Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎lurraldearen ikuspegitik begiratuta, Euskal Herriaren irudi beraosatzen dute egunkari biek, herrialde eta herrialdez gaineko egitate bakoitzari antzekopisua emanez batak zein besteak. Horrekin batera, arreta bera ematen diete Euskal Herritik kanpo gertatutakoei, bai Espainia eta Frantzian bai mundu zabalean gertatutakoeidagokienez.
2003
‎EHUren eta UEUren arteko akordioa ezinezkoa zen, irakasle gehienak EHUkoak zirelako; EHUk ezin zion laguntza ekonomikorik eman UEUri; EHUren izena Iruñean aipatzea kaltegarria zen EHUrentzat; eta ezinezkoa zen UEUk Donostiako ikastaroetan linea bat irekitzea. Monrealek aukera bakarra eskaini zuen, hots, EHUko irakasleek hitzaldi bera eman nahi bazuten Donostian eta Iruñean, laguntzak izango zituzten. EHUko irakasleek eta ikasleek izan zitzaketen laguntzak Iruñera joateko, baina ez halabeharrez beraien egoitzak sortutako zuloaren adinakoa, eta inoiz ez UEUrentzat zuzenean.
2004
‎Adiskidetasuna da beste giltza nozioa Aristotelesen etikan. Ez diogu guk oro har filianozioari ematen diogun esanahi bera eman behar, dena den; izan ahai da aita semeen artean, senar emazteen artean, buruzagi eta mendckoen artean. Baina hiri estatu txiki batcanaurkitzen da aiseenik, Posible denari buruz mintzo da Aristoteies eta ohartarazten diguEros eta Filias bereizi beharrean zcgoela Platon, Ongi absolutua zeukalako gogoan, Hortaz, politikaren arloan doa Aristoteles emeki cmeki jartzen bcrtutea eta bizioa, judizio batzukargi dituen heinean; esate baterako, tiranoa ez dela zuzena, edo aristokrazian aberastasunakusteltzcn duela jendea.
2006
‎Arrasaten 1260an Mondragón fundatu zuenean Alfontso X.ak Gasteizi emandako foru bera eman zien, izena aldatuta, baina zehaztasunik gabe; aldiz, hurrengo urteetan pribilegioak gehitu zituen, 1262an bi gutunen bidez egurra hartzeko eskubidea ematen die egur ikatza egiteko ferreriatarako eta gero bigarrenean Pazkoatan massucas del fierro direlako olek emandako zergatik salbuetsi zituen.
‎39/ 2002ko Legeak PLOren klausula orokorra (6.b. art. in fine) aldatu zuenean, fede onaren espresioari merkataritzako usadio on eta zuzenei buruzko interpretazio desberdina eman nahi zion; izaera objektiboagoa egotzi nahi zion. Nolanahi ere, merkatuko lehiakide eta kontsumitzaileen interesen arteko oreka babestuko da eta, bide batez, LDLren 5 artikuluaren fede onaren interpretazio bera emango da.
‎Zuzentze ekintza gauzatzeko aukera hori ez dago zuzenbide baldintzetan, publizitate mezuaren elementuetan gertatzen den edozein aldaketa jotzen badugu zuzenketatzat. Agindu hori aplikatu ahal izateko, kontuan eduki behar da 1984ko Lege Organikoak zuzenketari ematen dion esanahi bera eman behar zaiola173.
2007
‎Horregatik, Daewook itzuli egin behar zituen laguntza horiek. Ramondiren kasua Daewooren antzekoa zen eta Europako Batzordeak tratamendu bera eman zien laguntzei, beraz itzuli egin behar.
‎Hume-k prozesu mentalen analisi hau eskaintzen digu: zenbait zergauza bereiziri bata bestearen antza hartzen diogunean (loretxo txuri andana bati zelaian, adibidez) beren artean diferentziak ere badituztela aintzat hartu barik (neurrian, kualitateetan, etab.), guztiei izen bera ematen diegu (txibiritak), eta (ideia edo errepresentazioa beti bakoitzaren partikularra da, noski, baina) izen bera guztientzat erabiltzeko ohitura hartzen dugu, denak bat balira bezala.
2009
‎Horrela, gaur egungo aditu gehienek alderdi biologikoak eta alderdi sozialakgarapen prozesuan elkarrekintzan dihardutelako ideiatik abiatzen dira eurenlanetan. Ideia horrekin gizakiaren prozesuen ulerkuntza osatuago eta zabalago batlor bagenezake ere, alor biologikoari eta alor sozialari garrantzi bera ematen dietenikerketak urriak dira; kasu gehienetan alderdi bien garrantzia modu teorikoz aipatzen da eta ikerketaren funtsa ikuspegi biologiko batetik edo ikuspegi sozial batetikgaratzen da. Edonola ere, ikerketa hauen emaitzek abagunea eman digute neskeknahiz mutilek agresibitatean pairatzen duten garapen prozesua marrazteko.Horregatik, lehenik eta behin neskek eta mutilek aurkezten dituzten garapen patroikomunak azalduko dira laburki, eta ondoren adin tarte bakoitzean agresibitateantopatu izan diren sexu arteko ezberdintasunak modu zabalago batez.
‎Lurraldetasunari dagokionez, euskarazko hedabide batean ari bagara etahedabide horrek Euskal Herri osoan baditu irakurleak eta entzuleak, adi adi jokatubeharra dago terminologiarekin, lurralde guztietako irakurleentzako modukoinformazioa emateko. Tratamendu bera eman behar diegu, adibidez, Frantziari etaEspainiari, kontzepzioz Euskal Herri osoko egunkaria baikara, irakurleak Bilbonbezala Baionan ere baditugu-eta.
‎Ordeztu; animalien ordez material ez sentikorren erabilera: bakterioak, organoak, zelula hazkuntzak, eredu matematikoak. Murriztu; esperimentu bakoitzean informazio bera eman dezakeen gutxienekoanimalia kopurua erabiltzea. Findu; prozedura bakoitzeko gogortasunamurriztea, anestesia eta analgesia erabiliz eta esperimentazioko animalienbizilekuak hobetuz.
‎Animalia bakoitzak buztana aldentzeko sortasundenbora idatzi. Mozketa denbora (10 s) gainditzen duten animalieimozketa denboraren balio bera emango diegu. Farmako ondokoneurketa behin bakarrik egingo dugu aztertu nahi dugun denborabakoitzean.
‎3 Aztertu ea antzeko konputagailuak ere kaltetuta dauden (sare berekoak, edo zerbitzu bera ematen dutenak, adibidez).
2010
‎Zehatz mehatz, eta zerrendaketa ez itxi batean: alderdietako batek abokatuaren laguntza erabiltzeko asmoa erakusten duenean, besteei aukera bera ematen zaie (LPLren 21.2 eta 3 art.); adiskidetzarako eta epaiketarako egiten den deiaren eta haien ospakizunaren artean gutxienezko denbora bat egotea (LPLren 82.1 art.); magistratuak adiskidetze egintza ez homologatzea, adostutakoak alderdiren bati kalte larria sortzen diola, lege maulan egina dela edo eskubide abusua dakarrela uste badu (LPLren 84.1 art.); demandan edo helegiteak iragartzeko e...
‎Demandaren aurkezpen egokia asko errazten da. Jasotzean, magistratuak edo magistratuek beren jurisdikzioa eta eskumena aztertzen dute, eta akats, ahazte edo zehaztugabetasunak adierazi eta demandatzaileari zuzentzeko 4 eguneko epea ematen diote (LPLren 5 eta 81.1 art.). Hark era desegokian metatutako uziak egikaritzen baditu, lau eguneko epe bera emango zaio akatsa zuzentzeko (LPLren 28.1 art.). Gainera, ofizioz, oinarritutako ebazpen baten bidez, ez dituzte onartuko atzeratzeko helburuarekin aurkeztutako edo eskubide abusuan eginiko eskariak, ezta intzidenteak eta salbuespenak ere, eta zuzendu egingo dituzte arau baten testuan oinarriturik ere prozesuen orekari, babes judizialari eta ebazpenen eraginkortasunari dagokienez Konstituzioan eta legeetan aurreikusitakoaren kontra doazen egintzak (LPLren 75.1 art.). Era berean, kaleratzeagatiko prozesu aldaeran langile demandatzailea legitimatu pasiboa (ugazaba) izendatzean erratzen bada eta epaiketan izaera hori beste hirugarren batek duela frogatzen bada, langileari azken horren kontra demanda berri bat aurkezten uzten zaio (LPLren 103.2 art.). Neurri horiek guztiek demandatzaileari bere uzia magistratuek ezagutuko dutela bermatzen diote eta lan prozesuan alderdiek duten jarduteko erraztasunaren beste adibide bat dira.
2011
‎Hedabide bakoitzak berelengoaia du. Orduan, miraria izan behar duzu hedabide guztietan kalitate bera emateko (EET1).
‎telebistakokazetari bat ez da irratiko kazetari. Hedabide bakoitzak bere hizkuntza du; orduan, ikaragarria izan behar du hedabide guztietan kalitate maila bera emateko (EET1).
