2001
|
|
Eta arrazoimen hutsaren kritika izango da arrazoimenaren legezko asmoak bermatu eta oinarririk gabeko harrokeriak baztertuko dituen epaimahaia. Kritika honek ez ditu liburuak edo sistemak arakatuko, arrazoimena
|
bera
baizik, eta, horrela, Metafisikaren ahalbidea edo ezintasuna eta bere hedadura eta mugak zehaztuko ditu. Filosofia ez da zelai lau eta muga ezezagunekoa, baizik eta esfera bat:
|
|
nire adimenak eta zentzumenek eta ez dakit zerk lortua nire gogo —ni gogo— epailearen aurrean ipintzen dudala, eta nik gogoak neurtzen dudala ezaguera horren balioa eta ematen epaia. Ez dago egiaren beste epailerik edo neumdunik, gizakia
|
bera
baizik.
|
|
Gizakia maitagogo izanik, maitari (maita ari a) izanik, maitari izate ber bertan ezagutari eta hautari dela. Ezagumena eta hautamena ez direla gizakiaren potentziak, ahalmenak, gizakia
|
bera
baizik, maitari izanean.
|
2003
|
|
Maie tasun kontuetan honaino hezi dena, gauza ederrak ordenean eta zuzen ikusirik, maitasun kontuetan jada azkenera hurreratuz, bat batean zerbait izaeraz harrigarriro ederra hautemango du, aurreko neke guztien helburu hura hain zuzen ere, Sokrates, hasteko beti existitzen dena, eta ez sortzen ez desagertzen ez dena, ezta hazten ezta murrizten ere, eta ez alde 211 batetik eder eta bestetik itsusi, ezta ere batzuetan eder eta besteetan ez, ezta ere zerbaitetan eder eta beste zerbaitetan itsusi, ezta ere toki batean eder eta beste batean itsusi, batzuentzat eder eta beste batzuentzat itsusi izateko moduan. Eta ez zaio ederra aurpegi bat, eskuak edo gorputzak duen beste ezer bezala agertuko, ezta ere hitzaldi ala jakintza bat bezala, ezta ere nolabait beste zerbaitetan egonik, izaki batean, lurrean, zeruan edo beste edozertan, edertasuna
|
bera
baizik berez beti bera bezalako bakarra izab nik; gainerako eder guztiek ordea haren parte dute halako moldez, non nahiz eta gainerakoak sortu eta desagertu, hura ez baita ez handitzen ez murrizten eta ez du ezer jasaten ere. Hemengo gauzetatik abiatuta bat mutilak zuzen maitatzearen bidez gora joanez edertasun hura ikusten hasten denean, helburua ia ukitzen du.
|
2004
|
|
Guk geuk egin dezakegu hausnarketa honen inguruan eta pentsatzen hasi zer fidagarritasun eskaintzen diguten sentimenek mundu fisikoa ezagutzeko orduan, eta laster jabetuko gara bizitza arruntean badirela zenbait gertaera samur eramango gintuzketenak konfiantza galtzera ahalmen kaskar horietan. Bertsolariak kontatzen zuen, txantxetan noski, autobusa lehen aldiz hartu zuenean iruditu ei zitzaiola ez
|
bera
baizik eta errepide bazterreko zuhaitzak zirela higitzen zirenak. Eta ikusmen hutsari erreparatuz gero, halaxe da, geuri ere horrelaxe iruditzen zaigu, zuhaitzak ikusten ditugu higitzen eta ez gara gauza gure gorputzaren higidura igartzeko, benetako egia guztiz aurkakoa den arren:
|
2009
|
|
Beste alde batetik —segitzen du Foucaultek, Nietzsche interpretatuz—, ezagutzaren eta senen artean haustura, boterezko eta mendekotasunezko erlazioa baino ez dagoela egia bada, desagertzen dena ez da Jainkoa, subjektua
|
bera
baizik, bere batasunean eta bere subiranotasunean.
|
2011
|
|
Fenomenologo zenbaiten aburuz, ez da gizakia mintzo dena, hizkuntza
|
bera
baizik enajenazio alienazio izugarri bat.
|