Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Ez ordea azterketa egiteko jarraitutako metodologiarekin eta are gutxiago eratutako sailkapen eta kalifikazioekin, Altsasukoa barne, baina bigarren mailako eztabaida da hori. Altsasuarron beharrei erantzungo dien hizkuntza politika abiarazi beharra dugu; giza baliabideak jarri eta egun euskararako udalak jartzen dituen diru guztien azterketa serioa eta zehatza egin beharra dauka Altsasuko udalak.Ezin dugu orain arte bezala jarraitu: udalak heldu behar dio udalaren eta herriaren normalizazioari gogoz, eta mankomunitateak Sakanako udalen artean egin beharrekoak koordinatu eta bateratu, baina normalizazioaren pisua eta ardura udalak izan behar du.
2008
‎Astearteko agerraldian ziurtatu zutenez" eraikin berria ikastolaren etorkizuna bermatzeko behar dugu". Gehitu zutenez," etorkizunean eskualdeko beharrei erantzungo dien zerbitzua eskaini ahal izateko proiektu ireki bat prestatzen ari gara, oraingo eskaintzatik haratago joan daitekeena". Baina, horretaz gain, Nafarroa Oinezeko antolatzaileendako festaren antolaketak berak" urte osoan zehar euskara bultzatu, sustatu eta kalera ateratzeko balio izango du". Baina ez soilik Euskal Herrian.
2010
‎Sortzen Ikasbatuaz ek nabarmendu zuenez," jada, gaur egun, Sakanako eskola asko martxan dira gure herriaren nahi eta beharren araberako hezkuntza eskainiz". Argitu zuenez," herritarron erantzukizuna da ere gure herriko eskoletan euskaldunon beharrei erantzungo dien eskola eredua bermatzea". Argazkian: Aitziber Larrea Saragüeta (Sortzen Ikasbatuazeko kidea); Arantza Ibargoien (Lakuntzako gurasoa); Edurne Arkautz (Lakuntzako gurasoa); Manoli Sosa (Lakuntzako gurasoa); Izaskun Leitza (Lakuntzako gurasoa); Anabel Arraiza (Lakuntzako gurasoa, aktorea, musikaria); Asun Fernandez (parlamentaria); Enrike Zelaia (akordeoilaria); Oskar Lasa (pilotaria); Maider Goñi (Etxarriko alkatea); Amaia Albizu (Irurtzungo gurasoa); Maia Ginea (Arbizuko eskolako zuzendaria); Josema Leitza (bertsolaria); Nagore Arruti (Arbizuko zinegotzia); Maite Iriarte (irakaslea); Susana Agerre (irakaslea); Felipe Horkada (Etxarriko irakaslea eta ikasketa burua); Ana Mazkiaran (Etxarriko eskolako zuzendaria); Blanka Ilundain (Irurtzungo irakaslea); Lydia Esain (Arbizuko guraso elkarteko ordezkaria); Miren Berastegi (Arbizuko guraso elkarteko ordezkaria); Joxe Aldasoro (irakaslea); Alberto Barandiaran (kazetari eta idazlea); Erkuden Barandiaran (Bakaikuko gurasoa) eta Osane Leiza (Bakaikuko gurasoa).
‎Andoainen, Tolosan eta Irunen gudan ibili eta gero, Iparraldera egin zuen ihes. Handik Kataluniako frentera joan nahi zuen, baina Errepublikarren beharrei erantzunez, Madrilera joan zen. Hiria defendatzen ari zela pilotuen beharra adierazi zuen Gobernu Errepublikarrak.
2018
‎Bestalde, ikastetxeak metodologia berrietara egokitu ahal izateko, arkitektura eskema berriak izanen ditu, irakaskuntza kontzeptu berriei errazago erantzun ahal izateko. Arbizuko proiektua, hain justu, Nafarroako Eskola Kontseiluak antolatutako azkeneko jardunaldi monografikoan aurkeztu zen, eraikin arduratsuen adibide gisa.Gainera, teknologia egokitzapenari erantzun ahal izateko, teknologia berriak integratzen dira gelan, banda zabalari esker ikastetxe guztiaren lotura eta ikastetxearen beharrei erantzuteko beharrezko datuen joan etorria ahalbidetuz, Informazio eta Komunikazio Teknologiak (IKT) etorkizuneko apustua baitira eta beste irakaskuntza metodoekin batera hausnarketa sakona behar baitute.Lerro osoaArbizuko eskola publikoak, leku faltagatik, gaur egun ezin ditu herriko ikasle guztiak hartu, eta Etxarri Aranatzera joan beharra daukate ikasleek. Ikastetxe berriari esker, 2019 ikasturtetik aurrera, herriko 3 eta 12 urte bitarteko haur guztiak hartuko ditu eraikin berriak, ereduan, haur eta lehen hezkuntzako lerro osoa izango baitu; hau da, gela bat maila bakoitzeko.
2019
‎Nafar Lansareko buruak adierazi duenez, bulego berrian prestakuntza eskaintza zabalagoa izanen da. “Enpresekin hitzarmenak eginez edo elkarrekin antolatutako ekimenak izan daitezke dauden prestakuntza beharrei erantzuteko modua”. Fernandezek argitu duenez, “Sakanako Plan Estrategikoa egotea guretako ezinbestekoa da.
2021
‎Lyongo (Frantzian) haur behartsuen beharrei erantzuteko Aita Andres Coindrek() Bihotz Sakratuaren Anaien Kongregazioa, Korazonistak, sortu zuen. 1821eko irailaren 30ean izan zen hori, aurten bi mende.
2023
‎Zein da aterpean egiten duzuen lanaren helburua. Babes bila datozen pertsonei harrera eman eta esku hartze pertsonalizatu bat ematea da lehenengo helburu nagusia, erabiltzaileen beharrei erantzunez, ahal den heinean. Behin finkatuta, erabiltzaileen autonomia sustatzea da azken xedea, aterpea utzi eta beren bizitza berreraikitzeko.
‎Elkartekideek aurreratu dutenez, ″gizarte baliabide inklusiboen eta irisgarrien zentro bat izanen da, dibertsitate funtzionala edota gizarte zailtasuna duten pertsonendako animaliekiko eta naturarekiko esku hartzeak ardatz dituena. Askotariko beharrei erantzuteko eta pertsona guztiek, batez ere kalteberatasun egoeran daudenek, beren ingurunean arreta jasotzeko duten eskubideari laguntzeko″.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia