2000
|
|
Lehenengo fasean, katalogo horren plangintza eta urratu
|
beharreko
bideak aztertu genituen.
|
2003
|
|
Ez da inola ere erraza izanen, baina horixe da egin
|
beharreko
bidea Europan askatasuna eta elkarren arteko erre spetua nahi izanez gero. Estatuek barneko herri eta kulturenahotsei kasu egin behar diete, eta Batasunak, bere aldetik, prozesu bat bultzatu luke herriek Europari atxikipen zuzena erakusteko (desiratzen ez dituzten estatuen eragina saihestuz) eta folklorizatzeko zorian dauden kultura historikoek euren giza balioak berreskura ditzaten; eta gauza jakina da folklorizatzearen ondotik heriotza datorrela.
|
2007
|
|
Eztabaida razionala antzutzen duen betiko sorgin gurpilaren adibide paradigmatikoa dugu hor, niri axola zaidana ez baita orain 30 urte egin zena ondo ala txarto egin zen, historiaren dominak eta txatarrak nola banatzen ditugun, baizik eta orain, gaur, bihar, zer egin behar genukeen. Zein diren hartu
|
beharreko
bideak eta neurriak euskarak aurrera egingo badu.
|
2008
|
|
• Administrazioa eta bere zerbitzuak euskaldundu behar dira. Euskaldunak kontratatzea, euskarazko zirkuituak sortzea eta euskalduntzeko epeak zehaztea dira jorratu
|
beharreko
bideak.
|
2010
|
|
Euskal literaturaren irakurketa ikasketei oso lotuta ageri zaigu gaztetxoen artean, eta oinarrizko ikasketak bukatu ostean ere, irakurle askok daukaten literatur erreferente nagusia eskola da (Alonso, 2006). Horrek premiazko bihurtzen du literaturaren irakaskuntzak dituen funtzioei eta proposatzen dituen edukiei buruz hausnartzea, eta aurrerantzean egin
|
beharreko
bidean oinarri sendoak finkatzea.
|
2015
|
|
Ez dut ezer berririk esan, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak hamaika aldiz azaldu baitu bere dokumentuetan nola diseinatu, neurtu eta ebaluatu litzatekeen hizkuntza politika izena merezi lukeen hizkuntza jardunean eragiteko aginpide publikoek hartutako plangintza oro, eta Xabier Mendiguren Bereziartu EABko batzordekideak gogorarazi egin zuen XXI. mende hasierarako hizkuntza politikaren oinarriak dokumenturako oinarrizko txostenari egin zizkion iruzkinetan.91 Dena den, hizkuntza berezkotasunaren eta ekintza positiboaren kontzeptuak nahasi egin ohi ditu herri mugimenduak, 92 euskarari lehentasuna emateko neurriak oinarritze aldera euskarak nozitzen duen egoera minorizatura jota. Nire iritziz, egoera soziolinguistikoak ahalbidetzen duen lekuetan lurraldetasunaren irizpidean oinarritutako hizkuntza politika da jarraitu
|
beharreko
bidea. Alegia, euskara hizkuntza ofizial bakarra ezarri, euskaraz ez dakiten herritarrei, behin behinean, hizkuntza eskubideak onartuz, eta,, nazioarteko zuzenbideak aitortutakoak errespetatuz:
|
|
Egoera soziolinguistikoak ahalbidetzen duen lekuetan lurraldetasunaren irizpidean oinarritutako hizkuntza politika da jarraitu
|
beharreko
bidea. Alegia, euskara hizkuntza ofizial bakarra ezarri neurriek egiturazko ezberdintasunak zuzentzea dute berehalako helburu, baina, azkenean, berdintasuna lortze aldera (adb., emakumezko gutxieneko kuota ezartzea emakumezkoek gizonezkoek adina presentzia erdiesteko).
|
2016
|
|
Kataluniatik ikasi dugu burujabetzearen aldeko bidea prozesu gisa ulertu behar dela, urratsez urrats egin
|
beharreko
bidea, urrats bakoitzak hurrengoa elikatuz. Eta, garrantzitsuena, bidean ikasiz eta gozatuz.
|
2020
|
|
Beste batzuen pentsamendua euskarara ekartzerakoan, hala nola, Sokrates, Hegel edo Schopenhauer gurera ekartzerakoan, baina baita ere berak pentsamendu propio sortu duenean, Azurmendik betiere horiekin elkarlanean egin du, elkarrizketan; batzuetan dantzan, besteetan zangotraban, baina beti hartu eman dinamiko batean. Izan ere, pentsamenduak pentsamendua benetakoa bada, behintzatberezkotzat duen elementua da dinamismoa, hots, prozesu bizia izatea, ibili
|
beharreko
bidea, eta ez, haatik, dogma gisa behin betiko izkiriatu eta fosilizatu daitekeen zeozer. Horrekin bat, Platonek Teeteto (189e) eta Sofista (263e 264b) dialogoetan esaten du ezagutza arimak bere buruarekin egindako elkarrizketa dela, hots, barne elkarrizketa dela (gure baitan, besteak beste, gure ahotsaz gain besteen ikuspegiak ere presente daudelako pentsatzen dugunean); horren arabera, ezagutza ekintza litzateke eta ez, aldiz, produktua.
|