Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2015
‎8 Burgos hiri honetan alargun santu bat bizi zen, Katalina Tolosa zeritzana, Bizkaiko alaba; haren bertuteak kontatzean asko luza naiteke, penitentziazko bertuteak nahiz otoitzezkoak, limosna handi eta karitatezkoak, adimen oso argikoa eta kementsua. Valladoliden dagoen gure Ordenako sorkundeko monasterioan sartu zituen moja bere alabetako bi, uste dut orain dela lau urte, eta Palentzian sartu zituen beste bi, fundazioa noiz amaituko zain egon baitzen, eta nik fundazio hartatik alde egin baino lehen eraman zituen.
‎5 Hau ez dakit berarengandik soilik, haren amak, eman zizkion tratu txarrengatik nahigabe handiz, hura moja ikusi ondoren, kontatu baitzidan beste gauza batzuekin batera; izan ere, haien martiritzak handiak izan ziren; eta amak bera besterik ez zuen eta oso kristau ona izanik, Jainkoak baimentzen zuen bihotz bihotzez maite zuen bere alabaren borreroa izan zedin. Egiazalea eta kristautasun handiko emakumea da.
‎Nik bere amari dei egitera bidali nuen. Bere onetik irtenda bezala etorri zen; baina esan zuen, konturatzen zela Jainkoak bere alabari egiten zion mesedeaz; eta, nekez bada ere, onartu zuen; ez beste batzuk bezala, hitzik ere ez egiteraino iritsiz; alderantziz: etengabe egiten zizkigun limosna handiak.
‎Halaxe egin zuen; eta hark idatzi zion, ziurtasun handia emanez. Kontu emate hau hain zen zehatza, non, ikusi zuten letradun guztiek, hau da, beraren aitor entzuleek?, esaten baitzuten oso egokia zela gauza espiritualetarako, eta agindu zioten alda zezala eta liburutxo bat egin bere alabei zenbait abisu emateko, priorea baitzen.
‎Neure osasun kaskar honek akats askotan erorarazten nau. Ana San Pedrorenak hara eramateko baino estimu handiagotan ditu bere alabak; burutik pasatu ere ez zaio egiten halakorik. Etzi joango naiz, berriro beste gaitzen batek jotzen ez banau; handia izan du, eragozteko.
‎5 Elena andereak bere alabaren senipartea eta, sartzen baldin bada, berak ekarriko duena bildu ditu; eta berarenetik, beste bi mojaren eta belo zuridun beste birenetik hartu behar dutela dio, eta etxea eraikitzen denean, Albakoa bezalako karitateko obra bat gera dadila. Egia esan, dena uzten du berorrek, aita Baltasar Álvarezek eta nik deritzagunerako.
‎4 Arenaserako uste dut ona izango dela flandestarra, lasai baitago bere alabei lagundu ondoren, eta oso dohain onak baititu. Jainkoak Madrilgoa egitea nahi badu, Ines Jesusena dut harako.
‎2 Orain Elena anderearen arazo hauetaz idazten diot, pena handiaz naukatelako, eta Elenak niri idatzi zidan gutun bat bidaltzen diot; bertan dioenez, Ordena honetan hartzen ez badugu, frantziskotarretan sartu nahiko luke, eta pena emango lidake, inoiz ez litzatekeelako pozik egongo; bada, haren espiritua ezagutuz, hobeki egokitzen da gure Ordenara, eta, azken batean, hemen du bere alaba eta bere semeen ondoan egongo litzateke.
‎Neure Maria andereari ere ezin diot idatzi. Behin eta berriro muin egiten diot eskuetan, eta uste dut hobeki babesten dituela Andre Mariak bere alabak berorren jauntasunak mendekoak baino, auzi hauetan isilik geratu dela esaten baitidate. Jaunak lagun diezaiola aingerutxo hari, munduan oso berria baita Jaunak haren alde egiten duena.
‎5 Berorren aitatasunak dioen hirugarren puntuaz: Joana anderea bere alabarekin etortzeaz, oso gogor egiten zait hark laurogei legoako bideari ekitea orain, beharrik izan gabe, eta beraren osasuna hainbeste doakigunean. Nik egin izan dut bide hori, eta eroso eta atseginez joan arren. Maria Mendoza anderearekin nindoalako?, oso luze egin zitzaidan.
‎6 Jakin beza berorren aitatasunak, hari hemendik aurrera egiten ez uzteko erabakia harturik nagoela; bada, ez da beharrezkoa, emakume bat baldin badoa Maria anderearekin eta berorren anaiarekin; izan ere, han ongi zaindua dago, eta oker handia litzateke hainbeste neke hartzea, orain bere alaba ikusi duenean. Belo hartzeko egunean ere hobe litzateke, orduan, Jainkoa lagun, ez baitira egongo gauzak hain arriskutsu eta berorren aitatasunak orain baino hobeki lagundu baitiezaioke amari.
‎7 Joana andereak eta nik uste genuen beste gauzarik ezin zitekeela egin, poztasun gabe egoteko bidea zelako hemen abitua hartu eta ondoren hara joatea; eta argi eta garbi esan zidan, sartzen den lekutik berriro irtetea ezin dela onartu, eta horrela, Joana anderea bihar joango dela uste dut, bazkal ondoren, bere alabarekin. Nik, astelehenera arte behintzat, hemen geratzea nahiko nuke; hainbeste kostatzen zaiola ikusirik, ez diot asko ekin.
‎Esan biezaio, eta eman goraintziak nire partetik. Izan bedi bedeinkatua, osasuna eman diolako, eta esan biezaio bere alabari eta guztiei nire alde erregutzeko.
‎Ama priore horri ez zaio falta, baina Pastranan ugarian ohiturik, pobretasun espiritu gutxi geratu zaio; niri horrek pena ematen zidan eta emango dit hori entzuten dudan bakoitzean; izan ere, etxe hauek, Jainkoari eskerrak, Beragan soilik ustea dugula fundatu dira, eta horrela beldur naiz, giza bitartekoetan ustea jartzen hasten bagara, jainkozkoak faltako ez ote zaizkigun. Hau ez dut esaten negozio horrengatik, baina badakit ez lukeela sartuko hor bere alaba era horretakoa ez balitz. Hala ere hari ez zaio ezer zor, eta Jainkoaren nahia horrela egitea izango da.
‎Hau da, Maria Acuña andereak ontzat ematen duela, bere alaba Kasildak senipartea Valladolideko karmelen alde utz dezan.
‎Paulo Matiasek, Sevillan nobizia den bere alaba Bernarda San Joserenak, profesa egin baino lehen, seniparteari uko egitea nahi duela dirudi. 1577ko martxoaren 21ean egin zuen profesa eta ez zuen ekarri limosnarik ezta ez zion uko egin seniparteari ere.
‎Jainkoaren esperientziak adierazi beharra izan zuen, ezohikoak eta apartekoak zirelako. Aitor entzule eta aholkulari espiritualek bultzaturik batetik, eta Ávilako San Josereneko bere alabek eskaturik bestetik, ia ustekabean, barruko kontu horiek idatziz jartzeari ekin zion. Maistra espiritual berdingabe bihurtuko da eta hortik aurrera ez zuen etengo ekoizpen espirituala, bere barruak, inguruak eta premiek hartaraturik.
‎Alde batetik, haien jatorria zehaztu nahi du: . Ez dakit berak idatziak diren ala aitor entzuleek eman zizkioten?. Beste aldetik, gai aldetik duten balioa azpimarratzen du, eta Teresak bere alabei ematen zizkiela eta oso ongi gordetzen zituela (Diálogos sobre la muerte de la M. Teresa de Jesús [Burgos 1913] 155 or.). Tomas Álvarezen iritziz, Abisuak ez datoz Teresaren lumatik; gutxi batzuk etor daitezkeela, baina gehienak ez. Dena dela, beste aditu batzuek uste dute, asko beste jatorri batekoak izan arren, beretzakotzat hartu eta gehitze, ukitu eta ñabardurak jarri zizkiela eta batzuk osorik bereak ere izan daitezkeela.
‎Liburu hau, Teresa Jesusenak, gure Jaunaren eta Jainkoaren Ama Birjina aintzatsu eta gure Amaren laguntzaz, Karmengo Amaren hasierako Erregelaren arabera fundatu zituen monasterioetako ahizpa erlijioso bere alabei emandako abisu eta aholkuez ari da. Batez ere Ávilako San Jose Monasterioko ahizpei zuzendua dago, lehenbiziko fundazioa izan baitzen eta bertan priore izan baitzen idatzi zuenean.
‎–Liburu hau, Teresa Jesusenak, gure Jaunaren eta Jainkoaren Ama Birjina aintzatsu eta gure Amaren laguntzaz, Karmengo Amaren hasierako Erregelaren arabera fundatu zituen monasterioetako ahizpa erlijioso bere alabei emandako abisu eta aholkuez, ari da. Batez ere Ávilako San Jose Monasterioko ahizpei zuzendua dago, lehenbiziko fundazioa izan baitzen eta bertan priore izan baitzen idatzi zuenean?.
‎Liburu hau idaztean, Teresa gogotsuago dago eta bere burua gai ikusten duela dirudi, bere alaba moja karmeldar oinutsei, batez ere Ávilako San Josereneko mojei, otoitzaz eta perfekzio bideaz irakaspen probetxugarriak emateko. Alde batetik, esperientzia eta jakintza praktiko handia bildu du otoitz bideetan; bestetik, monasterioko bere alabek maite dute eta maitasunak zoztor guztiak kentzen ditu.
‎Liburu hau idaztean, Teresa gogotsuago dago eta bere burua gai ikusten duela dirudi, bere alaba moja karmeldar oinutsei, batez ere Ávilako San Josereneko mojei, otoitzaz eta perfekzio bideaz irakaspen probetxugarriak emateko. Alde batetik, esperientzia eta jakintza praktiko handia bildu du otoitz bideetan; bestetik, monasterioko bere alabek maite dute eta maitasunak zoztor guztiak kentzen ditu. Are gehiago, monasterio barruko xehetasun txikietan, emakumeek baliteke, gizonezko letradun jakintsuek baino hobeki asmatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia