2006
|
|
Hau da, gizartearen% 100 erlijio bereko partaide balitz ere, erlijiohorrek ezartzen dituen arau moralak beti izango lirateke soilik gizabanako horienarau pribatuak, eta inolaz ere ez zuzenbide publikoa. Konstituzioak
|
berak
aurreikusten ditu zein forma juridiko joko dituen arautzat (zuzenbide iturriak deituak) etanola eratu behar diren. Ondorioz, parlamentu batek esana ez den ezer ez da zuzenbidea Espainian (legeak garatzeko Administrazioak egiten dituen erregelamenduakkanpo, eta horiek betiere garatzen duten legearen esanetara).
|
|
Diagnosi mota honen erregulazio materialari dagokionez, lehenik eta behinazpimarratu beharra dago jaio aurreko teknologia genetikoaren erabilera terapeutikoak hutsune handiak dituela. Lehendabizi, ezarri aurreko diagnosiaren bidezdetekta daitezkeen gaixotasunak hautatzearen inguruan, arauak
|
berak
aurreikusitako araudia ez da garatu. 1988ko Legeak agintzen zuen sei hilabeteren buruandiagnosi horren bitartez azter daitezkeen gaixotasunen zerrenda bat egin behar zela, medikuek jakin zezaten zein gaixotasun larri ekiditeko erabil zitekeen teknika, etazeinetarako, berriz, ez.
|
2010
|
|
Beraz, ozen eta argi esan beharra dago ez dela bigarren mailako ordena bat. Laster aztertuko denez, jurisdikzioaren ordena sozialak araudi berezitu baten fruitu diren bere ezaugarri propioak ditu; eskumen eremu jakin bat eta organo jurisdikzional bereziak18 Eta ez doa ideia horren kontra lan ordenaren hutsuneak asetzeko ordena zibilera jotzea, bai azken horren auzitegietara? «vis atractiva» delakoa aplikatuz?, bai bere araudira. LPLk
|
berak
aurreikusten du bere ordezko gisa oro har PZL (LPLren 1 XG), bere artikulatuan lege hartara egiten dituen hainbat igorpen (LPLren 14, 15, 50.1, art.) ahaztu gabe?.
|
|
Prozesu aldaera honen oinarrian dago estatuak Justizia Administrazioaren funtzionamendu anormalagatik eratorritako kalte erantzukizunari aurre egin behar diola. Ideia hori EK-k
|
berak
aurreikusten du (121 art.). Hura garatuz, LPLren 116.1 artikuluak estatuari erantzukizuna aintzatesten dio, diziplinazko kaleratzeetan edo arrazoi objektiboengatik emandakoetan, organo jurisdikzionalak bai bata bai bestea bidegabekotzat jotzen dituenean (LEren 57 eta 53.3 art.). Zehazki aipatutako xedapenarekin bat, «60 egun baliodun baino gehiago igaro badira kaleratzeagatiko demanda aurkeztutz...
|
2011
|
|
Badakigu historian zehar aspalditik existitu direla, horregatik ohiturazkoak direla esatea uler daiteke190 Baieztapen horren kontra, EKren artikulu hori garatzen duen BJLOren 19 artikuluak tradiziozko eta ohiturazko bi auzitegi besterik ez du aipatzen, Valentziako Ibarreko Urena eta Murtziako Gizon Onen Kontseilua. Beste kontu bat da, BJLOren 19 artikuluak, herritarrek justizia administrazioan parte hartzeko bideen artean, esandako hirurez gain, «legeak aurreikusten dituen gainerakoak» aipatzen dituela aprobetxatuz, bake justizia bertan kokatzea191 Bai uste dugu azken aukera horrek zalantzan jar dezakeela bake epaitegien konstituzionaltasuna, EK-k
|
berak
aurreikusi ez duena, justizia gaietan hura garatzen duen BJLOk xedatzen duelako. Hala ere, berriro, hasierako argudioa mahaigaineratuz, hainbat urtetan Konstituzio Auzitegiak bake188 Aspaldi baieztatu zuen horrela, Rodríguez de Obregón, A. k,. Justicia municipal?, Revista de Legislación, 1911.
|