Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2017
‎Ezin dut!" esaten dute gero eta gazte gehiagok, ez gaitasun faltagatik, ohitura faltagatik baizik). Gurasoek beraien kimuak gehiegi babesten dituzten garai honetan, gazte subiranoen garaian, frustratuak eta ezgaiak ekoizten ditugu nagusiki (baina akademikoki inoiz baino prestatuago, antza). Heziketa prozesuak eta zoriontasunaren bideak paraleloan joan zitezkeen arren, joan luketen arren, egungo heziketa sistemak ez du aukera bermatzen.
‎Eta zein ondo sentitzen garen papera horretan! Gurasoek, eta beraien kimuek, ikastetxe jakin bat hautatzerakoan, zerbitzu batengatik ordaintzen duten neurrian, nahi dutena aldarrikatu eta eskatzeko eskubidea dutela pentsatzen dute, ikastetxea denda bat eta irakaslea zerbitzaria bailiran. Profesional txarrak nonahi daudela jakinda ere, medikuei nola sendatu behar duten, mekanikoei nola konpondu behar duten eta arkitektoei nola eraiki behar duten esaten ez badiegu, zergatik esan behar diegu irakasleei nola egin behar duten beraien lana?
‎Guraso hipermodernoek, berriz, oskola edo burbuila egile amorratuak izanik, umeak saritu ohi dituzte beraien jarrera egokia ez izan arren, ez baitute frustrazio edo minik eragin nahi beraiengan. Modu analogoan, guraso hipermodernoak Oskolako zigorren kontra agertzen dira, neurri zuzentzaileen aurka, horrek ume eta gazteak mugatu edo frustratu ditzakeelakoan; eta, ondorioz, eskolako maisu maistra eta irakasleengan egundoko presioa eragiten dute beraien kimuek sufritu ez dezaten. Etxerako lanen aurka, jolasaren alde, azterketen kontra, notak igotzearen aldekoak etab. dira asko eta asko, helburu hipermodernoa oso argia baita:
‎Montessori pedagogian oinarrituriko eskola askotan teknologiari uko egin diote, zenbaitetan gurasoei ere etxean berdin egitea eskatzen dietelarik. Askoz harrigarriagoa da Silicon Valleyko teknologia berrien guruek beraien kimuak eskola analogiko etan matrikulatzen dituztela ikusten dugunean, Waldorf zein Montessori pedagogietan oinarritutako eskoletan. Beraien esanetan, eskola hauek askoz gehiago garatuko dituzte ume eta gazteen sormena, eta pentsamendu bilaterala.
‎Nahi zuten hori bilakatu behar zuten desiratuz gero. Halaxe izan zedin, gurasoak tematu ziren beraien kimuentzako den dena lortzen. Eskolaren kasua argigarria da oso, gurasoek egundoko presioa eragiten baitzuten seme alabek arrakasta izan zezaten inolako esfortzurik gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia