2001
|
|
Azpimarratu berri dugun muga hori truismo baten adierazpena da: baldin eta gaurko egunean zorpeko pertsona batek merkataritza ondasunak bere merkataritza salmentaren kopuru osoaren mailaraino erosten baditu,
|
berak
ez du inolako aurrezki netorik gauzatuko; eta berez, formalki, ez da gai izango bere hartzekodunen onurarako inolako finantza transferrik gauzatzeko. Bistako egia hori edozein gizabanakori zein naziori aplikatzen zaio.
|
2002
|
|
Ogi bat konpartitzen denean, norbaitek ogi zati bat galtzen du beste norbaiten mesedetan. Informazioa konpartitzean, informazioak
|
berak
ez du galera materialik, ez da gastatzen, ezta gutxitzen ere. Albistea kontatzean, oinarrian dagoen egitatea ez da hutsaltzen, ez du bere ezer galtzen.
|
|
Aski garbi utzi al zuen Dionisio-k ez duela zorion izpirik beti ikaratzeko zerbait gainean duenak? Eta
|
berak
ez zuen, noski, bere eskuan zuzentasunera bihurtu eta herritarrei askatasuna eta eskubideak itzultzerik: gazterik, zuhurtziarik gabeko adinean, irristatua bait zen bera errakuntza horietan eta oker jokatu, zentzuduna izaten hasi arren ere, burua guztiz ezin zuritzeraino.
|
|
Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen bera bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan egin nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero,
|
berak
ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen. Mihia zorrotza eta ausarta zutenek, borrokan ere era bereko eskuen indarra izan zezaten arduratzeko zioen.
|
2006
|
|
Aitzitik, ilustrazio arrazionalak errespontsabilitatearen alde egiten du: geure ekintzen azken zentzuari buruz jabetu beharraren aurrean jartzen gaitu, eta batez ere, ikusarazten digu zentzu hori indibiduoak berak sortu behar duela, munduak
|
berak
ez baitu inongo, berezko, balio edo zentzurik; gizakiak dira interpretazio anitz eta kontraesankorren bidez munduari/ bizitzari zentzua eman diezaioketenak.
|
2007
|
|
Berlin-ek alde batera uzten ditu zuhurki holako pasarteak, baina, esate baterako, inor gutxik azpimarratu ditu Kant-ek adina karaktere nazionalak eta horien araberako diferentziak ohitura nazionaletan694, are tokian tokiko ekonomian eta politikan, eta hizkuntzaren espezializazio modu bat ere garabide sozialean eta tratuan695 Zientzia eta literaturan bertan, kreatibitateak eta jeinuak Frantzia eta Italia edo Ingalaterran eta Alemanian forma diferenteak hartzen ditu, eta arrazoia, Kant-en ustean, Goethe eta Humboldt-en modu berberean edo erromantikoek bezalaxe, giza irudimena eta jeinu kreatzailearen izaera nazionalari eta lurrari atxikia egotea da696 Hizkuntzaren izaerari buruz Kant klasikoago edo kontserbadoreagoa da bere ikasleak baino: hizkuntzan
|
berak
ez du pentsamenduaren zeinuztapen soila baino ikusten697 Baina nazioa Kant-ek, Herder eta Humboldt-ek adina ulertzen dizu hizkuntzagaz bat egina (jatorriarekin, Kant-en definizioan); «nazioaren izpirituaz» («Geist der Nation») Herder eta Humboldt bezalaxe mintzo
|
2010
|
|
Lewis-ek argudiatu zuen
|
berak
ez zuela «ezkutuko langabezia» oinarritzathartzen, baizik eta kanpoan (industrian) emandako soldata maila jakin batean, eskulanaren soberakinak zeudela. Lewis-en bideari jarraitu zioten beste autore batzuek garrantzia emango diote berrikuntza teknologikoari.
|
2012
|
|
Aitona zahar ipurterre batek ordea, Konstituzio testua eztabaidatzen hasigarenean, berari bost axola zaiola, osteratzen digu:
|
berak
ez duela Pazifikora ezertarajoan nahi, uzteko bakean...[...] Baina orain gehiengoa gu gara eta, demokrazianzuzenbide zuzenak dioen eran, lepotik heldu eta behartu egiten dugu gurekin irlaraetortzera[...] Eta egurra: < gehiengoak nahi duena egin (nahi!) behar da! >.
|
|
Aitona zahar ipurterre batek ordea, Konstituzio testua eztabaidatzen hasigarenean, berari bost axola zaiola, osteratzen digu:
|
berak
ez duela Pazifikora ezertarajoan nahi, uzteko bakean...[...] Baina orain gehiengoa gu gara eta, demokrazianzuzenbide zuzenak dioen eran, lepotik heldu eta behartu egiten dugu gurekin irlaraetortzera[...] Eta egurra: < gehiengoak nahi duena egin (nahi!) behar da! >.
|
2013
|
|
«Los grupos se construyen en bloques abiertos eliminando patios interiores(?) En las viviendas se reducen al mínimo los pasillos para evitar superficie perdidas»264 Nahiz eta halako etxe antolakuntzaren inguruko kritikak presente egon ziren ere. Miguel Apraizek Eibarko Guardia Zibilarentzat egin zituen etxeen memorian adierazi zuen bezala,
|
berak
ez zuen bat egiten etxebizitzarako beharrezkoak ziren isolamendu eta independentziak ia ezeztatzen zituen etxebanaketekin265.
|