Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Nolanahi ere, lurzoru marroietan garatutako proiektu hauek globalizazio neoliberalaren garaian aplikatutako hiri politika berri bati erantzuten diote17, eta noski, baita testuinguru horietan eraikitako etxebitza garapenek ere. Ez dira, hain zuzen ere, Bilbao Metropolitarreko etxebizitza beharrei erantzuteko edota etxebizitza sistema orekatuago bat ahalbidetzeko egin, baizik eta bizi dugun globalizazio neoliberalaren garaiko hiri arteko konkurrentzia edo norgehiagokaren logikari eta eliteen lehentasunei erantzuteko egin dira batik bat.
2010
‎1 Aztiker Ikergunea, gizarte ikerketaren esparruan Euskal Herriak dituen ezagutza beharrei erantzuten laguntzeko asmoz 2001 urtean sortutako lan-taldea da. Bertan ari diren teknikariek esperientzia zabala dute gizarte zientzietako ikerketa moldeetan:
2011
‎Berrikuntza sozialaren ikuspuntua gobernantzarekin txertatzeko sistema instituzionalean arreta ipintzea ezinbestekoa da. Ezinbestez gizartean ageri diren beharrei erantzuteko eredu interaktibo eta eraginkor bat proposatzeko gai izan behar dugu. Hemendik abiatuta, berrikuntza sozialaren ikuspuntuak gobernantzaren beraren eskala edo maila anitzeko izaera eskatzen du.
‎Saretze prozesuak dira gobernantza eredu horietan nagusi, baina esan bezala, sareak ez dira «ikasketa sistemak» bere horretan soilik; sareek ere status quo ari eusteko, presioa jasotzen dute eta botere politikoarekiko autonomia oso mugatua izatea suerta liteke. Horretarako sare hauen helburua, informazio berria sortu, zabaldu eta beharrei erantzutea izango da. Hori dela-eta, Benz eta Fürstek (2002) lurralde ikasketa prozesuetan saretze esperientzia eraginkorrak bultzatzeko irizpide batzuk azpimarratzen dituzte.
‎Gobernu mailako erabakiak hartzeko prozesuek berrikuntza ereduekiko duten hurbiltasuna kontuan hartu beharreko gaia dugu. Politikek komunitate eta biztanleek ageri dituzten beharrei erantzuteko orduan daukaten moldatzeko gaitasuna ezinbesteko baldintza da. Honek unean uneko arazoei aurre egin eta agenda politiko estandarizatu eta burokratikoetatik urruntzea eskatzen du.
‎Horrenbestez, politiken diseinurako prozesua bera berrikuntza prozesu bilakatzen da. Hain zuzen, harreman kapitalaren sustatzea gizartearen beharrei erantzuteko bideratuko da eta prozesuan bertan eragiten den ikasketa eta ezagutzaren elkartrukean oinarritzen da. Ikasketa hori politiken diseinurako prozesuan bertan ematen da.
‎Aldaketak dakarren egoera berriari egiten diogu erreferentzia, lehen ez genituen baldintza batzuk sortu baitira gizabanakoen beharrei erantzuteko helburupean. Gizabanakoaren ahalmenak garatzean datza, beraz, berrikuntza, zeren jarraituriko ikasketa prozesuak arazo eta beharren aurrean erantzuteko «moduak» irekitzea lortzen baita.
2013
‎Itzulpengintzaz dihardugunean, literatura itzulpena izan ohi dugu gogoan gehienetan; baita administrazio alorreko itzulpenak, dibulgaziokoak, eskola liburuenak eta, orobat, eguneroko jardunean sortzen diren beharrei erantzutekoak. Nor edo nor akordatuko da hedabideetan erdarazko iturriak gailentzen direla eta usu baliatzen dela itzulpengintza.
2015
‎Aldaketa tekniko juridikoak ere aipatu ditugu fundazioen araudia garai berrietara egokitzeko eta egungo gizartearen eskakizunei eta beharrei erantzuteko. Hau da, egungo fundazioen errealitateari aplikagarri zaion araudiaren testu bakar bat da.
‎Lege horren behar handia zegoen; izan ere, 1994 urteko aurrekoa zaharkitua zegoen. Aldaketa tekniko juridikoak dakartza, fundazioen araudia (12/ 1994 Legea, 50/ 2002 Legea eta 7/ 2012 Legea, 2006/ 123/ EE Zuzentaraura egokitzekoa) garai berrietara egokitzeko eta herritarren egungo eskakizun eta beharrei erantzuteko.
‎1991tik Martuteneko emakume presoekin era boluntarioan lan egiten duen elkartea da, Gipuzkoan kokatua. Martutenen bertan zein espetxea atzean utzi ondoren jarraipena egiten diete emakumeen beharrei erantzuteko asmoz, haien birgirzarteratzea sustatuaz.
2017
‎Halabeharrez, egun aldizkari zientifikoek paperezko zein online beharrei erantzuten jakin behar dute ezinbestean, baina eskaintza hori bideragarria eta emankorra izateko, euskaraz ekoitzi eta kontsumitu nahi duten komunitate zientifikoak barra barra sortu dira, denen artean partekatu nahi duten zeruertza eraikitzeko gauza direla frogatuz.
