2000
|
|
Krimen gaiaren esparruan, legea, lekukoen froga onartu ezean, zigortu nahi duen krimena
|
bera
ezagutzeko ezinean legoke; krimenetan idatzizkoa zeharka baino ez baitago eta hori ere, gutxitan eta bakarka; hala ere, egitate hutsak ezin daitezke frogatu lekukoen bitartez ez bada. Lekukoen frogari ematen zaion harrera, krimen horien ikerketa eta epaiketan, premiatik bertatik dator.
|
2001
|
|
ikusi eta ezagutu egingo dugu, eta ezagutuz maitatu, maitatuz ezagutu. Eta maita izan ditugun maitagogo denak eta bakoitza banan banan; gure bizitzan amets izan genuen on, egia eta eder oro bene benetan ezagutuz eta maitatuz biziko gara; eta asmaezin gainezka on, egia eta eder den Jaungoikoa
|
bera
ezagutuz eta maitatuz. Baina prestatu behar du gizakia, Berarekin bat eginez, Espiritu Santuaren bitartez, Jaungoikoari egiaz Aita deitu eta bete betean ezagutu eta maitatzeko gai izan dadin.
|
2003
|
|
Horrelakoak jasan ditugu nik eta beste askok satiro honen flauta doinuen eraginez; baina entzuidazue nik bera konparatu dudan satiro horien zein antzekoa den eta zein botere harrigarria duen. Argi eta garbi jakin ezazue zuetako inork ez duela
|
bera
ezagutzen, nik erakutsiko dizuet ordea, hasi naizenez d gero. Ikusten duzue Sokratesek ederrak maitatzera jotzen duela, eta beti beraien inguruan ibili eta liluratuta egoten dela, eta beste aldetik orokorrean ez duela ezer ezagutzen ezta jakiten ere.
|
|
Zalantzaezina da Jainkoak berarentzat hazi duela gizakia; ulermena ere eman diola,
|
bera
ezagutzeko; borondatea ere bai, bera maitatzeko; ulermeneta maitasun lotura horien bidez nahi izan du gizakiak bat egitea berarekin, modu horretan ezagutzeko egiazko bizitza eta poz bakarra.
|
2004
|
|
Demagun lagun baten argazkia erakusten digutela. Aurrean dugun argazkitik ezaguna egiten zaigun norbaiten aurpegiaren antza aterako dugu, gure lagunarena alegia, baina dugu horregatik esan paperezko irudi horrekin gure lagun horren existentziaz ezer frogatuta dagoenik eta ezta
|
bera
ezagutzen dugunik ere. Ustezko errealitate baten irudia dugu aurrean, baina ezer gutxi esan dezakegu berari buruz.
|
|
Izan ere, neurri batean behintzat, pertsona berori kalean ikustean argazkiak ematen digun antzerako informazioa jasotzen dugu, irudi bat gureganatzen dugu, aberatsagoa perspektibagatik, ibileragatik, bere ahotsa entzun dezakegulako, zuzenduko digun irribarreagatik eta agurtzeko egingo digun keinuagatik. Honek guztiak emango digu
|
bera
ezagutzen dugulako segurtasuna, baina orain ditugun arrazoiak bera ezagutzen dugula esateko ez dira argazkiaren bidez genituenak baino askoz sendoagoak, sentimenek esan digutenaz fidatu baikara lehen eta baita orain ere. Argazkiaren aurrean geundela ikusmena eta oroimena izan dira gure iturriak pertsona hori ezagutzen dugula esateko, eta kalean ikusi dugunean ikusmenaren erabilera zabalago eta zehatzagoaz eta oroimenaz gain entzumena ere erabili dugu, baina hemen geratuz gero ez da nahikoa esateko lagun horretaz argazkiarekin geneukana baino argitasun askoz gehiago dugunik.
|
|
Izan ere, neurri batean behintzat, pertsona berori kalean ikustean argazkiak ematen digun antzerako informazioa jasotzen dugu, irudi bat gureganatzen dugu, aberatsagoa perspektibagatik, ibileragatik, bere ahotsa entzun dezakegulako, zuzenduko digun irribarreagatik eta agurtzeko egingo digun keinuagatik. Honek guztiak emango digu bera ezagutzen dugulako segurtasuna, baina orain ditugun arrazoiak
|
bera
ezagutzen dugula esateko ez dira argazkiaren bidez genituenak baino askoz sendoagoak, sentimenek esan digutenaz fidatu baikara lehen eta baita orain ere. Argazkiaren aurrean geundela ikusmena eta oroimena izan dira gure iturriak pertsona hori ezagutzen dugula esateko, eta kalean ikusi dugunean ikusmenaren erabilera zabalago eta zehatzagoaz eta oroimenaz gain entzumena ere erabili dugu, baina hemen geratuz gero ez da nahikoa esateko lagun horretaz argazkiarekin geneukana baino argitasun askoz gehiago dugunik.
|
|
Eta honela nik oso argi ikusten dut zientzia guztien egiaren ziurtasuna Jainkoaren egiaren ezagupenean datzala, eta ez beste ezertan, eta hau ezagutu gabe ezin dut besterik ezer ezagutu perfekzioz. Eta dagoeneko
|
bera
ezagutzen dudanez, nire esku dago zientzia perfektua lortzea ezin konta ahala gauzei buruz; eta ez bakarrik Jainkoari buruz eta adimenezko beste zenbait gauzari buruz, baizik eta baita gorputzezko natura duten gaiei buruz ere, bera matematikaren frogapenen gaia izan daitekeen neurrian.52
|
2005
|
|
1 Bada, Moisesek aldarrikaturiko legeak ezin digunez guri zuzeneko betebeharrik eman, ikus dezagun zer nolako erabilera izan dezakeen horrek gerraren zuzenbidean eta antzerakoetan, garrantzi handikoa baita
|
bera
ezagutzea.
|
|
Kontua, hemen, honetarako eraginen bat duten zirkunstantzia guztiak aintzakotzat hartuko direlarik, zera izango da espresuki: beraiek gainerako nazio eta hizkuntzen artean betetzen duten lekua zehaztea, hain zuzen, euren jatorriaren arabera eta baita euren balio eta garrantziaren arabera ere, edo, bestela esanda, euskal nazioak eta hizkuntzak gizadiaren historian bete duten paperaren arabera eta horiek hizkuntzaren kontzeptua
|
bera
ezagutzeko eta zabaltzeko duten esanahiaren arabera. Azken atal honek, halabeharrez, neure ideien eta konbentzimenduen ondorioak bilduko ditu ere, baina ziur nago —aitzineko bi atalak burutuko ditudan bezala burututa— beste edozein adituk posible izango duela hirugarren hau eraldatzea edo bere erara besteren bat garatzea.
|
2007
|
|
Beste alde batetik, artista
|
bera
ezagutzen hasten da, alegia, anonimatutik irteten da: beren obrak sinatzen dituzte eskultoreek, buztingileek edo margolariek, inskripzioak uzten dituzte arkitektoek191, eta guztiak iturri literarioetan agertzen dira:
|
|
Joan zen zilarrezko garaia eta brontzezkoa515 etorri zen, bortitza berori ere, gerrari emana516 Ez zuten ogia ezagutzen517, pentsa daitekeenez, nekazaritza
|
bera
ezagutzen ez zutelako.
|
2010
|
|
Hizkuntza ikertzen duten giza eta gizarte zientzia ezberdinen artean, seguruenik," linguistika" eta" pragmatika" dira lehen lehenik aipatu behar direnak, hain zuzen, horiek definizioz hizkuntza
|
bera
ezagutzeko eta berorren erabilera aztertzeko helburua baitute. Hasteko eta behin behingoz esan dezagun, Lyonsez baliatuz, linguistika bereziki" sistema linguistikoaz" eta pragmatika batez ere" portaera linguistikoaz" arduratzen direla9 Lochek, adibidez, zera dio lehenengoari buruz:
|
2017
|
|
Horrela, izate hori ez da nire posiblea, ez dago betiro nire askatasunaren menpe. Alderantziz, izate hori nire askatasunaren muga da, ‘atzealdea’, ‘karten atzealdea’ esaten den zentzuan; emana zait gainean daramadan zama bat balitz bezala,
|
bera
ezagutzeko beragana inoiz ere ezin biraturik, eta ezin sentiturik ere bere pisua. Nire itzalarekin konparatu balitz, itzal horrek materia mugikor eta aldakor batean proiektatuko litzatekeena behar luke, non inongo erreferentzia taulak lituzkeen kalkulatu mugimendu horietatik sortutako deformazioak.
|