2000
|
|
Ezaguna da Txillardegiren espiritu kritiko zorrotza, politika orokorrean bezala soziolinguistikan eta glotopolitikan. Eta euskararen aldeko herri mugimenduko zenbait iritzieta jokabide salatu eta astintzen badu, areago kritikatzen du alderdi politikoen zenbaitjokabide eta erakunde publiko batzuen politika,
|
bera
funtsean herri mugimenduarenaldetik jarrita dagoenez.
|
2001
|
|
Oso berria da euskal eleberrigintzaren harrera naturala.Zerk aldatu du harrera? Zeren eleberrigintza
|
bera
funtsean gehiegi aldatu ez delaesan baitezakegu. Egunero hasten delako idatzi zuen Saizarbitoria eta Bihotzbikoa ez dira hain ezberdinak?; irakurleek obrei ematen dieten harrera da aldatudena. Noski, euskararen status soziala aldatuz joan da, biztanleriaren pixkanakakoalfabetizazioak ingurumena itxuraldatu du, baina azalpen honek, oro har egokiaizanagatik, ez gaitu erabat asetzen.
|
2007
|
|
Kultura ez da ja klase batzuen pribilegioa, nazionala eta herritarra da: ...erriko tradizioetan datza egiaz kultura, hizkuntzan oroz gain, ipuin, kanta, dantzetan, jakinduria familiarrean, komunitatearen kontzientzia sozialean, mitologian; herriaren ahotan atergabe sortzen ari den kultura bat (genesi egunerokoa), kultura ororen zimentua415 Herriaren kultura edo gogoa ulertzeko, hori bi koordenatutan ikusi behar da416 Bat, bertikala, indar genetikoa da, herriaren nortasuna
|
bera
funtsean (karakterea). Nortasuna indar propio autonomo bezala onartzea, naturarekiko edo geografiarekiko menpekotasunaren guztizkoa ukatzea da (menpekotasunen bat ukatzeke).
|
2008
|
|
Egia erran, nik haurtzaroan irakurri nuenean ez nuen holakorik susmatu, baina idazki hori doi bat barnatzen baldin badugu gure heldu begiekin, akats horiek guziak salatuak direla argi eta garbi ohartuko gara. Eta, gainera ikusiko ere, gaurkoari begira, antzekotasun anitz kausi daitekeela. Euskal literaturan ez bada haurrei buruz argitaratu kondaira eta ipuin eskasik, uste dut erdal hizkuntzetako obrek ere badutela beren interesa eta beren lekua, euskarazkoek erdarazkoetan behar luketen
|
bera
funtsean, eta gisa horretan" le Roman de Renard" ipuin bildumaren euskaraz plazaratzeak irakur gura bultza lezakeela, euskal literatura ahultzeko partez aberastuz, euskarazkoak erdarazkoa egin lezaken bezala, funtsean! Erdi aroko idazkiak izangatik, Gorrailen ibilerak ez dira istorio serio eta tristeak, irri eta trufa jokoek anitz leku hartzen dute. Egitate edo elkarrizketetan fartsa, ironia, trufa, engainuak ugari dira, baita ere egoera eta jarreretan borroka, erailtze, kolpe eta truka bitxiak zehazki deskribatuak.
|
2011
|
|
Orduek ñabardurarik eskaintzen ez badute, garrasiak letania betiberdin bat bihurtzen direnean, zer garen eta nor garen eta non gauden ez dakigunean, nola desberdindu egun bat beste egun batetik? Itxarotea
|
bera
funtsik gabe gelditzen denean, itxarotea bera jomuga eta helburu bihurtzen denean, zer axola dio gainerako guztiak?
|