Emaitzak: 5
2017 | ||
Ezin dut!" esaten dute gero eta gazte gehiagok, ez gaitasun faltagatik, ohitura faltagatik baizik). Gurasoek | beraien kimuak gehiegi babesten dituzten garai honetan, gazte subiranoen garaian, frustratuak eta ezgaiak ekoizten ditugu nagusiki (baina akademikoki inoiz baino prestatuago, antza). Heziketa prozesuak eta zoriontasunaren bideak paraleloan joan zitezkeen arren, joan luketen arren, egungo heziketa sistemak ez du aukera bermatzen. | |
Eta zein ondo sentitzen garen papera horretan! Gurasoek, eta | beraien kimuek, ikastetxe jakin bat hautatzerakoan, zerbitzu batengatik ordaintzen duten neurrian, nahi dutena aldarrikatu eta eskatzeko eskubidea dutela pentsatzen dute, ikastetxea denda bat eta irakaslea zerbitzaria bailiran. Profesional txarrak nonahi daudela jakinda ere, medikuei nola sendatu behar duten, mekanikoei nola konpondu behar duten eta arkitektoei nola eraiki behar duten esaten ez badiegu, zergatik esan behar diegu irakasleei nola egin behar duten beraien lana? | |
Guraso hipermodernoek, berriz, oskola edo burbuila egile amorratuak izanik, umeak saritu ohi dituzte beraien jarrera egokia ez izan arren, ez baitute frustrazio edo minik eragin nahi beraiengan. Modu analogoan, guraso hipermodernoak Oskolako zigorren kontra agertzen dira, neurri zuzentzaileen aurka, horrek ume eta gazteak mugatu edo frustratu ditzakeelakoan; eta, ondorioz, eskolako maisu maistra eta irakasleengan egundoko presioa eragiten dute | beraien kimuek sufritu ez dezaten. Etxerako lanen aurka, jolasaren alde, azterketen kontra, notak igotzearen aldekoak etab. dira asko eta asko, helburu hipermodernoa oso argia baita: | |
Montessori pedagogian oinarrituriko eskola askotan teknologiari uko egin diote, zenbaitetan gurasoei ere etxean berdin egitea eskatzen dietelarik. Askoz harrigarriagoa da Silicon Valleyko teknologia berrien guruek | beraien kimuak eskola analogiko etan matrikulatzen dituztela ikusten dugunean, Waldorf zein Montessori pedagogietan oinarritutako eskoletan. Beraien esanetan, eskola hauek askoz gehiago garatuko dituzte ume eta gazteen sormena, eta pentsamendu bilaterala. | |
Nahi zuten hori bilakatu behar zuten desiratuz gero. Halaxe izan zedin, gurasoak tematu ziren | beraien kimuentzako den dena lortzen. Eskolaren kasua argigarria da oso, gurasoek egundoko presioa eragiten baitzuten seme alabek arrakasta izan zezaten inolako esfortzurik gabe. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berak | 5 (0,03) |
Lehen forma
beraien | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Pamiela | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
berak kimu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
berak kimu eskola | 1 (0,01) |
berak kimu gehiegi | 1 (0,01) |
berak kimu sufritu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |