
2011
|
|
" Aita Jauna" ohartu eutsan," egia aurretik jakin barik, ez sinesterik emon nigaitik deungaro esaten deutsuezanei". Baina emakume faltso harek etorrerearen barri jakin ebanean,
|
bere
arpegia urratzen ebala hartu eban, esanez harén seme Iñigo Ezkerrak ondrea galdu eragin eta behartu egin gura izan ebala. Eta aitaorrek hori ikusi eta gero, semearen bila urten eban eta Meakaurren inguratu eban.
|
2019
|
|
"[...] bai ulertzen, eta irribarre egingo zuen,
|
bere
aurpegi zabalaren adinako irribarre zabala. Netol en iragarkia zirudien.
|
|
" [Arkotxa] Bere analisiaren arabera, pertsonaietariko bakoitzak giza denboraren momentu erreal bat sinbolizatzen du. Istorioaren lehen paragrafoan" illargiak
|
bere
arpegi maltzurra irkaitzez erakusten zuelarik" (Mirande 1987: 35) esaldian bertan harremantzen dira denbora, gaiztotasuna eta emakumea (Arkotxa 2000: 312). Alta, zehaztu beharra dago, batetik, feminitatea eta gaiztotasunaren artean identifikazio bat jazotzen bada ere, Theresa ez dela oraindik emakume, aro anbiguo batean baitago eta, bestetik, lehen irakurketan agerian geratu den bezala, gaiztotasun hori ez zaiola emakumetasunari era esklusiboan esleitzen, jendarte burgesaren pieza den partaide bakoitzari baizik.
|