2007
|
|
Inguru erdaldunetan euskaltegiak erabiltzeko aukera eskaini beharra aipatzen da, gizarteak eskaintzen ez duen kasuetan. Baina hori euskaltegiak
|
berak
bakarrik egin beharreko lana da. Ala horretarako planifikazio baten parte izan behar du?
|
|
Honetan guztian, gogoan izan behar dugu gaur egungo bizimoduak eragin diola familiaren barruko transmisioari, ez bakarrik hizkuntzaren eretzean, ezperen kultura eta balioen ikuspegitik. Horretara, bada, garbi dago, norberak bakarrik erakuts dezakeela
|
berak
bakarrik dakiena. Inork ezin dezakeela erakuts berak ez dakiena; areago joanda:
|
2009
|
|
AHTk eredu horren alde jartzen du bere partea, baina ez
|
berak
bakarrik. Erakundeek lurraldea inguru espezializatuetan antolatzen dute, kontsumoeta aisia aldeak (Urbil, Alcampo, Olaberriako Carrefour, Gorbeia, Megapark, Bilbondo, Artea, Ballonti), industria aldeak eta bizitegialdeak zedarrituz, eta politika estrukturalak xede horretara zuzentzen dituzte.
|
2010
|
|
Autoreak hezkuntza eleanitzean, bere eta beste zenbait adituren esperientzia handia jasoz, aztergai honekiko halako ‘the state of the art’ gisakoa eskaintzen du liburuan. Esperientzia horrek biltzen ditu argitaratu dituen zenbait lan, batzuetan
|
berak
bakarrik eginikoak —liburu edo artikuluak—, eta, besteetan, beste batzuekin batera —editore eta ko editore moduan— emanikoak ere. Lan horietako asko liburu honetan bertan aipatu dira, gure zorionerako, ingelesez eta espainieraz argitutarakoak, eta, baita, euskaraz emaniko pare bat ere2 Artikulu horiek liburu honen aurrekaritzat ere har daitezke, eta horietako bat BAT aldizkari honetan argitaratu da. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain
|
2012
|
|
Ez
|
berak
bakarrik, noski. Ezagunak dira eskolaren mugak.
|
2013
|
|
Denborak erakutsi digu, ordea, esparru horietan aritzea ez dela nahikoa euskarak osasuntsu biziraungo badu. Alegia, hezkuntzan eginiko ahalegin horri esker hizkuntza baten funtzio guztiak euskaraz betetzeko sekula izan dugun hiztun multzorik eta, bereziki, gazteriarik prestatuena daukagun arren, eskolak ezin duela
|
berak
bakarrik hizkuntza indarberritu eta, are gutxiago, belaunaldi berrien aldetik euskararen erabilera soziala bermatu. Beraz, XXI. mendearen hastapenetan, kezka berriek garamatzate berriro euskalgintzaren arreta gazteengan ardaztera.
|
2016
|
|
Ideia hori sendotzeko, baliogabetu litzateke eskolak
|
berak
bakarrik haurra betiko euskalduntzeko nahikotasuna daukanaren ustea. Eredu euskaldunean matrikulatuta ere elikatzen lukete haurren sozializazioan eragiten duten beste eremu batzuk ere.
|
2022
|
|
batetik, azken 30 urteetan egin dugun ibilbidea aztertzea; eta, bestetik, etorkizuneko agertoki horretan egon daitezkeen faktore berriak aintzat hartzea. Lehenengoak,
|
berak
bakarrik, artikulu osoa eskatuko luke. Hortaz, bigarrenean zentratu gara artikulu honetan, eta bide zidor berri baten arrastoa urratzen hasteko asmoz idatzi dugu Interes taldeen begirada izeneko artikulua, Emunen talaiatik sumatzen dugun intuizioari tiraka.
|