‎edo, ur lurtarrei? ematen genien eginantzekotasun psikologiko bera ematen ahal dietela hitzetik hortzera entzuten dituzketen, bizkaiera?,, goi nafarrera, edo, gipuzkera?
2012
‎Nazionalista espainolen interpretazio orokorrari jarraiki, kulturaren edonortasun elementuen sustapena modu orekatu eta desideologizatuan egin beharda, euskal aniztasuna errespetatuta, eta sentimendu jakin bat sustatu gabe. Aitzitik, ez dute iritzi hori bera ematen Espainiako Gobernuaren nortasun, kultura etahizkuntza politiketan; kasu horretan, egoki ikusten da kultura espainiarrak edogaztelaniak haien sustapen eta defentsarako mekanismo propioak izatea estatumailan, baita haien nortasun espainoleko portzioa ere. Bestalde, euskarak etaeuskal kulturak ez dute halako erremintarik, erkidegoko erakundeek zeregin horibete ez badute behintzat.
‎Eusko Jaurlaritzak 2010ean aurkeztu zuen Kulturen Aldeko HerritartasunKontratua (2010) izenburua duen kultura planean, adibidez, euskarazko etagaztelaniazko kulturei trataera bera emateaz hitz egiten da (www.euskadi.net): «Kulturen aldeko kontratu honek oso kontuan hartu du euskal gizartearen hizkuntzaaniztasuna, eta era berean eragiten die euskarazko zein gaztelaniazko jarduerei...».
‎Informaziotik aldenduta, gertaeraren berri emateko albistegintza modua da objektibotasuna. Izan ere, objektibotasunak albiste iturri guztiei eta informazio orori tratu bera emateko eskatzen du. Dena den, AEBko kazetaritzak objektibotasuna independentziaren printzipioarekin nahastu ohi du.
‎Bestetik, albisteen osotasunari dagokiola, tokiko irratiak Euskadi Irratiari alde handiz nagusitu zaizkio kazetaritzaren oinarrizko bospasei galderei («nork», «zer», «noiz», «non», «zergatik» edota «zelan») erantzutean. Are gehiago, Euskalerria Irratiak eta Euskal Irratiek EAEko irrati publikoak baino kazetaritza galderen zazpi erantzunak (aurreko seiak eta «nondik») agertzen zituzten albiste gehiago aireratu zituzten, albiste bera ematean. Ondorioz, tokiko irratiek honakoa egiaztatu dute:
2014
‎Gainera, ez da azpimotentzako terapia pauta berezirik finkatu. Tratamendu bera eman zaie sarritan azpimota ezberdineko haurrei.
2015
‎Beraz, lehenik eta behin adierazi du 53.artikuluagutxieneko estandar balitz bezala interpretatu daitekeela, eta, zentzu honetan, estatu kideek babes maila altuagoaeskaini edo eman dezaketela. Izan ere, interpretazio hori da Konstituzio Auzitegiak orain arte egin duena.Bigarren aukera da oinarrizko eskubideak babestuko dituen maila komuntzat hartzea; horren arabera, estatukideek garrantzi bera eman liokete oinarrizko eskubide bakoitzari. Azken aukeraren desabantaila daoinarrizko eskubideen babesa gutxitzen dela batez ere Estatu batzuetan, Espainian kasu, non babes handiagoaematen baiten defentsa eskubideari dagokionez.
‎Irakaslea horretan tematuta ere, zaila da irakaskuntza jarduera bat bere horretan errepikatzea. Jarduera jakin baten erreplika zehatzak ez du emaitza bera ematen ikasle talde berri batekin (are gehiago, normalean emaitza okerragoak lortzen dira). Horren eraginez, erreprodukzio batetik bestera, irakasleak problemaren enuntziatua edo aurkezpena aldatu nahi izaten ditu, ariketa edo adibide berriak sartzen ditu, edota ikastaldiaren egitura bera eraldatzen du.
2017
‎den aztertu eta bere osaketa ikertu; 2) ote extraposizioan azaltzen den kasuetan adizki jokatuaren etapartikularen artean osagarririk ager ote daitekeen konprobatu; 3) kokaguneen arabera ea ote motadesberdinen aurrean gauden; 4) interpretazio bera ematen zaion ote ri euskalki guztietan.
2019
‎Hizkuntza ergatiboak trataera bera ematen die aditz iragangaitzeko subjektuei eta aditz iragankorrekoobjektuei (Comrie, 1981). Ergatiboaren fenomeno hau hizkuntza ergatiboen morfologian ez eziksintaxian ere antzeman daiteke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia