Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2015
‎ez izan nahigaberik, bakean eta nahigaberik gabe geratzen da, eta argi handiaz, nahigabe hura guztiz kendua du; eta iruditzen zitzaion mundu guztia eta jakintsu guztiak bilduko balira ere nahigaberik har ez zezan arrazoiak emateko, zuketela, hartatik ateratzen eginahalak egin arren. Nahigabez dago eta beldurrez beterik, bere aitor entzuleak eta beste batzuek esan diotelako berak duena deabruaren espiritua dela: eta hitz bat esanez besterik gabe:
‎3 Badakit ikuskari honetaz beldurrez zegoela (irudizkoak bezalakoa ez zelako; hauek laster batean pasatzen dira, beste honek, ordea, egun asko irauten du, eta inoiz edo behin urtebete ere bai), nahiko kezkaturik bere aitor entzulearengana joan zen. Hark esan zion, ezer ikusten ez bazuen, nola zekien gure Jauna zela; esateko nolako aurpegia zuen.
‎5 Kontakizuneko 13 zenbakian dio bere aitor entzuleek ere ez zutela zalantzarik grazia mistiko honetaz. Kapitulu honek bere pareko biografikoa du Bizitzako 29 kapituluan; ik. horrez gainera, 20 kapitulua ere.
‎12 Pertsona bati zortzi orduan hala egotea gertatzen zitzaion; hauek ez daude konorterik gabe, ezta ez dute sentitzen Jainkoaren gauzarik ere. Aipaturiko pertsona honi lo eginda eta janda eta penitentziarik egin gabe egonda kendu zitzaion, nork ulertua izan zuelako; izan ere, bere aitor entzulea eta beste pertsona batzuk eta bere burua ere engainatuak zituen, berak inor engainatzerik nahi ez bazuen ere. Benetan sinesten dut deabruak ahaleginik egingo zuela hortik irabaziren bat ateratzeko, eta hala, ez zen gutxi ateratzen hasi.
‎Teresak darabilen tratamendua bere aitor entzuleei eta obra honen hartzaileei zuzentzen zaienean, Vuestra merced, euskaraz, berori, eta Vuestras mercedes,, beroriek?.
‎Berez ez da autobiografia, hitz hau ulertzen dugun eran behintzat, Teresak bere aitor entzuleentzat idatziriko kontu emate zabal eta zehatza baizik. Barrukoa da batez ere; gainerako kontakizuna, barruko kontu ematearen harira datorrena eta haren osagarri dela esan dezakegu.
‎Biziki hazi zitzaion horretarako gogoa eta bakarrean Jainkoaz gozatzeko lekura joan eta penitentzia egiteari emateko gogoa, inork horretan eragozpenik jarri gabe. Honetaz bere aitor entzuleekin hitz egiten zuen eta ez zioten uzten; izan ere, mundua zuhurtasunez jokatzera dago eta ia ahaztuak ditu basamortuetan bizi ziren gizon eta emakume santuei Jainkoak egin zizkien mesedeak; beraz, ez naiz harritzen horiek zentzugabekeriatzat jotzea. Baina Haren Maiestateak egitez bete daitezen, benetako desirei lagundu gabe uzten ez dienez gero, lagundu gabe uzten ez dituenez gero, aita frantziskotar batekin, frai Frantzisko Torres izenekoarekin, aitortu zedila nahi izan zuen; nik oso ongi ezagutzen dut hura, eta santutzat dut; urte askoan bizi da penitentzia eta otoitz gar biziz eta jazarpen handiekin.
‎Hemen dago Jainkoa pozik eduki nahi duten arimentzat hain estimagarria den bakea. Izan ere, egiaz obedientzia santu honetan etsia badago eta adimena hari emana badu, bere aitor entzulearena eta, erlijiosoa bada, bere nagusiarena baino beste iritzirik izan nahi ez duela, deabruak utzi egingo dio bere etengabeko kezkekin erasotzeari, ezer irabazi baino gehiago galdu egiten duela ohartzen baita; eta gure eragin zalapartatsuak ere, bere borondatea egitera eta gure pozerako gauzetan arrazoia ere mende hartzera jotzen dutenak, gelditu egiten dira, Jainkoaren ordezkotzat...
‎Letra etzanaz dagoen testua Teresak berak gehitu zuen bere aitor entzuleak eginiko kopian, eta gero kopia hau erabili zuen Riberak.
‎23 Erantzuna ekarri zutenerako, hain gaizki zegoen, non bere aitor entzuleak lasai zedila esan baitzion, jada monasterioan balego ere bota egingo luketela, eta askoz ere gutxiago onartu orain. Berak nahigabe handia hartu zuen, eta gure Jaunagana jo zuen irrika biziz eta esan zion:
‎11 Sekula ez zuen ezer egin otoitzean ulertzen zuenagatik, bestera baizik, hau da, bere aitor entzuleek kontrakoa esaten bazioten, berehala egiten zuen, eta beti ematen zuen guztiaren kontua. Egundo ez zuen sinetsi Jainkoa zela zin egiteko bezain irmo, baietz esaten ziotela eta besterik gabe, ondorioetatik eta gauza batzuetan egin dioten mesede handiengatik espiritu ona zela iruditu arren; bertuteak nahi izaten ditu, ordea, eta bere mojak ere horretan jarri ditu, apalena eta hilduratuena izango dela espiritualena esanez.
‎18 Gogoan dut ni egon nintzen toki batean, gure monasterio bat zegoenekoan, emakume bat ezagutu nuela, Jainkoaren mirabe handia oso, herri guztiak esaten zuenez, eta hala izan behar zuen. Egunero Jauna hartzen zuen eta ez zuen bere aitor entzule berezirik, eta egun batean joaten zen Jauna hartzera eliza batera eta bestean bestera. Ni honetaz konturatu nintzen, eta nahiago nukeen pertsona baten esana egiten ikusi, hainbeste jaunartze egiten baino.
‎Egia da urruti deritzadala eta orain Laurentzia dagoen baino askoz ere txarrago izango dela, bere osasunari begiratuz behintzat; baina premiarik handiena dagoen lekua da, eta beraz, ez zaio begiratu behar norbere kontentuari, lurrean horri begiratzea okerra bailitzateke. Azken batean, kontenturik handiena bere aitor entzule Paulorekin egotea da, eta han horretarako aukera hobeak daude, monasteriora egokitzea izan ezik; izan ere, orain dagoen lekuan, ikusten du: negozioetarako Ávilan baino ere txarrago da.
‎Espiritualitateko argitalpenak 1562ko ekainean jartzen du gutun honen data. Efrén Stegginken 1982ko argitalpenean, asko atzeratzen da, 1568ko otsaileko data emanez, eta gutunaren hartzailetzat ere A. Domingo Bañez jotzen da (Obras Completas, B.A.C., Madril, 1982, 673 or.). Bizitza Liburuaren idazketa bat ala bi onartzen diren hor egon daiteke gakoa, gutuna Teresak bere aitor entzuleari autografoaz batera entregatzen dion txartela bezala baita. Escorialeko kodexaren 201 folioaren alde batean eta bestean agertzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia