Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Alabaina, egile hauen kasuan, konpromiso literarioak ez zuen literatura konprometituaren aldeko apusturik ekarri. Konpromisoa hizkuntza aukeraketari zegokion, beren xede nagusia garaiko irakurleen beharrei erantzungo zien literatura idaztea baitzen. 80ko hamarkadara arte itxaron dugu, euskal literatura irakurleria ugarituko duten lege baldintzak bete daitezen.
2005
‎Gizartea eta bizimodua asko aldatu dira gure artean denbora gutxian, eta Eliza? Egiten ote du behar besteko ahaleginik gaurko beharrei erantzuteko. Idazlearen ustez ez, hainbat gaitan ezikusiarena egiten ei du Elizak, barruko arazoak estali eta kanpora begira konponbideak ekarriko dituzten erantzunak eman gabe.
2021
‎Jakintza arlo edo ikasgaien kudeaketaz ere arduratzen dira eta, besteren artean, hautazkoak definitzeko eta ezartzeko aukera izaten dute. Horrela, bere zentroan Euskal Kultura ikasgaia sortu dutela azaltzen du IIR1 ek, hezkuntza komunitatearen ekimenez eta komunitateko beharrei erantzuteko borondatez. Hainbat arlotatik edaten duen ikasgaia dela zehazten du, baina bereziki Euskara eta Literaturarekin eta Historiarekin koordinatzen eta uztartzen saiatzen direla, eta halaber, kudeaketen gorabeheren ondorioz, literaturarentzat arnasgune ere badela eransten du:
‎Horrek bi hipotesi mahai gainean jartzera garamatza: lehenik, nahiz eta gela/ talde batean egiten den proposamen didaktikoa edota literarioa egokia izan daitekeen, eraginkorra eta esanguratsua izatera iritsiko da baldin eta norbanako guztien beharrei erantzuteko moldagarritasuna badu; eta, bigarrenik, ikastetxeaz gaindiko beste eragingune indartsu batzuk daudela ikasleen heziketa, nortasuna edota zaletasunak finkatzerakoan.
‎Eskaintza zabaltzeak, egokitzeak eta, nolabait, pertsonalizatzeak formazioarekiko irakasleen pertzepzioa aldatzen lagun dezakeela uste du NE1 ek, arestian esan legez, horietako zenbaiti goitik behera datorren zerbait dela iruditzen zaielako, eta ez diela haien beharrei erantzuten, beraz. Zehazten duenaren arabera, bi irakasle mota daude prestakuntza beharrari dagokionez:
‎Ostean, lanerako tartea irekiko dugu, eta modu autonomoan lan egingo duten arren, izan ditzaketen zalantzei eta beharrei erantzungo diegu. Edonola ere, taldez talde gabiltzanean adi erreparatuko diegu hiru dimentsio hauei:
‎Berrikuntzaren aldarriak kolokan jartzeko unea da, irakaskuntzaren nahiz hizkuntza eta kultura politiken iparrak birpentsatzekoa. Egungo eskolak egungo gizartearen beharrei erantzun behar diela entzun izan dugu han eta hemen, eta geure egin ditugu baieztapen horiek, atzean dituzten indar hegemoniko eta menperatzaileak asimilatuz. Ikasle kritikoen aldarria egiten dugu, jakinik ere kritikotasun hori geuk nahi ditugun mezuak erreproduzitzean datzala, eta inola ere ez gizarte egiturak eta botere harremanak kolokan jartzean.
‎Hots, zenbat eta formatuago egon irakaslea, orduan eta motibatuago dagoen profesionala izateko. Transmisioaren gako diren neurrian, euskal literatura sistemak zein hezkuntza sistemak irakasleak literaturaren didaktikan sakon formatzea eta egon daitezkeen beharrei erantzuteko tresnak eskaintzea funtsezkotzat jotzen dute GE1 ek eta GE2 k, eta, halaber, bultzatuta autonahiz ko formazioaren ildotik sakontzea, nork bere ibilbide propioa osatzea ahalbidetuz.
‎" Ez dugu ahaztu behar literatura gauza bat dela eta liburugintza beste bat, eta liburugintza negozio bat da, izan kanonikoak, izan azken bi hiru urteetan ateratako nobedadeak edo enkarguzko liburu horiek" (IEE1). Liburu" pop edo popularrak etengabe" sortzeko joera kritikatzen du elkarrizketatuak, baita klasikoetan arreta edo mira osoa jartzea ere, eta gehienek" liburugintzaren negozioari erantzuteko helburua" dutela dio modu kritikoan, eta era berean, ez dietela" ikasleen beharrei erantzuten". Hala ere," kontsumozko literatura" deitzen duen hori eta" hizki larriz idazten den literatura" ez dituela bereizi nahi baieztatzen du, eta aukera moduan ikusten ditu biak ala biak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia