Emaitzak: 4
2010 | ||
Sistematikoki jokatuta baino ez zaigu posible izango euskararen Framing Aldarrikatzailearen eta Framing Herabearen muinak eta zergatiak sakon aztertzea eta ezagutzea. ezagutza zorrotz horrek euskararen inguruko diskurtso teoriko berritua osatzeko ahaleginak gidatu lituzke, honako galdera bikoitz honi erantzun egokia eman ahal izateko: " zergatik eta zertarako bultzatu euskara?" eman | beharreko erantzunak euskal gizartearen gehiengoa bere baitara biltzeko modukoa izan behako luke. eginkizun horretan, Framing Aldarrikatzailearen ezaugarri baliotsuak kontuan hartu eta alderdi desegokiak baztertuko lirateke; halaber, Framing Herabearen indarguneak nola desaktibatu eta planteamendu horretatik etor litezkeen mehatxuak nola saihestu pentsatu lirateke. aurreko horiek guztiak aintzat hartuz, eu... gizarteak dituen euskararen errealitatearen hautematea eta irudikapena hizkuntza horren alde jartzea eta bere defentsarantz bideratzea. laburbilduz, eman beharreko pausoak honako hauek lirateke: | |
2012 | ||
Gure ustez, eskura ditugun datuek ez digute ematen osotasunezko erantzun argirik, lineal eta erabatekorik. Galdera horri eman | beharreko erantzuna ezberdina litzateke lurraldea, erabilera eremua eta garai jakina kontuan hartuta, eta aurrerapauso nabarmenak eman diren bezala, badaude, era berean, kezkatzeko moduko datu eta joerak ere. Artikulu honetan aipatu ditugu horietako batzuk. | |
2016 | ||
Hots, gauzak ahalik eta era unibokoenean azaldu nahirik, definizio operatibo eta aukera terminologiko jakinak egin dira bertan. Batez ere ondoko galdera hauei eman | beharreko erantzunetan oinarritu dira definizio operatibo eta aukera terminologiko horiek: a) Zer da" euskal hiztuna", eta zer ez?; b) Zer da" euskaraz egitea"?; c) Zer da" euskararen erabilera handia, ertaina, txikia"?; d) Zer da teknikoki" euskararen erabilera", zer da" euskarazko jarduna"?; e) Zer maiztasun mailaketa erabili?; f) Zein dira mintzajardunaren aldakortasun iturriak? | |
Mintzajardunaren dimentsio kuantitatiboak eta kualitatiboak aztertzea eskatzen du galdera horri eman | beharreko erantzunak. Arazorik ez dugu falta izango, azterlan horretan hasi orduko10 Lan unitatea, izan ere, gutxitan izango da txuri/ beltz modukoa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
beharreko | 4 (0,03) |
Lehen forma
beharreko | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beharreko erantzun | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
beharreko erantzun euskal | 1 (0,01) |
beharreko erantzun ezberdin | 1 (0,01) |
beharreko erantzun oinarritu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |