2000
|
|
zergatik Estatua? Azken batez, badirudi Estatu nazioak Estatuari sortzen zaion
|
beharrari
erantzuten diola. Badago gai hau argitu dezakeen nazionalismoaren hainbat teoria, eta horietako batzuen irakurketa azkarrari ekingo diogu.
|
|
fonctionaries de l' Etat? bihurtzeko nahiak, Estatuaren
|
beharrari
erantzuten zion; eta, bestetik, irakasleriaren funtzionarizatzeak administrazioaren indartzea bermatzen zuen.
|
|
hezkuntza politikak ez zuen etorkizunik hezkuntza egitura eraiki ezean, eta legeak, nahia adierazteaz gain, ez zuen nahi hori gauzatzeko modurik izango, baldin eta gauzatze hori ziurtatuko zuen Estatuak kontrolatuko zituen administrazio tresnak sortu eta eraikitzen ez baziren. Oro har, Estatuak nazioa antolatzeko zuen
|
beharrari
erantzungo ziola esan daiteke, azkeneko txokora iritsiko zen administrazio egitura ahalguztidun eta omnipresentearen bitartez, horixe baitzen nazioaren ideia memoria kolektiboan txertatzeko nahitaezko baldin
|
|
Gure ustez, honen inguruan egin litzatekeen irakurketak, zuzenean bat egingo luke Estatu Nazioa sortzeko nahiaren analisiarekin. Hau da, goreneko lege koadroa sortzeko gertakariak eta kontuan hartu behar da, hori Estatuaren antolakuntza juridiko politikoaren oinarria dela Nazioa gorpuzteko
|
beharrari
erantzun zion, eta honek berekin hezkuntza alorrean Estatuaren ekarri zuen. Beste era batera esanda, konstituzioarekin Estatuak sortu zuen antolakuntza sozio-politiko berriak aldi berean Estatuaren hezkuntza politikaren sorrera ekarri zuen110 Puelles ek111 dioen moduan, Cadiz-ko Konstituzioak, gero aipatuko ditugun Quintana-ren. Informe?
|
|
Moyano legeak garai berri bati ireki zizkion ateak, eta beraren xedapenek irakasle eskoletako ontziari norabide erregularra erraztu zioten233 Gai honi dagokionez, hezkuntza sistemaren eraikitze prozesuak aurrez aurre zuen erronka, honako hau zen: corpus homogeneo eta zentralizatuaren
|
beharrari
erantzutea. Hala, lehen esan dugunez, Estatuaren makina burokratikoaren indartzeak aparteko garrantzia izango zuen eta testuinguru honetan ulertu behar da Moyano legeak irakasleriaren arazoari emandako bultzada.
|
|
Historiaren irakaskuntzari dagokionez, garbi asko antzeman daiteke horren helburua herritarrak herritar espainiarrak, alegia egitea zela. Lehen azaldu dugunez, hizkuntzaren inguruko uniformizazioak eta sistema metrikoaren irakaskuntzak eraikitzen ari zen Estatu berriaren
|
beharrari
erantzuten bazioten,, historia patria, delakoaren irakaskuntzak testuinguru honetan jokatzen zuen:
|
2010
|
|
Kosmopolitismoak ez dumundua estatuen multzo bat bezala ulertzen, pertsonen komunitate bat bezalabaizik, bertan guztiak justizia eskubidearen jabe direla eta, era berean, justuak izanbehar dutela gainerakoekiko. Giza duintasunaren unibertsaltasuna ongizateari buruzko gogoetarako gai nagusien artean aukeratu izana, justizia herritar guztienganahedatzeko
|
beharrari
erantzuteko ahalegin bezala uler daiteke, egungo testuinguruak nazioarteko erakundeak gutxienez pobreziaren eta desberdintasunarengertakariak planeta eremuan proposatzera eraman dituelarik.
|
2019
|
|
Hiriak ez ziren euskal eleberrigintzaren parte izan XX. mendeko hirugarren herenera arte, ezirudikapenetan, ezta hausnarketa literarioan ere. XX. mendean zehar euskal literaturak eta hiriak izanduten harremanari behatuko zaio errepaso historiko baten bidez. Halaber, atal honek marko teoriko batsortzeko
|
beharrari
erantzuten dio, baita literatura kanoniko nagusien ezaugarri urbanoei men egitendioten zenbait teoria literario berrikusteari ere. Horretarako Williams (2001), Simmel (2001) etaCasanovaren (2001) lanak erabili dira, marko teoriko hori sortzeaz gain, euskal eleberrigintzarenerrealitate urbanoa aintzat hartuta hausnarketa horiek aktualizatzeko.
|