2001
|
|
Eta Platonek horrelaxe azalduko du rapsodaren eginbeharra: ez da errezitatzaile soil bat;
|
beharrezkoa
du olerkariak dioena ulertzea. Sokratesek Homeroren interpretazioaren inguruan loni gogorarazten dion moduan:
|
|
Jarduera hauetan aritzen diren pertsonak langileen gizarte talde edo klasea osatzen dute, gizarteko beherena. Beraien lanbidearen erregelak ikasteko
|
beharrezkoa
duten heziketa intelektual gutxia besterik ez dute jasotzen, eta arimaren alde begetatiboa da beraien baitan nagusi. Bigarren gizarte premia defentsarena da, bai kanpo defentsarena (hiria menpean hartu nahi duten etsai arrotzen aurka), bai barne defentsarena (artisauen arteko liskarrak ekidin, artisauek prestaturiko matxinadak aurreikusi, gizarte ordena egonkortu...
|
2004
|
|
Beti ere, nahigarriagoa izango litzateke naturan errotutako Jainkoa, edo hobe esanda, naturan errotutako arrazoimena, bere mugak eta akatsak eta guzti, bere inperfekzioa eta guzti. Izan ere, Jainkoak perfektua izan behar badu, orduan bai,
|
beharrezkoa
du substantziaren bikoiztasuna existitzen dela frogatzen ahalegintzea; baina ezagutza, arrazoizkotasuna, gure, gizakion, izaerara mugatua dagoela baderitzogu, orduan onartu dugu badagoela esparru bat gure ezagutza, gure arrazoimena, heltzen ez dena eta onartu dugu, ez bakarrik sentimenak mugatuak direla, baina baita arrazoimen matematikoa ere mugatua dela, bakoitza bere neurrian. Arrazoimena ezagutza garatzeko dugun tresnarik boteretsuena izango da, baina mugatua bera ere.
|
|
Urte batzuk direla konturatu nintzen gazte gaztetatik egiazkotzat hartuta nituen zenbait iritzi faltsuak zirela, eta konturatu nintzen, halaber, geroago halako sendotasun urriko hastapenen gainean eraiki nuena oso zalantzagarria eta ziurgabea baino ezin zitekeela izan. Hontara, zientzietan zerbait sendoa eta iraunkorra finkatu nahi banuen,
|
beharrezkoa
nuen iritzi horiez libratzeko ahaleginari seriotasunez ekitea behingoan, eta dena berriro eraikitzea oinam oinametatik hasita.7
|
|
Ez da ahaztu behar, hasteko, Jainkoari buruz orain arte kontuan hartu duen hipotesi bakarrean bera iruzurtitzat jotzen zuela eta ikuspegi hau ez datorrela larregi bat berak buruan duen Jainkoaren ideiarekin. Are gehiago, Descartesek
|
beharrezkoa
du modu batean edo bestean Jainko iruzurtiaren hipotesi hori baliogabetzea, gero Jainkoaz hausnarketa egin ahal izateko. Gainera, Jainkoaren ideia ez da orain burura datorkion ideiarik bakunena, Jainkoaren ideiatik abiatuko balitz Nia Jainkoaren atal eta luzapena bihurtu luke-eta.
|
|
Ezinago zuzena da diagnostikoa. Horrexegatik behar
|
beharrezkoa
dugu etikaren itsaso aldakorra sakontasunez ikertzea. Gure barne hausturari osotoro ihes egingo ez badiogu ere, koherenteago eta askeago izaten ahalegindu behar dugu, eskizofrenia moral eta existentzial batean eroriko ez bagara.
|
|
Isiltasuna, benetakoa izango bada, gogoeta esanguratsuz betea da eta haiezaz erdi du noizbait, beste gizon emakumeen argi eta kriseilu izan dadin. Isiltasuna adina
|
beharrezkoa
dugu mintzoa. Hasiera ororen Hasieran bazen Hitza, diosku Joanek bere ebanjelioaren hastapenean, egiarik egiazkoena hitz eginez.
|
2005
|
|
Jarduera hau konparatua da, bigarrenik, giza-karaktere ezberdinen arteko erkaketaren metodoaz baliatzen delako bai giza ezagutza handitzeko bai giza-formazioa bultzatzeko. Eta irudimenezkoa da, hirugarrenik, hezkuntza prozesuak
|
beharrezkoa
duen errealitate objektiboaren eta ideia espekulatiboaren arteko lotura giza-ahalmen jakin bati esker bakarrik delako posible. Bere" antropologia konparatua", azken finean, gizakia bere dimentsio guztietan —aktualetan eta potentzialetan— behatzeko eta kontsideratzeko ahalegin serio bat da.
|
2009
|
|
Beharrezkoa forman, ez edukian. Zerbait
|
beharrezkoa
dugu aldez aurretik, a priori. Eta ez betirako, baizik eta aldagarria dena behar luke izan, gehituko luke Nietzschek.
|
|
Subjektuaren ezagutza ez da inpresio soiletan gelditzen. Aldez aurretik badu zerbait adimenean,
|
beharrezkoa
duena eta unibertsala dena (Descartes) (subjektu guziengan baitago): kontzeptuak.
|
2010
|
|
Moreno Fernandezek, zehazki, zabalagoa den" konpetentzia komunikatiboaz" hitz egiten du eta, bide batez, baita oraindik ere zabalagoa den" konpetentzia kulturalaz" batez ere185 Bestela, aipa dezakegu, Hudsoni jarraituz, aztergai dugun" konpetentzia komunikatiboak", egiaz," konpetentzia gramatikala" eta" konpetentzia pragmatikoa" biltzen dituela186: hizkuntz konpetentzia hizketarako konpetentzia da, eta, jada ikusi bezala, horrek, ezagutza mailako gaitasun teorikoa ez ezik,
|
beharrezkoa
du ere erabilera mailako gaitasun praktikoa. Horrela mintzo dira Radl eta Santos:
|
2022
|
|
Horretarako,
|
beharrezkoa
dugu halaber entzutea eta orpoz orpo lan egitea gaur egun modernitate ez mendebaldar horiek lantzen ari diren pentsalariekin, izan ezagutzaren eremu batekoak zein bestekoak. Beste askoren artean, Wang Hui filosofo txinatarrak, Pentsamendu txinatar modernoaren sorrera obra ikaragarriaren egileak, berragertu egiten diren jatorrizko modernitateen ideia defendatzen du, munduko hainbat lekutan eta eskema lineal orotatik kanpora, gaur egungo mundua garatzeko modua eta pentsamendua ulertzea ahalbidetzen duten modernitatearen trazuak arakatzeari ekiteko funtsezko nozio gisa.
|