2003
|
|
Eta gainera maitaleak bakarrik daude bestearen alde bizitza emateko prest, eta ez gizonak bakarrik, emakumeak ere baizik. Eta horren nahikoa lekukotasun Peliasen alaba Alkestisek ematen die grekoei, bere gizonaren ordez hiltzeko prest
|
bera
bakarrik izanik, nahiz eta haren aita eta ama egon, Alkesc tisek maitasunagatik estimuan hain gainditu zituenak, semearekiko arrotzak zirela eta izenez bakarrik senide erakusteraino. Eta hori eginda, horren ekintza ederra burutu zuela iruditu zitzaien, ez gizakiei bakarrik jainkoei ere baizik, ezen jainkoek ekintza eder eta asko egindakoen artean gutxi batzuei eman zieten saria, arima Hadesetik atzera igoaraztea alegia, hari eman baitzioten bere arima igoaraziz, ekintzaz d liluraturik.
|
2006
|
|
[3] Nahiz eta arrazoimena, bete betean laguntzen zaionean eta hobetzen denean, nahikoa izan daitekeen guri irakasteko zeintzuk diren kualitateen eta ekintzen joera kaltegarriak edo baliagarriak,
|
bera
bakarrik ez da nahikoa inongo gaitzespen edo onespen moralik sortzeko. Baliagarritasuna helburu bati begira doan joera baino ez da; baina helburua ez baldin bazaigu axola, bitartekoei dagokienez ere antzera sentitu dugu.
|
|
Nahiz eta arrazoimena, bete betean laguntzen zaionean eta hobetzen denean, nahikoa izan daitekeen guri irakasteko zeintzuk diren kualitateen eta ekintzen joera kaltegarriak edo baliagarriak,
|
bera
bakarrik ez da nahikoa inongo gaitzespen edo onespen moralik sortzeko. [...] Joera kaltegarrien aurka joera baliagarriak lehenetsi ditzagun, premiazkoa da sentimendu ren bat agertzea.
|
2009
|
|
Bigarrenik, indibiduo horri muga bat jarri zaio:
|
bera
bakarrik arrazoimenaren bitartez definitu daitekeena izanen da.
|
2010
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri hori beharrezkoa dela ikustarazteko, baina ez
|
bera
bakarrik nahikoa delako.
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri hori beharrezkoa dela ikustarazteko, baina ez
|
bera
bakarrik nahikoa delako (De legibus, 1 lib., VIII. kap., 10).
|
2011
|
|
Mitoak munduan izaera diferenteak aitortzen ditu, eta mendiari izen propio bat jartzen dio, bidegurutzeari Ediporen edo istorio bat asmatzen dio, lamiak ipintzen ditu iturrian, itsasoa jainko bat (en erresuma) bihurtzen du. Bere barrutik begira, zera bakoitzak bere izate berezia du, edo bere izaerak ditu, bera eta
|
bera
bakarrik den legez da (neure ustean ni ere naizen bezalaxe); berea ez da" izate" bereizgabe, higigabe abstraktu bat, bere bere izatea baino, beste ezer edo inorena ez dena. Eta guk beste edozeren izate berdina egozten diogunean, bortxatu egiten dugu, ez diogu uzten bera izaten, edozeren izatetara biluzten dugu eta biluztasun horretan lotzen dugu...
|
2016
|
|
Baina bai elkarri lagundu. Inor ez da pertsona izatera
|
bera
bakarrik ailegatzen, pertsona bilakatzea bera obra kooperatiboa da. Kooperatibisten obligazioa da, nik uste, lantegietan teknologia berritzea bezalaxe, langileengan espiritua berritzeko formula egokiak aurkitzea, sua betiko itzaliko ez bada.
|
|
Abere eta hegazti askok egiten baitu hori.57 gizakiarentzat ‘abere razionala’ definizioa. Abereen artean espezifikoki razionala
|
bera
bakarrik dela, eman nahi izan da aditzera. Darwinentzat ez dago halakorik:
|
2017
|
|
Arnasa hartu dut. Hor ez da egon esperientzia bat
|
bera
bakarrik suntsitu dena?
|
|
Baina ezeztapen bikoitz hori, nolabait ere,
|
bera
bakarrik suntsitzen da: edo jotzen dut, bada, izate jakin bat ez izatera eta, orduan, bera objektua da niretzat eta nik nire objektutasuna galtzen dut berarentzat; kasu horretan, Besteak utzi egiten dio Beste ni izateari, alegia, ni izaterik ukatuz objektu bihurtzen nauen subjektu izateari; edo, bestela, izate hori zinez Bestea da eta ni ez izatera jotzen du; baina, kasu horretan, ni objektu bihurtzen naiz berarentzat eta berak galdu egiten du bere objektutasuna.
|