Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Horrela berritu egin zen egoera larria erromatarren kanpamenduan, soldaduen istiluekin eta kontsulen ezadostasunarekin, Paulok Senpronioren eta Flaminioren ozarkeria botatzen baitzion aurpegira Varroni, eta Varronek Paulori bere aldetik, gudalburu beldurti eta epelen eredu aipagarri bezala aurkezten baitzion Fabio. Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen bera bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan egin nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero, berak ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen.
2006
‎Baina emanaldia egitean argi uzten dute Munio eta Leguntiak, ez haiek ez beren senideek, ez dutela zerikusirik izango monasterioarekin eta emandako jabegoekin, baizik eta soilik monasterioan biziko ziren erlijiosoek; hori 1051n Eneko Lopezek emandako monasterioen askatasunaren bidetik doa (elizei askatasunak ematen hasi zitzaizkien garai batean128), eliza propioa edo patronato laikokoa izan ez zedin (Mañaricúa, 1984: 303 eta 312), baizik eta monasterioa bera bere buruaren jauna129 Beraz, dirudienez, San Agustineko emanaldi hau monasterioari egiten zaio, aipatzen diren santuen erlikiei emanez jabegoak; Mañaricúa k (1957: 317) dio ohikoa dela eta Iturrizak aipatzen duela santu horien erlikiak oraindik gordetzen zirela XVIII. mendean San Agustin Etxebarria parrokian.
2007
‎Beste guztien gainetik, argudioak atmosfera koherentea arnastu behar du; hala ez den kasuetan, argudioa ahuldu egiten da, erroiztu. Sistema beraren baitan proposamena eta haren ukapena elkarrekin biltzeak zalantzazkoa bihurtzen du sistema bera bere osotasunean, barne kontraesana sortzen du, eta sistema bera erabili ezina bilakatzen da. Inkoherentziazko zalantza artean, argudioa ito egiten da.
‎Baina izpiritua ez da zer eraturikoa, eratzailea baino, hain zuzen eraturikoaren ezespena hein batean, bera norbera den bezainbatean, hein batean baiespena ere baden arren. Esan gura da, zerbait izpirituala (adiera alemanean) kontsideratzen dela, ez denean kontsideratzen ez eragintza mekanikoaren emaitza eta ez eragintza organikoarena ere (organismoak bere barruan bai, baina finko ezarria duen plan baten arabera baitihardu), baizik eta kreatzaile libre edo kreatibitate librearen ekarpen, edo kreatibititate horixe bera bere forman. Beharbada erabakigarria, gaizki ulertuak ekiditeko (interesatu hala desinteresatuak), izpiritua ez ulertzea da esentzia denboragabe higigaitzen bat bezala, baizik eta ekintza edo aktibitatearen forma bera bezala.
‎Hizkuntza, edo objektu bezala kontsidera genezake, edo subjektu bezala, bera bere burua sortzen diharduena.
‎Ib., 44 (Goethe gaztearen pelagianismoa). Bol. XII, 97, Winckelmann-en jeinuaren interpretazioa( bera bere munduaren kreatzaile); ib., 398, 237 zenb.
2010
‎Proposamen instituzional hau berria da, ez baita egitura sozialaren ekintzetarasoilik zuzentzen, baizik eta bera bere osotasunean kontsideratzen baitu. Baina areberritzaileagoa da azterketa moralerako estatua erreferentzia unitate edo oinarritzatgainditzerakoan, orain arte estatuek beren baitan egindako ekintzak aztertzerakoanedo, gehienez, estatu batek hirugarren bati eginiko ekintzen egokitasun moralabalioesterakoan muga hau eztabaidaezina izan baita.
2012
‎Ez zuen erabakirikhartzen. Orain, aldiz, aske izan nahi badu, erabaki guztiak norberak hartu behar ditu, bera da nagusi baina aldi berean, eta hau da hautatzearen alde iluna, bera da bereekintzen erantzule, bera bere akatsen errudun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia