Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Herri konkistatuek eta herri askeek betidanik hitzartu dute, euren arteko hitzarmen eta itunetan, bakoitzaren legeria zibila zaintzea. Urteen joan etorriek erakutsi dute gizakiak aiseago aldatzen duela aginpide moldea, legea bera baino.
‎Magistratua nahitaez joan balitzaio legegileari, oinarririk okerrena onartuko litzateke eta gure artean berretsiko genuke erreskriptuen legeria. Norbanakoen artean sortu eta sakon eztabaidaturiko gorabeheretan legegileak parte hartzen duenean, beroriek ebazteko, bistan da horrek ez duela auzitegiek eurek izan dezaketen arriskua bera baino arinagoa. Beldur txikiago erakutsi behar zaio magistratu baten nahiera arautu, lotsakor eta zuhurrari, botere beregain baten nahiera erabatekoari baino.
‎Bere basati gehienak baino, are basatiagoa da Frazer, hauek ez baitaude afera espiritual batetik XX. mendeko ingeles bat bezain urrun. Ohitura zaharrez Frazerrek egindako azalpenak ohitura hauen zentzua bera baino are zakarragoak dira.
‎Frazerrek egindako azalpenak ohitura hauen zentzua bera baino are zakarragoak dira.
2001
‎Jainkoaren izatearen froga erabat seguruaren bila," Proslogion" izeneko idazki laburrean aurkeztu zuen halakoa omen zena: perfekzio guztiak jasotzen dituen izakiak (‘ens realissimum’) halabeharrez izan behar du, zeren bestela ez lituzke perfekzio guztiak jasoko, hau da, existentzia kanpoan geratuko litzateke; eta, beraz, bera baino perfektuagoa litzatekeen izaki bat legoke, perfekzio denak lituzkeena, existentzia barne; ondorioz, izaki perfektuenak halabeharrez izan behar du. Geroago, Filosofia modernoan ere askotan agertzen da froga.
‎Gure tesia bera gizakiaren beraren definizioa da, gizakiaren funtsezko ulerkera da. Eta guretzat ezagumena ez da gizakiaren fakultate bat, gizakia bera baino, maitagogo izanean. Eta eginbehar morala (Kanten askatasunean itsatsia) ez da gizakiaren arrazoimenak nahimenean determinatzen duen legea, ez datza gizakiaren ‘adarretan’, adimen eta nahimenaren ‘zuztar’ den gizakia bera baino, gogo maitari izanean.
‎Eta guretzat ezagumena ez da gizakiaren fakultate bat, gizakia bera baino, maitagogo izanean. Eta eginbehar morala (Kanten askatasunean itsatsia) ez da gizakiaren arrazoimenak nahimenean determinatzen duen legea, ez datza gizakiaren ‘adarretan’, adimen eta nahimenaren ‘zuztar’ den gizakia bera baino, gogo maitari izanean. Gizakiaren gorputza ez den bezalaxe gizakiaren fakultate bat —fakultate askoren iturri izanik ere, jakina—, gizakia bera baino.
‎Eta eginbehar morala (Kanten askatasunean itsatsia) ez da gizakiaren arrazoimenak nahimenean determinatzen duen legea, ez datza gizakiaren ‘adarretan’, adimen eta nahimenaren ‘zuztar’ den gizakia bera baino, gogo maitari izanean. Gizakiaren gorputza ez den bezalaxe gizakiaren fakultate bat —fakultate askoren iturri izanik ere, jakina—, gizakia bera baino.
‎Eta ezagumena eta hautamena ez direla zerbait berez, ni naizen maitamen bat bakarraren aurpegiera edo alderdiak baino. Ez direla gogoaren zerbait, gogoa bera baino, gogoaren maitari izateko era baino. Eta are gutxiago direla adimenaren edo nahimenaren zerbait.
2002
‎Gauzen eginbide egokia bermatzeko ondoko baldintzok betetzen direla ziurtatuko da presoa askatasun egoerara itzuli aurretik. Ezerk eragozten ez badio, preso ohia armadan sar daiteke, ohituta baitago bera baino goragokoak diren nagusiei obeditzera; soldadu ona izatera irits liteke, beraz. Inor beldur izan daiteke, ordea, preso ohiez osatutako armada batek ez ote duen bere izen ona alferrik zikinduko.
2003
‎Eta eskulangintzen jarduera, ez al dakigu jainko hori irakasle duena ospetsu eta distiratsu gertatzen dela, eta Maitasunak ukitzen ez duena, ilun? ...a eta igarkuntza b desira eta maitasunak gidatuta asmatu zituen noski, hori ere Maitasunaren ikasle izango litzatekeela, eta Musek musika, eta Hefestok errementaritza, eta Ateneak ehungintza, eta Zeusek ‘jainko eta gizakien gobernua’ Horren ondorioz jainkoen arazoak ere Maitasuna agertu eta gero antolatu ziren, edertasunarena noski (itsuskeriaren gainean ez baita maitasunik jartzen); eta bera baino lehen, hasieran nioenez, jainkoei izugarrikeria asko gertatu omen zitzaizkien Beharraren erregetzagatik; baina jainko hori sortu zenetik, edertasunaren maitatzetik onura guztiak sortu dira bai jainko eta bai gizakientzat.
2004
‎Darwinen ondoko garaiotan bizi garenontzat eta eboluzioaren teoria oinarri modura hartuta, mundua aurrerantz doa eta ondokoa aurrekoa baino hobetzat, garatuagotzat, ingurumenari moldatuagotzat jotzen dugu. Descartesentzat, aldiz, ondokoak, menpekoak, ezin du aurrekoak baino gehiago izan, ezta berdina ere, gutxiago izan behar du beti, maila ontologiko beheagoan egon genuke, bestela Jainkoaren pareko ginateke, edo bera baino gehiago izan. Gutxiagotasun horretan letzake ezerezarekin nahastua izate hori; menpekoa izatea, beraz, izango da aldi berean ezerezaren partaide eta akastun egiten gaituena eta, aldi berean, menpekoa ez izatea Jainkoaren existentzia bermatuko duena.
‎Gizakia ez baita estimulu animalia hutsa," errealitate animalia" ere bada, gure filosofoak maiz errepikatzen zuenez. Hau esatean Aristoteles, Tomas Akinokoa eta Kant bera baino urrunago doa. Ez da bakarrik giza ezagutza zentzumenetarik hasten dela esatea, Aristotelesek eta Akinokoak jada ikusi zutena, ez eta ezagutza oro esperientziarekin hasten dela, Kantek ohartarazi zuenez.
2006
‎Hala eta guztiz ere, Humek mailaketa bat egiten du: nahiz eta X ekintza bat izan daitekeen, ekintza bera baino, ekintzaren motiboa juzgatzen dugula argudiatzen du. Bi ekintza, esaterako, bereiztezinak izan daitezke beren ondorioen ikuspuntutik.
‎Demagun orain gauza bat txoil itsaskorra dugula, eta erabat xeheak, malguak eta likatsuak liratekeen ispilu bi hurbildu egiten zaizkiola, gauzaren azalarekin bat egin arte: orduan ez genuke gauza hori erreproduzituko ligukeen islarik, baizik (ongi egingo bagenu) gauza horixe bera baino ez. Ezbairik gabe, guztia argiturik balego ere, ikuskizun zail samarra genuke halakoa.
2007
‎609 Ez nahi ez zuelako, ez Zeusen autoritateari errespetua ziolako, Zeus bera baino boteretsuagoa zelako baizik," bere akropolia zaintzen jagole izugarriak zeuzkalako, orobat", zehazten du Protagorasek.
