2015
|
|
ez izan nahigaberik, bakean eta nahigaberik gabe geratzen da, eta argi handiaz, nahigabe hura guztiz kendua du; eta iruditzen zitzaion mundu guztia eta jakintsu guztiak bilduko balira ere nahigaberik har ez zezan arrazoiak emateko, zuketela, hartatik ateratzen eginahalak egin arren. Nahigabez dago eta beldurrez beterik,
|
bere
aitor entzuleak eta beste batzuek esan diotelako berak duena deabruaren espiritua dela: eta hitz bat esanez besterik gabe:
|
|
3 Badakit ikuskari honetaz beldurrez zegoela (irudizkoak bezalakoa ez zelako; hauek laster batean pasatzen dira, beste honek, ordea, egun asko irauten du, eta inoiz edo behin urtebete ere bai), nahiko kezkaturik
|
bere
aitor entzulearengana joan zen. Hark esan zion, ezer ikusten ez bazuen, nola zekien gure Jauna zela; esateko nolako aurpegia zuen.
|
|
5 Kontakizuneko 13 zenbakian dio
|
bere
aitor entzuleek ere ez zutela zalantzarik grazia mistiko honetaz. Kapitulu honek bere pareko biografikoa du Bizitzako 29 kapituluan; ik. horrez gainera, 20 kapitulua ere.
|
|
12 Pertsona bati zortzi orduan hala egotea gertatzen zitzaion; hauek ez daude konorterik gabe, ezta ez dute sentitzen Jainkoaren gauzarik ere. Aipaturiko pertsona honi lo eginda eta janda eta penitentziarik egin gabe egonda kendu zitzaion, nork ulertua izan zuelako; izan ere,
|
bere
aitor entzulea eta beste pertsona batzuk eta bere burua ere engainatuak zituen, berak inor engainatzerik nahi ez bazuen ere. Benetan sinesten dut deabruak ahaleginik egingo zuela hortik irabaziren bat ateratzeko, eta hala, ez zen gutxi ateratzen hasi.
|
|
Teresak darabilen tratamendua
|
bere
aitor entzuleei eta obra honen hartzaileei zuzentzen zaienean, Vuestra merced, euskaraz, berori, eta Vuestras mercedes,, beroriek?.
|
|
Berez ez da autobiografia, hitz hau ulertzen dugun eran behintzat, Teresak
|
bere
aitor entzuleentzat idatziriko kontu emate zabal eta zehatza baizik. Barrukoa da batez ere; gainerako kontakizuna, barruko kontu ematearen harira datorrena eta haren osagarri dela esan dezakegu.
|
|
Biziki hazi zitzaion horretarako gogoa eta bakarrean Jainkoaz gozatzeko lekura joan eta penitentzia egiteari emateko gogoa, inork horretan eragozpenik jarri gabe. Honetaz
|
bere
aitor entzuleekin hitz egiten zuen eta ez zioten uzten; izan ere, mundua zuhurtasunez jokatzera dago eta ia ahaztuak ditu basamortuetan bizi ziren gizon eta emakume santuei Jainkoak egin zizkien mesedeak; beraz, ez naiz harritzen horiek zentzugabekeriatzat jotzea. Baina Haren Maiestateak egitez bete daitezen, benetako desirei lagundu gabe uzten ez dienez gero, lagundu gabe uzten ez dituenez gero, aita frantziskotar batekin, frai Frantzisko Torres izenekoarekin, aitortu zedila nahi izan zuen; nik oso ongi ezagutzen dut hura, eta santutzat dut; urte askoan bizi da penitentzia eta otoitz gar biziz eta jazarpen handiekin.
|
|
Hemen dago Jainkoa pozik eduki nahi duten arimentzat hain estimagarria den bakea. Izan ere, egiaz obedientzia santu honetan etsia badago eta adimena hari emana badu,
|
bere
aitor entzulearena eta, erlijiosoa bada, bere nagusiarena baino beste iritzirik izan nahi ez duela, deabruak utzi egingo dio bere etengabeko kezkekin erasotzeari, ezer irabazi baino gehiago galdu egiten duela ohartzen baita; eta gure eragin zalapartatsuak ere, bere borondatea egitera eta gure pozerako gauzetan arrazoia ere mende hartzera jotzen dutenak, gelditu egiten dira, Jainkoaren ordezkotzat...
|
|
Letra etzanaz dagoen testua Teresak berak gehitu zuen
|
bere
aitor entzuleak eginiko kopian, eta gero kopia hau erabili zuen Riberak.
|
|
23 Erantzuna ekarri zutenerako, hain gaizki zegoen, non
|
bere
aitor entzuleak lasai zedila esan baitzion, jada monasterioan balego ere bota egingo luketela, eta askoz ere gutxiago onartu orain. Berak nahigabe handia hartu zuen, eta gure Jaunagana jo zuen irrika biziz eta esan zion:
|
|
11 Sekula ez zuen ezer egin otoitzean ulertzen zuenagatik, bestera baizik, hau da,
|
bere
aitor entzuleek kontrakoa esaten bazioten, berehala egiten zuen, eta beti ematen zuen guztiaren kontua. Egundo ez zuen sinetsi Jainkoa zela zin egiteko bezain irmo, baietz esaten ziotela eta besterik gabe, ondorioetatik eta gauza batzuetan egin dioten mesede handiengatik espiritu ona zela iruditu arren; bertuteak nahi izaten ditu, ordea, eta bere mojak ere horretan jarri ditu, apalena eta hilduratuena izango dela espiritualena esanez.
|
|
18 Gogoan dut ni egon nintzen toki batean, gure monasterio bat zegoenekoan, emakume bat ezagutu nuela, Jainkoaren mirabe handia oso, herri guztiak esaten zuenez, eta hala izan behar zuen. Egunero Jauna hartzen zuen eta ez zuen
|
bere
aitor entzule berezirik, eta egun batean joaten zen Jauna hartzera eliza batera eta bestean bestera. Ni honetaz konturatu nintzen, eta nahiago nukeen pertsona baten esana egiten ikusi, hainbeste jaunartze egiten baino.
|
|
Egia da urruti deritzadala eta orain Laurentzia dagoen baino askoz ere txarrago izango dela, bere osasunari begiratuz behintzat; baina premiarik handiena dagoen lekua da, eta beraz, ez zaio begiratu behar norbere kontentuari, lurrean horri begiratzea okerra bailitzateke. Azken batean, kontenturik handiena
|
bere
aitor entzule Paulorekin egotea da, eta han horretarako aukera hobeak daude, monasteriora egokitzea izan ezik; izan ere, orain dagoen lekuan, ikusten du: negozioetarako Ávilan baino ere txarrago da.
|
|
Espiritualitateko argitalpenak 1562ko ekainean jartzen du gutun honen data. Efrén Stegginken 1982ko argitalpenean, asko atzeratzen da, 1568ko otsaileko data emanez, eta gutunaren hartzailetzat ere A. Domingo Bañez jotzen da (Obras Completas, B.A.C., Madril, 1982, 673 or.). Bizitza Liburuaren idazketa bat ala bi onartzen diren hor egon daiteke gakoa, gutuna Teresak
|
bere
aitor entzuleari autografoaz batera entregatzen dion txartela bezala baita. Escorialeko kodexaren 201 folioaren alde batean eta bestean agertzen da.
|