2008
|
|
%20, 3ra 15 eta 24 urte bitarteko gazte euskaldunen artean eta %16, 1era 25 eta 34 urte bitartekoen artean. Datu horiek badituzte, beraz,
|
bere
argi ilunak: pozgarria bada ere haurren joera ikustea, kezkagarria da nerabezaroan gertatzen den etena.
|
2011
|
|
Azken 30 urteko indarberritze saioak, eAen bereziki, ekarpen ohargarriak eskaini ditu: europako oso hiztun herri gutxik eskuratu dituen neurriko ekarpenak dira horiek, hurrengo bizpahiru belaunaldien bilakaera ardatz nagusiari dagokionez gutxietsi behar ez genituzkeen garapen potentziala berekin dutenak. egia izanik ere hori guztia, arras agerian ditu indarberritzesaio horrek
|
bere
argi ilunak, lorpen deigarriak eta hipoteka larriak: h alorreko funtzio esparrura sarbidea lortu dugularik partez, hiztun elkarteen belaunez belauneko jarraipena ziurtatzeko hori baino zentralagoa den jardun guneak, etxe auzo lagunarte multzoak bildu ohi duen hizkera informal eta intimoz oraturiko" eguneroko bizimodu arrunta" k, erdaldunduz jarraitu du. ralentizatu ordez azeleratu egin da, azken hiru hamarkadotan, ura bodegatik sartzearen fenomeno hori. euskaltzaleok teilatuko zuloak eta arteziak nola tapatuko afan bizian ari ginen artean zilborretik gora iritsi zaigu, dagoeneko, bodegatik sartzen ari den ura. kostatzen ari zaigu gainera ur gehiena, hemen eta orain, nondik sartzen zaigun antzematea. huts egin dugu diagnostiko zehatzaren identifikazio saioan eta, horren ondorioz, lehentasun egokien aplikazio lanean. espero izatekoa zen hori, teoriaren aldetik. hizkuntza soziologiak ez du aukera hori ezinezkoa denik esaten:
|
2012
|
|
Ez dago zalantzarik azken 20 urteotan euskarak izan duen bilakaera munduko gainerako hizkuntza gutxituek izandakoarekin alderatuko bagenu, gureak pozik egoteko moduko datuak liratekeela,
|
bere
argi ilun guztiekin.
|
2016
|
|
Bourhis en 1979ko" Language and ethnic interaction: A social psychological approach", eta harrez gero konstruktu horrezaz baliatzen den (are
|
bere
argi ilunez diharduen) bibliografia zabala.
|
2021
|
|
Jakin badakigu euskararen erabileran bide ezberdinetatik eragin behar dela eta eskola bide horietako bat besterik ez dela. Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu
|
bere
argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018). Bilakaeraren ondorioz, asko aldatu dira egun ereduan ikasten duten ikasleen zein irakasten duten irakasleen hizkuntza profila eta euskararekiko atxikimendua; euskararen ezagutza duten hiztunen kopuruak gora egin duen neurrian hiztunen edo erabiltzaileen ezaugarriak ere dibertsifikatu egin dira; adibide gisa dugu orain dela gutxi hiztun berriei buruz egindako azterketa (Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015) edo euskararen sozializazioa gogoetagai duena (Kasares, 2012).
|
|
Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntzasisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak baditu
|
bere
argi ilunak.
|