Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎1993an Eusko Legebiltzarrak Euskadiko Kooperatiben Lege berria (4/ 1993kolegea) onetsi zuen. Lege hori MT edo MCCren beharrei erantzuteko egokia izan da, eta, horrez gain, kooperatibentzako finantzabide berriak ahalbidetzen ditu, halanola partaidetza edo partizipazio bereziak, obligazioak eta beste finantzabide motabatzuk jaulkitzeko aukera. Horrela, MCCk finantzabide berriak izan ditu eskurabere hedapen egitasmoak abian jartzeko.
‎Gizarteak planteatzen dituen beharrei erantzun egokia ematea da une honetanunibertsitateen erronka garrantzitsu bat. Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da.
‎Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) 70eko hamarkadan sortutako kultur erakundeeuskalduna da. Geroztik bilakaera luzea izan du, baina beti ere euskaraunibertsitate mailan hedatzearen eta uztartzearen aldeko lanean aritu da, euskalgizartearen beharrei erantzun egokia emateko asmoz. Internet eko helbidea< www.ueu. org> da.
2003
‎Azkenik, MAPAk iragarri zuen aurreko planetan sartutako aseguru lerroak hobetzeko eta finkatzeko lanak egiten jarraituko dela, bi helbururekin: batetik, nekazaritza aseguruen sistemaren finantza egonkortasuna hobetzen laguntzeko eta, bestetik, ekoizleen beharrei erantzun egokiagoa emateko.
2009
‎idazle, kazetari, irakasle, itzultzaile, teknikari, kultur eragile... Akademiak horretan segitzen du, baina azkenaldi honetan, bere barne estruktura berregituratzearekin batera, bulkada eta abiadura berri bat hartu du (euskaltzainburuaren gidaritzapean), jabeturik egungo beharrei erantzun egokia emateko bide berriak jorratuz joan behar dela, lan prozeduraren abiada azkartuz.
2012
‎Lanean konpetentzia izateak dakar eguneroko lanean sortzen diren beharrei erantzun egokiak emateko gai izatea. Horretarako, baliabide pertsonal batzuk izan behar dira (hala nola, ezagutzak, abileziak, gaitasunak edo trebetasunak), eta testuinguruko beste baliabide batzuk ere (hala nola, zerrendak, dokumentuak, informazioak eta bestelakoak).
2015
‎Zahartzaroan, pertsonak bere prozesu naturalean hainbat aldaketa fisiologiko pairatzen ditu, bertan direlarik ezgaitasunak, dependentzi agerpenak eta ibilera abiaduraren aldaketak. Datuhauek izanda, ezinbestekoa da zahartzaroak eta ariketa fisikoak gure biztanleriaren osasuneaneta egunerokotasunean duen inpaktua aztertzea, honela ondorio desatseginak prebenituz, ongizatea bultzatuz eta beraien ingurunera egokitzen irakatsiz ondoan ditugun pertsonanagusiei, beraien beharrei erantzun egokia eman ahal izateko.
2016
‎Hala adierazi du gaur goizean Osasuneko kontseilari Fernando Dominguezek, Planaren egungo egoeraren berri emateko egindako agerraldian. Aipatu du" beharrezkoa dela egungo gizarteko osasun beharrei erantzun egoki bat ematea, gero eta zaharragoa dena eta gaitz kronikoek gero eta prebalentzia handiagoa dutenak, laguntza eredua aldatuz, gaitz akutuetarako egokiena dena, baina zatikatua, eraginkor eza eta efizientziarik gabekoa gaixo kronikoen beharretarako".
2018
‎Osasun prestakuntza frantsesez eskaintzeko eta hizkuntza eta osasun arreta uztartuz ikerketa bultzatzeko erakundea sortu zen 2003 urtean, Consortium National de Formation en Santé (CNFS) delakoa. Bere helburua frantsesezko osasun zerbitzuen eskaintza aktiboa bermatuko duten osasun langileak eta ikertzaileak sortzea da, gutxiengo egoeran dauden frankofonoen osasun beharrei erantzun egokia emateko. Bestalde, euren pentsamoldean irakaskuntzaren helburua unibertsitatetik harago doa:
‎" Gertukoak gara, bertakoak, etxe ondoan ditugun eskola horiek. Leku bakoitzeko errealitatea ezin hobe ezagutzen dituzten ikastetxeak eta bertako beharrei erantzun egokiena ematen dietenak", adierazi dute eskola publikoaren gertutasuna goratu nahian.
2022
‎Sindikatuek iragarri dutenez, astelehenean bilduko dira bi aldeak. «Espero dugu SEAk taktika aldatzea, immobilismotik ateratzea eta sektorearen beharrei erantzun egokiak emango dizkien plataforma bat aurkeztea», adierazi dute sindikatuetako ordezkariek. Nolanahi ere, aurreneko bilera horretan ez dute erantzun handirik espero patronalaren aldetik, eta horregatik erabaki dute manifestazioa egitea.
‎Hain zuzen, taldean daude, besteak beste, zenbait herritako hezkuntza publikoko taldeak, EHIGE, Heize, Ikasle Abertzaleak, Ikama, Steilas, CCOO eta ESK. Hezkuntza Legeak eskola publikoa defenda dezala dute xede, eta salatu dute irailean publiko egin zuten aurreproiektuaren lehen zirriborroa ez doala bide horretatik: «Sare publikoaren alde zenbait adierazpen jasotzen dituen arren, bere beharrei erantzun egokirik eman gabe jarraitzen du». Kontrara, uste dute Eusko Jaurlaritza ikastetxe pribatuen aldeko neurriak «etengabe» hartzen ari dela.
‎Hezkuntza Legeak eskola publikoa defenda dezala dute xede, eta salatu dute irailean ezagutarazi zuten aurreproiektuaren lehen zirriborroa ez doala bide horretatik: «Sare publikoaren alde zenbait adierazpen jasotzen dituen arren, bere beharrei erantzun egokirik eman gabe jarraitzen du».
‎Egungo legegintzaldian 2020ko aurrekontua egiteko abian jarritako tresna da, eta hurrengo urteetan ere eutsi zaio. “Herritarren lehentasunak ezagutzeko eta laudioar guztien beharrei erantzun egokia eman ahal izateko ondo funtzionatzen duen tresna da”, gaineratu du alkateak.
‎Dena den, horrek ezin gaitu eroan herria gelditzera. Kalitatezko zerbitzu publikoak eskaintzen segi beharra dugu, herrikideak eta elkarteak laguntzen, unean uneko beharrei erantzun egokia ematen, etor daitekeenari behar moduan heltzen, proiektu berriak abiarazten... Beharrezkoa da arduraz eta seriotasunez jokatzea".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia