Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2001
‎Ikasleek moduautonomoan eta librean jaso eta produzitu dituzte ohiko testu era ezberdinguztiak. Horrek ez du esan nahi, hiztun arruntaren gaitasun bera lortuko dutenik.Oraindik ere, hainbat hutsune izango dituzte komunikazioa behar bezala garatzeko.Dena dela, batzuetan hutsune horiek, zenbait arazo eman arren, ez diete edozeinohiko egoera komunikatibotan parte hartzea oztopatuko.
‎lagin osoan (Hego Euskal Herriko unibertsitateetakotitulazio ezberdinetako lehen kurtsoko edo kurtsoetako ikasleak) (1 irudia), aldebatetik, eta lagineko euskaraz egiteko gai diren subjektuekiko azpilaginean (2.irudia), bestetik. Bi azpilaginekiko emaitzetan oro har eredu bera lortzen da, esperozitekeen bezala. Hau da, alde batetik, euskararen erabilera testuinguruaren egoerarilotutako aldagai soziodemografikoek eta soziolinguistikoek baldintzatzen dute, baina baita subjektuen egoerari lotutako aldagai psikosozialek ere; bestalde, baldintzatze hori egoera soziolinguistiko edo eremu ezberdinetan gertatzen da, etabaita subjektuen sare sozialean egiten den euskararen erabileran ere, bi kasuhorietan erabilera soziala edo kanpokoa delarik, eta ez subjektuen barne erabilerapertsonalean.
2002
‎Higadura horren emaitzanagusia etekin tasaren jaitsiera izan zen. Etekinen bolumen bera lortu ahal izateko, kapital finkoan behar ziren inbertsioen gehikuntzak zein kapital ondasunenprezioen igoerak, inbertsioetan lorturiko etekin tarteak murriztu zituzten. Batzuetan, etekin tarteen jaitsialdi horiek prezioen gorakadekin konpentsatu zituzten enpresaburuek, eta horrek inflazio prozesuak ekarri zituen.
‎Bestalde, badira baita hirien arteko migrazioak ere. Migrazio hauen helburualanpostu hobea edo enplegua bera lortzeko asmoa da. Hego Euskal Herriari dagokionez, oraingoz,, hiritik hirira?
‎3 taulan ikus daitekeen moduan, kredituen kopuru bera lortu behar da titulazioguztietan, eta kopuru horren banaketa ez da oso ezberdina batetik bestera. Kreditugutxi batzuk baino ez dira aldatzen enborrezko/ derrigorrezkoen eta zerrendairekiko hautazko irakasgaien artean.
2005
‎Plakaren S-tik S1 erainoko desplazamendua Lurraren erditik igarotzen den E1 ardatzaren inguruan plakaren? 1 graduko errotazioak adierazten du. Aldiz, errotazio ardatz desberdina (E2), errotazio kopuru desberdina(? 2) eta jatorrizko kokapen bera (S) erabiliz, bukaerako kokapen bera lor daiteke baina orientazio desberdinarekin (S2). Era berean, jatorrizko edozein kokapen eta orientaziotatik bukaerako edozein kokapen eta orientaziotarainoko desplazamendua ardatz arrunt batekiko errotazio normalarekin deskriba daiteke.
‎Arrokak, goma bezala, elastikoak dira, baina batean edo bestean deformazio maila bera lortzeko, argi dago, ez dela indar berdina egin behar. Horrela, beharrezkoa da indar konkretuen aurrean gorputz baten elastikotasuna neurtzen duen materia ezaugarria definitzea.
2006
‎Horrenbestez, kolektibo honetan adoptatzeko motibazio nagusi eta garrantzitsuena gurasotasuna bera lortzea da, alegia, ama edo aita izatera iristea. Eta oraintxe esan denari erreferentzia eginez, familia batzuentzat, adopzioa, guraso izatekoametsa, batzuetan obsesibo xamarra dena, lortu ahal izateko bide bakar bilakatukoda.
2007
‎Balio guztiek ez dute arrakasta bera lortzen publikoarengandik. Argudiatzearen teorian, balio abstraktuak eta balio konkretuak aztertu ohi dira, bai eta euren arrakasta orokorra ere.
2008
‎Umeak, kasualitatez, zerbait interesgarria edo atsegina egiten du, bere gainean ipinitako gauza baten mugimendua, adibidez. Ekintza hori behin eta berriz errepikatuko du ondorio bera lortzeko. Bigarren erreakzioa deitzen zaio, umearen gorputzetik kanpo gertatzen delako.
‎Beste modu batera esanda, baldintzapen operantearen bidez ikasten du portaera zehatz batek ondorio jakin bat eragiten duela. Portaeraren ondorioa baliagarria edo atsegina bada, organismoak portaera bera errepikatuko du ondorio bera lortzearren. Ondorioa, desatsegina bada, berriz, organismoak ez du portaera errepikatuko.
‎Hala ere, ordezkari eragileak lortzeko arazo berberak sortzen dira horrelako Zaintza Batzordeak osatzeko orduan. Batzar Nagusia ordezkari eragile eta berjabeak izendatzeko gai bada, gauza bera lor dezake Errektore Batzordearen bitartez.
‎/ bin/ false zehaztea komando interpretatzailearen eremuan edo karaktere bat gehitzea pasahitzean/ etc/ passwd edo/ etc/ shadow fitxategian. Linux batzuetan helburu bera lor daiteke komando honen bitartez:
‎Helburu bera lortzen da Ubuntun Aplikazioak menuko Add/ Remove aukerarekin, baina paketeen arabera funtzionatu beharrean, aplikazioen arabera jokatzen du.
‎Patroia nulua bada, hau da, patroia zehazten ez bada, ekintzak sarrera fitxategiko lerro guztiei aplikatuko zaizkie. Dena den, ekintzetan baldintzak zehatz daitezke, beraz, batzuetan helburu bera lortzeko bi aukera daude: ekintza patroi baten eskuinean zehaztu, edo patroi hutsa eta baldintzapeko ekintza erabili.
‎Interfaze grafikoa automatikoki abiatzeak ez du eragin zuzenik, eta interfazeak berak dituen mekanismoak erabili dira helburu bera lortzeko.
2009
‎Gertaeraren berri ematea erabaki badugu, gaur egun hedabideetangero eta zabalduagoa den eta ohiko bihurtu den modutik aldentzea beharrezkoa da.Informazioak inpaktua lor dezan, ez da beharrezkoa «horikerian» oinarritutako etaxehetasun morbosoak eskainitako informazioa ematea. Osagai horiek baztertutaere inpaktu bera lor daitekeelako.
‎Esan gabe doa, ariketak egin ditzazuen jarri ditugu. Baina gogoan izan helburu bera lortzeko modu bat baino gehiago izango direla ia beti, eta guk nahiago genuke ariketa ebazteko zure bidea urratzen ahalegintzea, guk proposatutakoari beti zintzo zintzo jarraitzea baino.
‎12 Badago beste komando batzuekin informazio bera lortzea, adibidez, route edo netstat komandoekin, baina beste aukera horiek baztertzen ari dira berriagoa den ip komandoaren mesederako.
2010
‎Hala ere, IOI estrategia indarrean jarri zuten herrialde guztietan ez zen industrializazio maila bera lortu. Estatuen nazio merkatuen ahalmenaren maila osoezberdina zen, esportazioen izaera eta zenbatekoaren arabera, azpiegitura fisikoenmailaren arabera, langileen prestakuntzaren arabera edo atzerriko inbertsioarenpaperaren arabera.
‎Laguntza hauen eraginak eta muga zergenak antzekoak dira nazioarteko merkataritzaren aldetik. Hori bai, azken hamarkada hauetan nabarmen murriztu direnez muga zergak ezartzeko aukerak nazioarteko egitura politiko eta itunen ondorioz (Europar Batasuna, WTO), askoz errazagoa bihurtu da helburu bera lortzea barne enpresei emandako laguntzen bidez.
