2015
|
|
Jone Goirigolzarrik artikulu honetan erakusten dituen datuek oso argi uzten dute euskaraz jarduteko gaitasunak asko eragiten duela hiztun berrien euskararen erabileran. Naiara Berasategik ere, Zalbide (2010) aipatuta, eskolan bakarrik ez, eskolatik kanpo ere" etorri ona" izango duten euskal hiztunen
|
beharra
nabarmentzen du. Ahozko euskara lantzeko sekuentzia didaktikoei (SDei) buruzko lanak badira (GarciaAzkoaga eta beste, 2012), baina hemen arreta berezia jarri nahi genuke baldintza soziolinguistiko erdaldunetan bizi diren ikasle hiztun berriengan.
|
2018
|
|
Ondarroan arreta jarri dute euskararen kalitatean, etorkinengan eta eremu formaletan. Bermeon, aldiz, kontzientzian eta aktibazioan eragin
|
beharra
nabarmentzen dute, batik bat. Horrez gain, aurrera begira zeregin handia dagoela ikusten dute:
|
|
Ondarroan arreta jarri dute euskararen kalitatean, etorkinengan eta eremu formaletan. Bermeon, aldiz, kontzientzian eta aktibazioan eragin
|
beharra
nabarmentzen dute, batik bat. adibidez, kanpotik etorritakoek, euskaraz egiteko beharra sentitzen dute. Bermeon alderantzizkoa gertatzen da, motibazio afektiboa ahula dela ikusi dugu; eta, bestetik, beharra ere ez dute sentitzen euskaraz aritzeko, ez bada eremu formal zehatz batzuetan, eskolan, herri administrazioarekin harremanetan eta abar.
|
|
Horrenbestez, ondorioztatzen dugu gai sakon horietan badagoela zeregina. Hainbat arlotan (etxean, eskolan eta eragileen artean) lana egin
|
beharra
nabarmenduko genuke, herri hizkerari balioa emanda, ereduak eskainita, herritarrak ahaldunduta eta abar.
|
2022
|
|
Aurrerago bueltatuko gara Bai Euskarari ziurtagiriaz hitz egitera eta bere xehetasun teknikoak aurkeztera. Aurretik, elkartea sortzeko urratsez arituko gara, ziurtagiriaren proiektua abiatu eta 5 urtetara, 2005eko uztailean, Bai Euskarari Ziurtagiriaren proiektua indartzeko, gidatzeko eta gizartearen aurrean erreferentziala izateko, egitura zabal eta sendoago baten
|
beharra
nabarmendu baitzuen Kontseiluko zuzendaritzak. Asmo horrekin, Bai Euskarari Elkartea sortzeko urratsak emango zituela iragarri zuen.
|
|
Quebecen frantsesak duen lekua berresteko orduan, hizkuntza autoktonoen kasuari aurre egiteko
|
beharra
nabarmentzen du.
|
|
Komunitate horietan frantsesaren estatusa aldatu egiten da, beraz, hiztunen lehen, bigarren eta hirugarren hizkuntzen artean. Talde batzuek frantsesa eta beste batzuek ingelesa irakas hizkuntza gisa hartu izanak, Quebecen frantsesak duen lekua berresteko orduan, hizkuntza autoktonoen kasuari aurre egiteko
|
beharra
nabarmentzen du. Nahiz eta azken bi hamarkadetan herri autoktonoen hizkuntzen auziak gaurkotasuna izan, 96 Lege Proiektua aurkezteak eztabaida publikoaren erdian kokatu du; Quebeceko Gobernuak Lehen Nazioen eta Inuiten hizkuntzak aitortzeko aukera galdutzat jotzen baitu (Alain 2021).
|
2023
|
|
Euskararen bidegurutze eta errotondez hainbeste idatzi dugun garaiotan atzera begiratua egin eta lau hamarkada lehenago ere bestelako bidegurutze batzuek norabide eta mugimendu berrituak sortzeko balio izan zutela ikusteak, abaguneak baliatzeko
|
beharra
nabarmentzen du.
|
|
Erantzun zaharrak (klasikoak, nahi bada) eta berriak behar dira. Ideia hori lehenago ere agertu izan da Topalabe taldearen hausnarketetan (Topalabe 2015 eta Topalabe 2020), diskurtso berrien
|
beharra
nabarmentzerakoan, eta zenbait autorek egindako gogoetetan.
|