2001
|
|
Honela zioen Lertxundik orduan: «Lehenik literaturgintza bera ere errealitatea da. Ez errealitatea aztertzeko moduabakarrik, literatura
|
bera
eraikitzen da, honela, literaturaren gai».
|
2002
|
|
Horrela, izaera pertsonaleko eta globaleko eta, gainera, aurkakoak diren arriskuei atxikia azaltzen da beraien bizitza. Industria gizarteak
|
bera
eraikitzeko natur eta kultur baliabideak izan ditu, baina modernizazioaren bidez berauek eraldatuak izaten ari dira (ikus: 2 atala).
|
|
Kultura nazionala bada zerbait, baina era berean ezer ez da; izan ere, izatekotan, kultura nazionala konstrukzio bat da: kultura
|
bera
eraiki egiten delako denboraren poderioz eta, zer esanik ez, lurraldea bera ere eraiki ez eze, zenbait kasutan, babestu egin behar izaten delako arerioen erasoetatik. Nazio nortasunak eta kultura nortasunak, hartara, eraikiak dira; ez dira berezkoak.
|
|
Albistearen fabrikazioak, albistearen ekoizpenak? oso bide luzea korritzen du gertakari albistegarria izan denetik albistea
|
bera
eraiki bitartean; bide horretan, gertakariak profesioaren eta elite mediatikoaren harresiak gainditu behar ditu, banan banan.
|
|
Ataka bakarrarekin egosten baduzu, barruan paratu leku zabala, errautsa hartzeko adinakoa, kanpora atera beharrik ez izateko; labea
|
bera
eraiki ondo eta saiatu harriak labearen zorua osorik estal dezan. Bi atakarekin egosten baduzu ez da hutsunerik, errautsa atera behar denean ataka batetik aterako baituzu bestean sua den bitartean.
|
2012
|
|
Laugarrenik eta azkenik, normatik desbideratutako subjektuen desirak (maskulinitatearen desira lesbikoa, hipermaskulinitatearen desira homosexuala, feminitatearen desira gaya...) bere desbideraketarekiko desiran azaltzen dueneznormaren izaera ideologiko eta soziala, azken batean maskulinitatearen etafeminitatearen (heteronormatibitatearen nortasun bien) izaera konstruitua, eraikia, egina, azaltzen du. Hots, maskulinitatearen performantzia lesbiko edota gayakfrogatzen du maskulinitatea
|
bera
eraikia dela eta, beraz, maskulinitatea, opresiozkoposizio baino gehiago, kritikarako eta desirarako (gozamenerako) lekune desberdinbihurtzen dute queer ikasketek. Bertatik abiatzen da, maskulinitatearen teorizaziolesbikorik iraunkor eta jarraikiena egin duen teorizatzaile queer a:
|
|
Konkretuki, adierazle horren neurri emaitza objektiboak muga kritikoen barnera ekartzekoak. Neurri zuzentzaileek kontrol galera gertatu aurretik definituta egon behar dute, hain zuzen ere, AKKPA sistema
|
bera
eraikitzen ari den momentutik. Neurri zuzentzaile egokiak aukeratzeko hiru galdera hauen inguruan hausnartu litzateke:
|
2014
|
|
Hainbat alorretan bioeraikuntzak arkitektura modernoarekin talka egiten du. XX. mendearen hasieran arkitekto berriek herri jakituriarekin eta tokian tokikoarekin haustura bat marraztu zuten, teknikak edozein lekutan edozer eraikitzeko aukera eskainiko zigula sinetsirik, era paradoxikoan munduko bazter guztietan ia gauza
|
bera
eraikitzera iritsiz. Arkitekturak zenbaitetan ez zuen genius locia24ulertzen.
|
2015
|
|
Ekonomia Ekologikoaren (EE) ikuspuntutik, Ipar Hego dialektika azaltzeko «Notarioaren Erregela» erabili izan da, eta honetan datza (Naredo eta Valero, 1999): etxebizitza bat eraikitzean, material eta energia gehien erabili behar duen fasea etxea
|
bera
eraikitzea izango da; hori da momenturik trinkoena material eta energia erabileran. Behin etxebizitza egina dagoenean, ordea, horren merkaturatzefasean gertatzen da moneta balioaren igoera handiena, nahiz eta fase horretan apenas material eta energiarik erabiltzen den.
|
|
Transmedia dokumental bakoitzak logika narratibo, multimedial eta interaktibo propioak eraikitzen ditu, eta hain zuzen ere, erabiltzaileari dagokio logika horren arrastoak antzematea ikur grafiko eta diskurtsiboetan. Jakina, transmedia ekoizpen hauetan ez da logika narratibo
|
bera
eraiki, batzuek besteek baino malgutasun handiago erakutsiz narrazioaren adarkatzeak ibiltzeko: Las sinsombrero k eskaintzen du adarkatzeetan aske aritzeko aukera gehien; Las voces de la memoria k bi narrazio lerroetan jauzika aritzeko aukera eskaintzen du, nahiz eta lehen narrazio lerroaren hurrenkera zehaztu; Calles perdidas ek hurrenkera esplizituki adierazten ez badu ere, ezkerretik eskuineranzko lerrokatzeak hurrenkera hori lehenesten dela iradokitzen du; eta azkenik, Mujeres en venta k hurrenkera esplizitua irudikatzen du narrazio lerro batean, baina, transmedia ibilbidean adarkatzeak aniztu egiten dira (plataforma ugarik proposaturiko hedatzeari esker).
|