2008
‎Pentsamendu formalean, subjektuak bere burutik at uzten du dena, hau da, munduaren aberastasunari sistematikoki uko egiten dio, ukatutako hori bera baino bestea izango balitz bezala; pentsamendu formala, horrela, ezezkoaren esperientzia da, determinazio negatibo horiek, hain zuzen, bere identitatearen aukeraren oinarria direla kontuan hartu gabe.
2009
‎Gogoratu, barne bidea hasteko, pentsamendu hutsa eta nia identifikazioaren hasieran zalantza (denaz, guztiaz, ezagutzen zuen oroz) egin duela Descartesek, eta arrazoi horregatik niak ezin du perfektutasuna eduki. Beraz, bera baino perfektuagoa den zerbaitek edo norbaitek jarri du ideia hori bere baitan. Are gehiago, niaren mugatutasunak ere mugagabea den zerbaiten beharra du.
2010
‎Horixe erakusten du, besteak beste, Erakundeak deiturikoaren tituluak, bertan azaltzen baitira zuzenbide naturala, jendeen zuzenbidea eta zuzenbide zibila; gero arituko gara bereizketa horretaz. Bestalde, harako deskripzioa egitean, badirudi aintzakotzat hartu dela legearen ondorea, legearen izaera bera baino gehiago. Izatez, legeak ezarritako objektuaren deskripzioa baino ez da, legearena berarena baino gehiago.
‎Hortik dio Weisgerberrek hizkuntza bakoitza bere eduki historiko kulturaletan aztertu behar dela, ze finean hizkuntza baten esanahiek ez dute kaosa osatzen —hizkuntza gehiago da kontzeptu pilaketa arbitrarioa baino—, baizik eta zentzu sare baten moduko kosmosa. Baina berori, azpimarra dezagun, ez da estatikoa, dinamikoa baizik; zentzu horretan, gure autoreak —Humboldt bera baino humboldtiarrago izanik— batez ere" hizkuntza irudiaz"(" Sprachbild") hitz egiten du eta ez hainbeste" hizkuntza ikuskeraz"(" Sprachansicht"). Aipa dezagun, hori hobeto ulertzeko," Bild" kontzeptu alemaniarrak lotura zuzena duela" bilden" aditzarekin, zeinek osatu edo antolatu esan nahi duen.
2012
‎Badiouk baieztatzen duenez, egia zehatz baten barnean (egia politiko batean, eta baita egia artistiko, zientifiko zein amodiozko egia batean ere), inskripzio historikoak egia ezberdinen eta, beraz, giza denbora orokorraren denborako puntu ezberdinetan kokatuta dauden egien arteko harremanak barne hartzen ditu. Egia batek atzeraeraginezko ondorioak sortzen ditu bera baino lehenago sortutako beste egia batzuetan. Horrek guztiak egien izaera denboraz haraindikoa izan dadin eskatzen du.
‎Bizitza bizirautea baino boteretsuagoa den zerbait bilakatzen duena gorputz subjektibagarrien eratze prozesuan urratsez urrats parte hartzea dela ulertzen badugu, Rimbaudek Une saison en enferen amaieran beste ezer baino gehiago desiratzen zuen horren jabe izango gara," Egia, arima eta gorputz batean". Orduan, denbora bera baino indartsuagoak izango gara.
2014
‎Bai, ezer ere gehiago ez jakiteko gogoa izango dugu, istorioa Wagnerrek kontatu nahi digun bezala entzun nahiko dugu. Baina ataka gehiegik, itzal kaltegarri gehiegik, dute historiaren pisua; hitlerismoa bera baino lehen eta Jainkoen ilunabarra k Berlingo bunkerrean tiranoaren suizidioa lagundu aurretik, Alemania kontraesankor baten historia zegoen, batasun nazional amestu batena; Wagnerren bizitza moral burgesaren harrapakina zen, eta transgresio behartua zegoen. Operaren formaren historia zegoen, mitoaren ideiarena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia