2000
|
|
alde batetik, legea bete zedin, beharrezkoak ziren eskolak falta ziren, baina Estatuak ez zuen honen ardura hartuko aldiz, zama hau herrien bizkar gainean utzi zuen, lehenago esan dugun bezala eta, beraz, ezin zuen legea betetzeko beharrezkoa zen oinarrizko baldintza ziurtatu. Bestalde,
|
berak
eraikiak ez ziren eskola publikoak ere udal eskolak, esate baterako gobernatu nahi zituen, nahi izatetik ahal izatera ailegatzeko tarteko zubirik eraiki gabe. Azkenik, ez dirudi, doan, baina ordaindu ezin duenarentzat?
|
2002
|
|
Mezuaren zentzua ez da automatikoki sortzen, hartzaileak
|
berak
eraikitzen du
|
2007
|
|
Neopiagetiartzat hartzen den ikuspegi horren arabera (Barrett eta Buchanan Barrow, 2005), haurrak teoria inplizituak eraikitzen ditu, errealitate bakoitzarekin erlazionatutako gertakariak azaldu ahal izateko. Teoriainplizituak haurrak
|
berak
eraikitzen ditu, jarduera kulturalak egiten ari denean.Hain zuzen ere, berarekin dauden pertsonei komunikatzen dizkienean bereezagutzak, asmoak eta helburuak egoeraren esanahi erkide bat lortzearren (Rodrigo, 1994).
|
|
Gizarteezagutzaren garapenean Piaget-ek planteatutako estadioak identifikatzea zenikerketa horien helburua, eta nagusiki elkarrizketa irekietan eta galdetegietanoinarritzen ziren. Lan horien oinarri teorikoaren arabera, gizarte edukia duen ezagutza pertsonak
|
berak
eraikitzen du, bere esperientzia zuzenean oinarrituz. Halaber, ezagutza eraikitzea ahalbidetzen duten egitura kognitiboak eremu orotakoakdirela aldezten zen (hau da, eduki guztietako informazioari aplikagarriak).
|
|
Pinker ek gauza asko eta historia asko juntatzen ditu, erraldoi buztinezko hankadun hori, estreina
|
berak
eraiki etsaia, gero berak kolpe batekin aisa zerraldotzeko. Azkenean hizkuntzak pentsamenduan eragina duelako uste ororen oinarriak edo arrazoiak oro Sapir Whorf-en teoriara murrizten dira, eta teoria hori ke hutsera:
|
2008
|
|
Haren ustez, ezagutza umeak
|
berak
eraikitzen duen zerbait da. Jaiotzen garenean ditugun dohain bakarrak erreakzio zirkularrak direlakoak dira.
|
|
Baina, garbi esan behar da honako hau: haurraren trazatu eraginkorra sustatzea garrantzitsua da, baina, era berean, haurrak
|
berak
eraikitzea bere keinu grafikoa. Ez da ezarritako eredu bat besterik gabe imitarazi behar, edo idazketa metodo bat aplikatu behar.
|
2011
|
|
Ingurukoekin lehian jardun baino nahiago du jarduera bakartietan edo abstraktuetan murgildu. Harremanetatik ihesi, sarri babesten da
|
berak
eraikitako mundu fantastiko batean. Intelektualizazioa erabiltzen du babes mekanismo moduan.
|
2012
|
|
Sabino Aranaren jarraitzaile leial C. Xemeinek eta bereziki P. Lafittek egin ziotenkontra, eta bere alde, berriz, nork bere ñabardurekin, Etxanizek eta Mirandek eginzuten. Gisa honetan eman zion azkena
|
berak
eraikitako polemikari Ibinagabeitiak:
|
2014
|
|
...rbitoriaren azken liburuetan maiz agertzenden emakume eta gizonen arteko harremanen gaia, non gizonezko pertsonaia baldarsamarra eta emakumezkoa dezente positiboagoa den, azkarragoa, erromantikoagoa, zentzudunagoa, bere sentimenduak askoz hobeto ezagutzen dituena eta hauetaz gauza dena, bera joango baita bizitzaren bila, esperientziaren xerka, hasieratikkonturatuz zein urruti dagoen errealitatetik
|
berak
eraikitako ametsa (Mikel H. Abaitua, Egunero, 2003).
|
|
Haren ustez, ezagutza umeak
|
berak
eraikitzen duen zerbait da. Jaiotzen garenean ditugun dohain bakarrak erreakzio zirkularrak direlakoak dira.
|
2015
|
|
Jarduera honetan, haurrak
|
berak
eraikitzen ditu forma lauak, bai paperaren gainean bai ordenagailuaren pantailan. Horrela, forma lauen aurkezpen estereotipatua saihesten da, oztopo didaktiko klasikoa (Castro, 2001).
|