2008
|
|
Haurrek izan ezik, gainerako adin tarte guzti guztietako zarauztarrek dezente gehiago ikusten dute telebista erdaraz euskaraz baino. Belaunaldi guztiek, hala ere, ez dute joera
|
bera
erakusten. Labur esanda, belaunaldi zaharrenek gehiago ikusten dituzte euskarazko kateak belaunaldi gazteek baino.
|
|
Haurrek izan ezik, gainerako adin tarte guzti guztietako zarauztarrek dezente gehiago ikusten dute telebista erdaraz euskaraz baino. Belaunaldi guztiek, hala ere, ez dute joera
|
bera
erakusten. Labur esanda, belaunaldi zaharrenek gehiago ikusten dituzte euskarazko kateak belaunaldi gazteek baino.
|
2012
|
|
oteizak zioenez, estilo kontua da gurea. Maiz erdaraz esan bada ere, euskaldun jendeak gogoz saiatu da hori
|
bera
erakusten, batez ere XX mendearen bigarren erdialdean. erakusbide hoberena euskaraz bizi nahi izan duenarena da. Sentsibilitate hura idazle, irakasle, hezitzaile, begirale, olerkari, musikari, guraso, antzezle, euskaltzale edota bertsolarien oparia izan da. haiek, beste askorekin batera, ibili dira euskal opariak egiten nonahi eta nornahiri. konbentzimendu moderno, humanista eta publizitario batekin:
|
|
Aipatu ditugun ikerketak gizarte psikologiaren eremukoak dira, eta ez bete betean pertsuasioaren eremukoak, baina guztiek gauza
|
bera
erakusten dute: faktore eraginkorra dela antzekotasuna, iturria erakargarriago bihurtzen baitu hartzailearen begietan.
|
2016
|
|
Txostenean jasotzen den kurbak eta 2 irudian osatu dugunak joera
|
bera
erakusten dute: gaitasun tasak gora egin ahala, erabilera tasak ere gora egiten du, salbuespenak salbuespen.
|
2019
|
|
Norabide
|
bera
erakusten dute, halaber, ikerketa honen oinarri teorikoa osatzeko asmoz irakurritako erreferente nagusiek ere: kode alternantzia nagusitzen ari da sare sozialetan, eta ez bakarrik gazteenen artean, ezta ere bakarrik euskal komunitateko kideen artean; hizkuntza nahasketa joera globala da sareko komunikazioan zein aurrez aurrekoan. hala argudiatu dute david Crystal3 eta Orreaga Ibarra Murillo4 linguistek hainbat liburutan. hiznet hizkuntza plangintza graduondokoaren amaierako sakontze egitasmo hau egin ahal izateko ezinbesteko bidelagun eta gidari izan ditut Ondarroako Institutuko Batxilergoko 1 eta 2 mailako ikasleak, Bakarne Aretxabaleta Bedialauneta institutuko euskara irakaslea, Onintze San Martin Burgoa institutuko ingeles irakaslea eta kike Amonarriz Gorria tutorea. eskerrik asko denoi.
|
2021
|
|
Gauza
|
bera
erakusten dute 2019ko datuek; izan ere, jarraian ikusiko dugun bezala, euskaraz gazteleraz baino hobeto moldatzen ez zirenetatik askok euskaraz gaitasun hobea izaterainoko aldaketa izan zuten. Galdetegien arabera, espedizio aurretik euskaraz hobeto moldatzen diren eta erdaraz hobeto moldatzen diren parte hartzaileen kopurua nahiko orekatuta dago.
|
|
Honela, galdetegien arabera, parte hartzaile gehienek euskaraz hitz egin dute espedizioko egunerokoan, nahiz eta batzuek gutxitan egin dutela aitortu duten (34 grafikoa). Gainera, horixe
|
bera
erakutsi du egindako etnografia azterketak ere, nahiz eta zehaztapen batzuk izan; izan ere, espedizioko lehen unean euskara asko erabiltzen zuten, gero, oraindik espedizio hasiera izanik, erabilera jaisten hasi zen arren. Espedizioaren erdi inguruan berriz ere pixka bat igo zen erabilera baina bukaeran berriz ere asko jaitsi zen.
|
2022
|
|
Alegia, pentsa liteke gazteak, adinean gora joan ahala, kaleko errealitatera arrimatzen joaten direla, umetako erabilera handiagotik aldenduta. Arrue ikerketak ere —ikasleen eskola giroko erabilerari buruzko azterketa da, Soziolinguistika Klusterrak eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak lankidetzan egiten dutena— hori
|
bera
erakutsi du, gazteak hazten joan ahala aldendu egiten direla eskolako ohituretatik, eta kaleko errealitatera hurbiltzen. Kalean gaztelania indartsuago badago, horra egokitzen dira, neurketak erakutsi duenez.
|