2004
|
|
Alabaina, zergatik jaso horrelako erantzuna, Jainkoa gure egilearen pentsamenduaren erdigunean aurkitzen badugu eta Niaren existentziaren frogapenaren ondoren
|
bera
agertzen bazaio lehen ideia argi eta bereizi bezala eta, gainera, Jainkoaren existentzia modu razionalean frogatzen sendo ahaleginduko bada. Zergatik hori, kontuan badugu Descartesen Jainkoak ez duela ematen oso urrun geratzen denik eliza katolikoak Jainkoari buruz duen adieratik?
|
2008
|
|
Kontzientzian, aldiz, Osoa, nahiz eta oraindik ez aditua izan, uneak baino aurretik gertatzen da. — Denbora da hor dagoen eta intuizio hutsa bezala kontzientziari agertzen zaion kontzeptua bera; horregatik gogoa agertzen da nahitaez denboran, eta
|
bera
agertzen da denboran, harik eta bere kontzeptu hutsa atzematen ez duen arte, hau da, denbora ezabatzen ez duen arte. Denbora kanpoko, intuizionatutako Norbera hutsa, ez Norberak aditutakoa, bakarrik intuizionatutako kontzeptua da; kontzeptuak bere burua hartzen duenean, gainditzen du bere denbora forma, aditzen du intuizioa, eta bera aditutako eta aditzen duen intuizioa.
|
|
Subjektutik abiatuz, hori oinarrian geratuko balitz bezala, aurkitzen du ezen, predikatua substantzia denez, subjektua predikatu izatera igaro dela eta horrenbestez gainditua izan dela; eta horrela predikatu zirudiena masa oso eta beregain bihurtzen denez, pentsatzeak ezin du aske ibili noraezean, baizik eta pisu horrek eusten dio. — Bestalde, lehenik subjektua oinarrian ezartzen da norbera objektibo finko gisa; hortik abiatu ondoren beharrezko higidurak jarraitzen du determinazioen edo predikatuen aniztasunerantz; hor subjektu haren ordez nia jakituna
|
bera
agertzen da, eta predikatuen elkarlotzea eta haiek bermatzen dituen subjektua da. Baina lehen subjektu hura determinazioetan sartzen den heinean eta haien arima den heinean, bigarren subjektuak, jakitunak alde batera utzi zuen hura eta bere gainetik bere baitara itzuli nahi zuen hura oraindik ere predikatuan aurkitzen du, eta predikatuaren higitzean ekilea izan beharrean arrazoitzaile gisa, hari predikatu hori edo hura egotzi balitzaio bezala, edukiaren norberaz arduratzen da oraindik, bere baitarako izan beharrean harekin elkartu nahi ez badu.
|
2009
|
|
Kapitalak, bere antzaldaketen bira azeleratuak mozkortua, bere errepikapenak eternitatearen zirgiloekin nahasi egiten ditu, bere kate-begien besarkadan historia hil egin dela aldarrikatzeraino iritsiz. Bestelako jainkoilo batzuek, eta tamaina bereko harrokeriaz, asmo
|
bera
agertu izan dute, baina aspalditik dautza belar xumeen artean. Arrazoimen mesianikoak ez du historia amaitzeko asmorik, ez ditu etorkizunean superreraikuntza handiak begitantzen, hausturak, trantsizioak eta iraganbideak baizik.
|
2010
|
|
horietatik batzuk pertsonalak dira. Erakundeak izenekoan gauza
|
bera
agertzen da. Hirugarren argudioaren ildotik, kanonek eurek bereizten dituzte lege pribatua eta publikoa, lehenengoa pertsona zehatzari buruzkoa eta bigarrena erkidegoaren ingurukoa dela esanez.
|