2011
‎Nortasunaren mugako nahastea dutenek eta mendeko nortasunaren nahastea dutenek abandonu beldurra sentitzen dute, baina mugakoak haserrez edo modu erasokorrean jokatzen du pertsona arteko harremanetan, eta mendekoak ez du horrelako portaerarik agertzen (Critchfield, Levy, eta Clarkin, 2004; Zidanik, 2002). Abandonu beldurraren aurrean, mendeko nortasunak mendetasunez jokatzen du, eta lehengo sostengu bera lortzen saiatzen da. Mugakoak harreman intentsuak eta ezegonkorrak ditu eta baztertua izateko sentipenetik datorkio egonezina.
‎– Portaeraren motiboa edo helburua ezagutu ondoren, motibo bera asetzeko edo helburu bera lortzeko beste portaerak aztertzen.
2014
‎Hala ere, haren konposizio espektrala dela-eta, giza begiak lanpara fluoreszenteen argia goritasun lanparena baino ahulago ikusten du. Arrazoi horrengatik, argitasun pertzepzio bera lortzeko, erabiltzaile askori% 50 gehiagoko argiztapen intentsitate bat beharrezkoa iruditzen zaio.
‎Anek bere gozokiren bat lagunekin partekatzen du, ume bakoitzak kopuru bera lor dezala kontatuz.
‎Lehengo dosiak sortzen zuen efektu bera lortzeko substantzia gehiago kontsumitu behar du. Kantitate berak efektu txikiagoa sortzen du.
‎Substantzien gehiegizko kontsumoak mendetasuna sortzen du. Substantzia psikoaktiboen mendekoa denak drogarik kontsumitzen ez duenean abstinentzia sintomak izaten ditu (tentsioa, izerdia, dardarak), eta gero eta substantzia gehiago kontsumitu behar izaten du, hasieran lortzen zuen efektu bera lortzeko (tolerantzia). Hau da, efektu psikoaktibo bera lortzeko farmakoaren edo drogaren dosi handiagoaren beharra izango du, edo denbora gehiagoz kontsumitu du.
‎Substantzia psikoaktiboen mendekoa denak drogarik kontsumitzen ez duenean abstinentzia sintomak izaten ditu (tentsioa, izerdia, dardarak), eta gero eta substantzia gehiago kontsumitu behar izaten du, hasieran lortzen zuen efektu bera lortzeko (tolerantzia). Hau da, efektu psikoaktibo bera lortzeko farmakoaren edo drogaren dosi handiagoaren beharra izango du, edo denbora gehiagoz kontsumitu du. Bide horretatik, nahiz eta substantzia neurrian hartzen saiatu, gehiegi kontsumitzera helduko da, eta horrek ondorio negatibo esanguratsuak eragingo dizkio denboraldi luze baterako.
2015
‎Gaitasun ezberdineko bi ikasle diskriminatu. Esate baterako, azterketa bateko galderen puntuaketa aldez aurretik ezarrita baldin badago, bi ikaslek kalifikazio bera lor dezakete galdera ezberdinei zuzen erantzunez. Ikasle horietako bakoitzak gaitasun edo trebezia ezberdinak ditu eta ebaluazio batutzaileak ezin du halakorik ezberdindu.
‎Jakina, emaitza bera lortzen da (desberdintasuna zifra dezimalen biribilketaren ondorio da).
‎0,5/ 5,633= 89 Hortaz, hurbilketa egokia dela onartuko dugu, arbuiatutako zenbakia (5,633 3) 89 aldiz txikiagoa delako. Ondorio bera lortzen da errorea kalkulatzen bada:
‎Jakina, emaitza bera lortzen da kalkulua taularen bidez eginda eta Henderson Haselbalchen formula erabiliz eginda (hurbilketa egokia den kasuetan beteko da hori). Kontuan izan disoluzioa erregulatzailea izateko bi osagaien kontzentrazioak antzekoa izan behar duela.
‎Hortaz, hidrogenoaren presio partziala 9,84 atm da, oxigenoaren presio partziala 6,56 atm, eta nitrogenoarena 13,12 atm. Presio totala bi eratara kalkula daiteke, eta jakina, erantzun bera lortzen da.
‎Kalkuluak ondo egin direla ziurtatzeko orekako mol kopuru horiekin oreka konstantea kalkula daiteke eta emaitza bera lortzen dela ikusi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia