Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2003
‎1977ko abenduan EKIAS taldeak (Euskaditik Kanpoko Ikasle Abertzale Sozialistak) oso bereizketa adierazkorra egin zuen. Sortu berria zen Egin eko kazetariak Euskal Unibertsitatearen inguruan galdetu eta beraien erantzuna hau izan zen, «Gu, Euskal Unibertsitate Herrikoi baten alde ari gara»31.
2005
‎Animaliaren inguruan dauden objektuek ukimen hartzaileak mugiarazten dituzte eta, era horretara, deformazio mekanikoak eragiten dituzte, neurona sentsorialek inpultsoak hasiz. Animalia guztiek dauzkate ukimen hartzaileak, baina beraien erantzunak asko eta askotarikoak izaten dira, sarritan bestelako kinada sentsorialekin asoziatuta daudelarik, kasurako kinada kimikoekin.
2006
‎Eta multo horretan kokatu genituzke egun hain garrantzitsuak diren Interneteko joera berriak: css estiloak eta Xhthl lengoaia, mikroformatuak, sindikazioa (Rss/ atom), datuen agregazioa, blogak eta beraien erantzunekin sortu den elkarrizketa digital guztia, APIak, AJAX sistema..., hitz gero eta berriagoak, orain arteko komunikazio sistema eta modua eraldatzen ari direnak, parte hartzea baloratuz, parte hartzea sustatuz, eta parte hartzearen bidez mantentzen direnak.
2008
‎Jeltzaleak Udal gobernuan egon diren bitartean, Korrika bezalako ekimen bati dirulaguntza eta bitartekoak ukatzen zizkioten eta oposiziora pasa direnean euskaltzaleenak bilakatu zaizkigu. Euskalgintzako kideok oraindik ez dugu ahazten Euskararen Udal Ordenantzak osatzeko proposamena udalbatzaren mahai gainera eraman genuenean zein izan zen beraien erantzuna. EA, EB eta EH izan ziren udal ordenantzen beharra azpimarratu zuten alderdi politiko bakarrak.
2009
‎konturatu egiten dira igorritako mezua partziala dela. Informazioaren kalitateaz eta parte hartzeko mekanismoei buruz galdetuta, beraien erantzun kritikoen esanahia hauxe da: proiektuaren estrategikotasuna eta honen promesa ez direla sinesten; izan ere, uste da adierazpena (proiektuaren egokitasuna) merkatu errentagarritasunak eta kapital metaketak motibatua dagoela, eta, beraz, azpiegituraren helburu nagusia eta behinena ez dela beraien ongizateari erantzuna ematea5.
2014
‎Euskaraz bizitzea, ikaslea bizi den testuinguruaren arabera erraza edo konplexua izan daiteke. Alor honetan ere, bi herrien artean ezberdintasun nabarmenak ikus daitezke beraien erantzunetan.
‎A. Sadak zigilu eta txanponak saltzen ditu dendan. / M. Goñi Bildumazaleei egindako inkesta Inkesta txiki bat egin dugu bildumazaleen artean; hona beraien erantzunak:
2017
‎Ariketa horretako informazioa aurrean izanda, ikasleekin eztabaida taldeak egin ziren. Moduhorretan uste da, ikasleei beraien erantzunak argudiatzea erraztu zitzaiela, izan ere, heldulekua izaniksamurragoa izan ohi da eztabaida bat gauzatzea.
2018
‎Zer zailtasun topatzen ditugu, hortaz? Bada, baimenak eskatzen ditugunean, Eusko Jaurlaritzan, Costasen, edo edonon, euskara hutsean bidaltzen baduzu dokumentazioa, hilabete bat iraun beharrean erantzuna, bai hiru edo lau hilabete itxaron behar dituzu beraien erantzuna jaso arte».
‎Ahobiziek konpromisoa hartu zuten euskara ulertzen duten guztiei euskaraz hitz egin eta ezezagunei lehen hitza euskaraz egiteko. Belarriprestek, aldiz, gainerakoei eskatu zieten beraiei euskaraz berba egiteko, beraien erantzuna euskaraz edo gaztelaniaz izan arren.
2020
‎XX. mende hasierako euskalariak oso gogoan ditut, esaten dudanean ariketa oso garrantzitsua dugula begi bistan euskaldun izaten jarraitu nahi dugun euskaldunok. Aurrekoek ere beraien erantzunak eraiki zituzten. Euskaldunak bere buruarekin «beste» euskaltasun bat eraikitzen trebe izan dira kronotopo ezberdinetan (zenbat euskaldunberriri esker ez ote den bestetasun bat eraiki), baina ez dira gutxi soziolinguistikoki bere buruaz beste egin dutenak ere.
2021
‎Zure arreba Enekari, Uharteko kapitainari eta zure lagun Otsoari zure askatasun egoeraren berri emateko arazorik ez zegoela ikustean, esan diete eta beraien mezua ere jaso dute. Hor duzu beraien erantzun mezua beste izkribuen artean.
2023
‎Asko da eskolaren eta kasuan kasuko irakaslearen arabera. Bazen asmoa tesian, baina azkenean ez nintzen sartu irakasleen hizkuntza praktikak aztertzera, baina beraien erantzunak ditugu. Askotan esaten dute saiatzen direla egunerokoan zehar txertatzen, loturak egiten, ahal duten heinean hizkuntza horiek klasekideei irakasten. " Baliabideak, denbora, espazioa izango bagenu..." da askotan agertzen den erantzuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia