Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Argitu ezina, heldu ezina, adierazi ezina gizakiagan, maitamena da, bere neurririk gabeko sakontasunean. Maitasuna diren hautamena eta ezagumena dira gizakiaren ariketarik arruntenak; baina baita ere, maitamena bezala eta berarekin batera, gizakiaren misteriorik askaezinenak, ezagutezinenak.
‎Kosmos osoa. Hau da, kosmosaren kreazioak, oraindik guztiz burutu gabeak, kausa finala dauka, maitasun kausa finala, eta hori Jesukristo da, bera eta berarekin batera bere gorputza, gu.
‎Jaungoikora igo zen, Maitasunera. Eta berarekin batera gu denok eta den dena igoaraziz asmaezin handiko mendi horretara: Jaungoikotasunera.
‎Jaungoikotasunera. Jesukristoren maitasunezko sokari oratuta goaz, bai, baina gu ere eskaladakide eginda, guk ere maitatuz elkarri gorantz laguntzen, berarekin batera, nahiz eta aldizka eragozten ere. Gure buru den garamatza aurretik bere gorputz eta odolaz gu bakoitza indartuz, heriotzara iristerainoko gu bakoitzaren ardura hartuz, gure maitasunezko ahalegin laguntzak onetsiz, berarekin bat eraginez, bera Aita Jaungoikoarekin bat izanik, Espiritu Santuarekin batera.
2003
‎Beraz gehiago maite ditu gorputz ederrak itsusiak baino ernari egonik, eta bertan arima eder, jator eta sendorik topatzen badu, biok guztiz maite ditu eta gizaki horren aurrean berehala dauzka arrazonamendu ugari bertuteari buruz eta gizon ona nolakoa izan behar duen eta zerc tan jardun behar duen, eta hezten saiatzen da. Nire ustez, ederra ukituz eta berarekin harremanak izanez, aspaldi ernari zegoenaz erditzen da, eta bere ondoan ala urruti egonda berataz gogoratuz, erditutakoa berarekin batera hazten du; beraz horrelakoek elkarrekin umeena baino komuntasun askoz handiagoa daukate eta estimu finkoagoa, ume ederrago eta hilezkorragoak amankomunean edukita. Eta edozeinek nahiagoko luke horrelako umeak izatea gizad tiarrak baino, Homero, Hesiodo eta gainerako poeta onei begiratuz gero, nolako ondorengoak utzi dituzten inbidia izanik, beraiei ospe hilezkor eta oroitzapena ematen dietena, ondorengoak berak ere horrelakoxeak baitira.
2009
‎Kristautasunak gizakiak antsiatzen zuen helburu absolutu hori bete zuen. Fedea galdu zenean, ordea, ez zen berarekin batera bizitzaren azken helburua bilatzeko antsia hori ezabatu. Aitzitik, azken helburu absolutu horren antsia handiagoa bihurtu zen.
‎Liburuaren lehenbiziko zati honen ataltxo honetan, Lehen Modernitatearen ataltxoan hain zuzen, bete nahi dugun helburua kontuan izan dugu beti ere, hau alegia: Lehenengo Modernitatearen, eta berarekin batera, arrazoimenaren (zer egin eta zer jakin funtsatzeko, fundamentatzeko, baliagarri moduan) eta subjektu edo ni modernoaren sorreraren kausa eta ondorioetara hurbilketa egitea. Gogoeta ttipi baten gura da ataltxo honen arrazoia.
‎Bertzela, berriro ekarriko dut paperera eta, honela, atal hau, subjektu modernoaren sorrerara hurbiltzen dena, laburtuta geldituko da guztiz: Ernazimenduko gertaerek, askatasunak eraginda, sortutako desesperazioaren aurkako jarrerak sortzen du subjektu modernoa, eta berarekin batera (edo agian aurretik), arrazoimena fundamentu gisa; eta biekin batera Modernia, zuzenago: Moderniaren lehenengo paradigma.
2010
‎Ildo berari segituz, agindu nahi duenak berez behartzen du, nahi izan ez arren, mandatuaren eragingarritasun hutsaren ondorioz. Horregatik, legeari begira, agintzeko borondatea da behar den borondate egintza bakarra; hala ere, borondate hori ez lege bihurtuko, berarekin batera mandatua ez badator, eta hori adimenari dagokio; beraz, legea adimenean datza.
‎Hor dago Suarezen jarduna. Ez bakarra, berarekin batera beste asko ere baitira horren tarteko: Vitoria, Soto, Mentxaka, Cano, Molina eta Vazquez, besteak beste.
2012
‎Egungo oinarrizko hiru norabide filosofiko horiek bi ezaugarri dituzte komunean. Alde batetik, hirurek metafisika iraganeko zerbait bailitzan ulertzen dute; horientzat, metafisika amaituta legoke eta berarekin batera baita subjektu, historia edo subjektu historiko bezalako kontzeptuak ere. Filosofiak jada ez luke egiaz aritu beharrik izango; aitzitik, iritzi aniztasuna eta gisa horretako kontzeptuak izango lituzke aztergai.
2017
‎Alderantziz, aniztasun horren espresiotzat hartu behar da: berarekin batera agertzen da. Baina bera funda dezakeen ezer ez dagoenez, ez kontzientzia partikularrik ez kontzientziatan lehertzen den osotasunik, agertzen da kontingentzia soil eta erreduziezin bezala, agertzen da gertakari bat bezala non ez baita nahikoa nik Bestea naizela ukatzea Bestea existitzeko, baizik eta non beharrezkoa baita Besteak ere ni dela ukatzea nire ezeztapen propioaren aldiberekotasunean.
‎Horrek eskatzen du, beraz, aldiberekotasun ororen fundatzea, berau ezinbestez bere denbora zabaltzen duen Beste baten presentzia izan behar dena, hain justu, nire denboraren zabaltzean bertan. Baina, hain zuzen ere, Besteak bere denbora zabaltzen duenez gero, berarekin batera zabaltzen nau denboran; eta bere denbora propiorantz jotzen duelarik, denbora unibertsalean agertzen natzaio. Bestearen begiradak, nik atzematen dudanean, nire denborari dimentsio berri bat ematen dio.
2022
‎Ez ezerk ez inork ezin gaitu, hortaz, filosofiatik salbatu. Baina, Adornok defendatzen duenez, eragiten dituen zauriak konpon ditzakegu eta berarekin batera senda gaitezke. Hori da, ez besterik, haren eginkizun infinitua, beti amaitu gabea.
‎Filosofiak gainean duen itolarriak ez dio berari bakarrik eragiten: berarekin batera dago arriskuan pentsamendu aske eta esperimentala jakintza eta zientzia ikerketaren oinarri izatea orokorrean. Badirudi unibertsitate globalaren gaur egungo gainbeherak, itolarria onartu ez ezik, hura azken ondorioetaraino eramatearen alde ere egiten duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia