2003
|
|
Maie tasun kontuetan honaino hezi dena, gauza ederrak ordenean eta zuzen ikusirik, maitasun kontuetan jada azkenera hurreratuz, bat batean zerbait izaeraz harrigarriro ederra hautemango du, aurreko neke guztien helburu hura hain zuzen ere, Sokrates, hasteko beti existitzen dena, eta ez sortzen ez desagertzen ez dena, ezta hazten ezta murrizten ere, eta ez alde 211 batetik eder eta bestetik itsusi, ezta ere batzuetan eder eta besteetan ez, ezta ere zerbaitetan eder eta beste zerbaitetan itsusi, ezta ere toki batean eder eta beste batean itsusi, batzuentzat eder eta beste batzuentzat itsusi izateko moduan. Eta ez zaio ederra aurpegi bat, eskuak edo gorputzak duen beste ezer bezala agertuko, ezta ere hitzaldi ala jakintza bat bezala, ezta ere nolabait beste zerbaitetan egonik, izaki batean, lurrean, zeruan edo beste edozertan, edertasuna bera baizik berez beti
|
bera
bezalako bakarra izab nik; gainerako eder guztiek ordea haren parte dute halako moldez, non nahiz eta gainerakoak sortu eta desagertu, hura ez baita ez handitzen ez murrizten eta ez du ezer jasaten ere. Hemengo gauzetatik abiatuta bat mutilak zuzen maitatzearen bidez gora joanez edertasun hura ikusten hasten denean, helburua ia ukitzen du.
|
|
Alde batetik iraindu ninduela ustetan, bestetik honen izaera, neurritasun eta gizontasuna miretsiz? Zentzutasun eta iraupenean
|
bera
bezalakorik inoiz topatzea espero ez nuen horrelako gizakia topatuta. Horrela ezin nuen haserretu eta berarekin egoteari utzi, eta ez nekien bera nola nereganatu ere.
|
2009
|
|
Ziurtasunaren, absolutuaren bilaketa honetan, subjektua zigortuta gelditu egin da. Kontserbakorra izango da nahitaez, ze momentu batekoa baino ezin da izan (nola espero daiteke, ba, Descartes bera eraikitzailea izanik,
|
bera
bezalakoa den zerbait ez sortzea?).
|
2011
|
|
Gizonaren betekizunak larritzen du Unamuno, ta gizonari dagokion eran argitu nai du: " Ezur aragizko gizona da filosofoa, ta
|
bera
bezelako ezur aragizko gizonai aiertzen da. Nolanai ere, borondateaz filosofatzen du, sentimenaz, ezur aragiaz, arima ta gorputz osoaz, eta ez gogamenaz bakarrik".
|
|
Hitz batean, izatea, ireki eta bizia, aldabera, Jainkoez betea zena, itxi egiten da, zerki mugatu higiezinen kaiola bat. Eta transzendentzia, hizkuntza poetikoaren erreinuaren ordez, Jainko ugari bixi bixien lekuan Natura
|
bera
bezalakoa, Ideia betierean aldaezin batekin betetzen da, Absolutuarekin, Hutsarekin. Are, edonolako trastez bete betetzen da transzendentzia ganbara baten maneran, han metatuz Ongia, Zuzenbidea eta Legea (ordena politikoa), Ederra, Maitasuna bera, baina baita ere Adiskidetasuna, Ausardia, Debozioa bezalako edozertasun guztiak giza bizitzakoak, orain denak Absolutu hari estekatuak, lurgaina bere baliozko orotatik biluztua utzi arte.
|
2016
|
|
" Edozein entitate, esaterako babuino bat, altruista dela esango dugu, portaera hau baldin badu:
|
bera
bezalako beste entitate baten ongizatea handituko du bere buruaren kaltetan". (" Ongizatearen definizioa ‘bizirauteko aukerak’ da", geneak ugaltzeko abantailak).
|