2002
|
|
Horrela berritu egin zen egoera larria erromatarren kanpamenduan, soldaduen istiluekin eta kontsulen ezadostasunarekin, Paulok Senpronioren eta Flaminioren ozarkeria botatzen baitzion aurpegira Varroni, eta Varronek Paulori bere aldetik, gudalburu beldurti eta epelen eredu aipagarri bezala aurkezten baitzion Fabio. Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen
|
bera
bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan egin nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero, berak ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen.
|
2006
|
|
Baina emanaldia egitean argi uzten dute Munio eta Leguntiak, ez haiek ez beren senideek, ez dutela zerikusirik izango monasterioarekin eta emandako jabegoekin, baizik eta soilik monasterioan biziko ziren erlijiosoek; hori 1051n Eneko Lopezek emandako monasterioen askatasunaren bidetik doa (elizei askatasunak ematen hasi zitzaizkien garai batean128), eliza propioa edo patronato laikokoa izan ez zedin (Mañaricúa, 1984: 303 eta 312), baizik eta monasterioa
|
bera
bere buruaren jauna129 Beraz, dirudienez, San Agustineko emanaldi hau monasterioari egiten zaio, aipatzen diren santuen erlikiei emanez jabegoak; Mañaricúa k (1957: 317) dio ohikoa dela eta Iturrizak aipatzen duela santu horien erlikiak oraindik gordetzen zirela XVIII. mendean San Agustin Etxebarria parrokian.
|
2007
|
|
Beste guztien gainetik, argudioak atmosfera koherentea arnastu behar du; hala ez den kasuetan, argudioa ahuldu egiten da, erroiztu. Sistema beraren baitan proposamena eta haren ukapena elkarrekin biltzeak zalantzazkoa bihurtzen du sistema
|
bera
bere osotasunean, barne kontraesana sortzen du, eta sistema bera erabili ezina bilakatzen da. Inkoherentziazko zalantza artean, argudioa ito egiten da.
|
|
Baina izpiritua ez da zer eraturikoa, eratzailea baino, hain zuzen eraturikoaren ezespena hein batean, bera norbera den bezainbatean, hein batean baiespena ere baden arren. Esan gura da, zerbait izpirituala (adiera alemanean) kontsideratzen dela, ez denean kontsideratzen ez eragintza mekanikoaren emaitza eta ez eragintza organikoarena ere (organismoak bere barruan bai, baina finko ezarria duen plan baten arabera baitihardu), baizik eta kreatzaile libre edo kreatibitate librearen ekarpen, edo kreatibititate horixe
|
bera
bere forman. Beharbada erabakigarria, gaizki ulertuak ekiditeko (interesatu hala desinteresatuak), izpiritua ez ulertzea da esentzia denboragabe higigaitzen bat bezala, baizik eta ekintza edo aktibitatearen forma bera bezala.
|
|
Hizkuntza, edo objektu bezala kontsidera genezake, edo subjektu bezala,
|
bera
bere burua sortzen diharduena.
|
|
Ib., 44 (Goethe gaztearen pelagianismoa). Bol. XII, 97, Winckelmann-en jeinuaren interpretazioa(
|
bera
bere munduaren kreatzaile); ib., 398, 237 zenb.
|
2010
|
|
Proposamen instituzional hau berria da, ez baita egitura sozialaren ekintzetarasoilik zuzentzen, baizik eta
|
bera
bere osotasunean kontsideratzen baitu. Baina areberritzaileagoa da azterketa moralerako estatua erreferentzia unitate edo oinarritzatgainditzerakoan, orain arte estatuek beren baitan egindako ekintzak aztertzerakoanedo, gehienez, estatu batek hirugarren bati eginiko ekintzen egokitasun moralabalioesterakoan muga hau eztabaidaezina izan baita.
|
2012
|
|
Ez zuen erabakirikhartzen. Orain, aldiz, aske izan nahi badu, erabaki guztiak norberak hartu behar ditu, bera da nagusi baina aldi berean, eta hau da hautatzearen alde iluna, bera da bereekintzen erantzule,
|
bera
bere akatsen errudun.
|