2013
|
|
Lan honetan, birformulazioa diskurtso fenomenotzat hartzen denez, eta bere erabilerak enuntziazio ikuspuntuaren aldaketa dakarrela (Roulet, 1987, 111) onartzen denez, ahal den neurrian, Larringanek erabiltzen dituen urratsei jarraiki egingo dugu azterketa, batez ere balio diskurtsiboan indarra jarrita, eta erakutsiko dugu aztergai ditugun birformulatzaile urruntzaileok ezaugarri eta zeregin nagusi batzuk baldin badituzte ere, diskurtsoaren ikuspegitik balio anitz har ditzaketela. Horretaz gain, Garcések (2008) aipatzen dituen zeregin ezberdinak ere kontuan hartuko dira, bereziki, aztertzen ari garen elementuen kasuan
|
berak
aipatzen dituen erabilerak gauzatzen diren ala ez ikusteko. Aztertzen ari garen birformulatzaile urruntzaileak sail jakin batean kokatu behar diren ikusten lagunduko digu horrek.
|
|
Casenaveren analisiarekin ados banago ere, uste dut badela errotikako arazo bat,
|
berak
aipatu duen eredu normalizatuaren barnetik konpon ezin daitekeena. Edo esaera ingeles bat zilegi badakit, elefanteak gela erdian segitzen duela esango nuke eta ez dela aurrerapenik izan.Hots, gaur arte hedatu den eredu kontsentsuatu hau filologikoa dela, Koldo Mitxelenaren lanaren orpotik oraindik urrundu edota desberdindu ez dena.
|
2018
|
|
" Lo de asociar la dureza del hierro a la dureza del pas y de sus gentes, es un topico en Castilla[...]" (Caro Baroja, 2002, 79). Baina hiru multzoetako adibide ugari aurki daitezke zalantza izpirik gabe Caroren iturri aitortu gabea den Lo vizcaino en la literatura castellana ezagunean (Legarda, 1953), batez ere azken honen 21 eta 38 kapituluetan, besteak beste Carok
|
berak
aipaturiko adibideak.
|
|
Ildo horretan, gaur egungo generoen teoriatik begiratuta, funtsezkoa da gauza bat gogoraraztea. Euskaldunak poema moldean emana den arren, hiru literatura genero nagusien (lirika, epika, dramatika) teoria klasikoari jarraiki, epikaren genero klasikoaren baitan kokatu genuke (haren barnean legoke Orixek
|
berak
aipatzen duen epopeia5), eta honenbestez, narrazio bat dugu funtsean. Horretarako, aski garrantzitsua litzateke forma (Aristotelesek medioa deiturikoa) eta enuntziazio moduak bereiztea (Genette, 1992:
|
|
Arestiren poesian mamituko da gudaren memoriaren errepresentazioa, gertaerak
|
berak
aipatuko dira zeharka, bai eta gertaeren lekukoen oroitzapenen isla partzialak, poetaren belaunaldikoen artean hedatuak, itxuraldatuak edo fantasma gisa agertuak, bere testuetara gai literario bihurturik isuririk. Senide, lagun, ezagun eta auzokoen ahotik zuzenean jasotakoak bereganatuko ditu Arestik, eta, bere belaunaldikoentzat bezala, izaera aldaezina," egia" ren izaera ukaezina hartzen dute lekukotza horiek, eta bere testuetan mamituko den postmemoriaren ezaugarriak hartuko dituzte.
|