‎Aurrera begirako proposamenei dagokienez, jakin beharra dago inklusioa etengabeko prozesua dela eta haren helbururik garrantzitsuena pertsona guztiei aukera berdinak eskaintzea eta horien parte hartzea ahalbidetzea dela, baita aisialdi esparruetan ere (Morata et al., 2015). Horretarako, komunitateak guztien beharrei erantzungo dieten baldintzak sortzeko gai izan du; azpiegituretan, zerbitzuetan eta programetan (Madariaga, 2004). Horregatik, sortzen diren jarduera horietan kontziente izan dugu biztanleria guztiarentzat prestaturik egon dutela, nahi duenak parte har dezan.
‎desberdintasuna balio gisa onartzea. Komunitate inklusibo bat biztanleria guztiaren beharrei erantzuteko gai da: ekipamenduetan, azpiegituretan, zerbitzuetan eta programetan (Madariaga, 2004).
2019
‎Hori horrela, sekuentzia didaktikoa gelaratu denean hainbat elkarrekintza estrategia diseinatu ditugu aurrez berdintasunezko harremanak sustatzeko, bai eta ikasleen beharrei erantzuteko ere. Ildo horretatik, ikasketaren ardatz diren diskurtsoak eraikitzekotan, irakasleen galderek ikasleen jakinduria ebaluatzetik harago, ikasprozesua gidatzeko eta jakintza eraikitzeko bide eman behar lukete (Mercer, 2003).
‎Kolektibo horren barruko esperimentaziozko ahots behinenak zioenez, beraz, garaiko gizartearen beharrei erantzungo zien zerbait berria sortu nahi zuten, baina tradizioan inspiratutakoa. Ibilbide laburra izan bazuen ere, nekez esan dezakegu Ez Dok Amairuren ekarpena oparoa izan ez zenik; abangoardiaren ikuspegitik Baga Biga Higasentikaria da azpimarragarriena.
2020
‎Jarrera ekintzailea enpresaren biziraupen eta garapenerako garrantzi handiko aldagaia da (Kellermanns eta Eddleston, 2006; Rauch et al., 2009; Sciascia, Mazzola eta Chirico, 2013), enpresei merkatuaren beharrei erantzuten eta lehiarako abantaila berriak sortzen lagun diezaiekeelako (Hult, Snow eta Kandemir, 2003; Kollman eta Stockmann, 2014). Ekintzailetzarako joera hau Miller ek (1983) sortutako eta Covin eta Slevin ek (1989) zein Lumpkin eta Dess ek (1996) garatutako EO izeneko konstruktu dimentsioaniztun baten bitartez neurtu da.
‎Jarrera ekintzailea enpresaren biziraupen eta garapenerako garrantzi handiko aldagaia da (Kellermanns eta Eddleston, 2006; Rauch et al., 2009; Sciascia, Mazzola eta Chirico, 2013), enpresei merkatuaren beharrei erantzuten eta lehiarako abantaila berriak sortzen lagun diezaiekeelako (Hult, Snow eta Kandemir, 2003; Kollman eta Stockmann, 2014). Ekintzailetzarako joera hau Miller ek (1983) sortutako eta Covin eta Slevin ek (1989) zein Lumpkin eta Dess ek (1996) garatutako EO izeneko konstruktu dimentsioaniztun baten bitartez neurtu da.
‎Bestalde, ukaezina da gaur egungo jendarte neoliberalean hezkuntzak pisu handia duela behar ekonomikoei dagokienez, hau da, hezkuntza tresna indartsua da jendartea lan zehatzetan bideratu, trebatu eta antolatzeko, bai mekanikoki baita teknikoki ere, kapitalaren interesei erantzuten (Sanchez Bello, 2006). Hau da, eskolak kapitalismoaren beharrei erantzuten die eta patriarkatuarekin aliatuz sistema errotzeko ezinbesteko tresna bilakatzen da. Kultura androzentrikoa curriculum ageriko eta ezkutukoaren bidez igortzen da eta emakumeak esparru publikoetatik alderatzen ditu, emeki emeki (Subirats, 2016).
‎UPV/EHUren kasuan, aurreko ataletan ikusi diren beharrei erantzunez eta egoerari irtenbide sistematizatu bat emateko asmoarekin, Irakasleen Gaitasun Akademikoa Garatzeko iRAKER programa jarri da abian. Unibertsitateak bere irakasleikertzaileen premiei erantzuna emateko estrategia sendoen beharra identifikatu du, batez ere, irakasle belaunaldi berriei dagokienez.
2021
‎Errealitate horretan, espazio lokal horrek ikuspegi berriak behar ditu herritar parte hartzaileen balio zein parte hartzeko modu berriei eta haien beharrei erantzuteko. Horrela, modu zaharrak ordezkatzen ari dira (Guillen, Saenz, Badii & Castillo, 2009).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia