Emaitzak: 4
2008 | ||
artearen eta mitoen artean erlazio zuzena ezartzen zuen, eta horrekin lotuta dago 1959an eskulturaren praktika alde batera uzteko arrazoiaren sustraia. Oteizaren iritziz, arteak eginkizun konkretu bat zuen garai bakoitzean, mitoak berritzea, eta funtzio hori betetzen zuenean, arte horrek zentzu guztia galtzen zuen, eta | berak proposaturiko imajinek idolo, fetitxe edo merkatuaren produktu bihurtzeko arriskua zeukaten. Hori gerta ez zedin, garai bakoitzeko artistek artearen helburuak lortu ondoren arte hori bertan behera utzi lukete, garai berri bati, arte berri bati eta artista berri batzuei lekua uzteko. | |
2012 | ||
Handik gutxira, nik neuk, 1969an, Parisko Euskal Etxean, Leizaola lehendakariaren aitzinean, K. Mitxelena «euskara batu» horren defentsa sutsua egiten ikusi eta entzun nuen, euskal unibertsitario batek EAJ salatu zuenean «euskara batuaren» aurka zebilelako; K. Mitxelenak hitza eskatu eta ihardetsi zion, esanez, berak zekienez, bota ez bazuten behintzat, EAJkoa zela eta «euskara batuaren» aldekoa zelaNi.kneukorobatikusietaentzunnuenAntwerpengoetxeanF.Krutwig, «euskara batu» horren aurkako kritika egiten; 1975ean, Maite Idirinekin Iparraldeko ikastolen alde Flandrian egiten zen kantaldira joanik, amaitzean, hurrengo egunerako bere etxean bazkaltzeko gonbitea luzatu zigun. Modu eta giro ederrenean euskal kulturako berriak komentatzen ari ginela, «euskara batua» egiten zihoan bide lasterra aipatu genuen; F. Krutwigek, hori entzutean, bat batean sutan jarrita, esan zigun «euskara batua» (Lapurdiko klasikoen eredukoa, | berak proposatzen zuena) atzeraka ari zela, «euskara txillardegianoak» aurre hartu ziolako. | |
DSM IV TRak (APA, 2002) haur eta helduentzat diagnosi irizpide | berak proposatzen ditu, baina, haurren kasuan depresioaren nahasteak zenbait ezaugarri bereizgarri izan ditzakeela zehazten du (adibidez, suminkortasuna). Horrela, DSMIV TRaren irizpideei kasu egiten badiegu, pertsona batek depresioa pairatzen duela susmatu daiteke, banako horrek 2 taulako lehen bi ezaugarrietatik gutxienez bat aurkezten badu (bi ezaugarri horiek baitira depresioaren sintoma ohikoenak) eta, orotara, sintoma guztien artetik bost edo gehiago aurkezten baditu bi aste edo gehiagoko epealdian. | |
2020 | ||
Beste kasu batzuetan, aldiz, prozesua ez da hain xamurra izan. Irakasle batek esan zuen | berak proposatutako mentoreak ez zizkiotela onartu, eta berak ez zuela pertsona ezezagunik nahi mentoretzat. Edonola ere, negoziazioaren ondotik, berak ezagutzen zuen mentore bat izatea lortu zuen eta azkenerako gustura geratu zen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
berak | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Uztaro | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bera proposatu | 3 (0,02) |
berak proposatu | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
bera proposatu imajina | 1 (0,01) |
berak proposatu mentore | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |