2007
|
|
Beste askok, ordea, hasi bai baina gero bertan behera utzi dute ikas prozesua. Honetaz guztiaz hausnartu
|
beharra
daukagu. Ikas prozesua azkartu behar da.
|
|
Honetaz guztiaz hausnartu
|
beharra
daukagu. Ikas prozesua azkartu behar da.
|
2008
|
|
Helburu horiek erdiestera bideratu genuen gure ikerketaren diseinu metodologikoa. Helburuak halakoak izanik, ikerketaren metodozko hautu argia egin
|
beharra
geneukan. Ezinbestekoa zen herritarren portaerak zenbatzea, eta horretarako, nahitaezkoa zen inkesta egitea.
|
2009
|
|
Baina, batez ere, oso eztabaida interesgarria ari da gertatzen: Danone eta Microsoft bezalako enpresa handiek merkatuaren logikaz domeinu guztiak erosten dituzte, eta puntu catera iristen direnean katalanez zerbait jarri
|
beharra
daukate, gutxi bada ere. Nazioarteko enpresa handi guztiak atariko orriak katalanez jartzen ari dira, eta hori oso garrantzitsua da.
|
|
Nola Lizardi hala Batxi aspaldi antzean bizi izan ziren, baina geuri ere, haiei bezala, ate joka etorri zaigu mundu arranoa, globalizazio haizeak tarteko. Eta, gustatu ala ez, jokaleku horretan jokatu
|
beharra
daukagu, ezen zirimolaren zakarrari erreparatuta kirikinoarena egitea erreakzio erabat logiko eta ulergarria den arren, dezentez eraginkorrago baita surflarien gisan olatuei neurria hartu eta haien indarra baliatuz aurreraka jarraitzea.
|
|
Malores Etxeberriaren kronikaren arabera (2009), Partalek esan zuen gaur egun ez dela nahikoa hizkuntza jatorrizko lurraldean normalizatzea: kanpoan ere normalizatu
|
beharra
dauka. Katalanaren esperientziatik hitz egin zuen berak, eta, esperientzia hori gogoan, euskara hizkuntza globaltzat lantzea gomendatu zigun euskaldunoi.
|
|
Gaur egun ez dela nahikoa hizkuntza jatorrizko lurraldean normalizatzea: kanpoan ere normalizatu
|
beharra
dauka.
|
|
hizkuntza aldetik hizkuntza berezia dela eta hura ikasten duena euskararekiko harro sentitzen dela". " Esan
|
beharra
daukat Euskal Herriaren kasuan euskarak esanahi berezia daukala niretzat, euskarekiko ditudan sentimenduak ez dute zerikusirik gaztelerarekiko. Barru barruan daramat nahiz eta askotan gazteleraz mintzatzen naizen".
|
2010
|
|
zer eleaniztasun mota?, zergatik?, nola? Eta konturatu ginen Mondragon Unibertsitateko fakultate bakoitzak bere eleaniztasun markoa garatu
|
beharra
zeukala, abiapuntua ezberdina zelako. HUHEZIren kasuan, zortzi urte eman ditugu hasierako markoa fintzen, barneratzen, sozializatzen, ulertarazten, esperimentatzen, ebaluatzen eta aberasten, eta esan dezakegu oraindik ere horretan dihardugula, prozesua dinamikotzat hartzen dugulako.
|
|
...es politikoa ezagutzen duen —eaeko lurraldean— ez du ziurtaturik bere jarraipena; eskoletan hizkuntza hau ikasteko aukera ugariak eskaini dira azken urteetan, hala ere, gaur egun gazte diren guztiek ez dute bere egin hizkuntza hau. eguneroko gizarte bizitzan, euskarak, espainiako hizkuntza nazionalaren nagusitasuna du aurrez aurre, eta nazioarteko beste hizkuntza indartsuekin batera bizi
|
beharra
dauka teknologia berrien aro globalizatu berrian. errealitate honek zaildu egiten du bere biziraupena. euskaraz bizi nahi dugunok, ez badugu nahi bereizita edo isolatuta, beste hizkuntza bat erabiltzen duten hiztunekin elkarbizitza bat eraiki beharra dugu. euskaraz bizi nahi dugunok, bai gaztelania nahiz beste hizkuntzak ezagutuz bizi behar dugu. beste hizkuntzekin partekatuz, gure hizkuntzaren i... Jarrera hau, guztiok mantendu ezkero, izaera ezberdinak errespetatzen dira eta ez da inor ukatzen. hizkuntza ezberdinen elkarbizitzak, batzuei eta besteei konpromesu, ardura edo betebehar batzuek sortzen dizkigu. euskal hiztun batek ere badu konpromesua erdararekiko, konpromesu berdina eskatzen zaio erdal hiztun bati euskararekiko ere. nere eskubideak bestearentzat betebeharra sortzen du eta alderantziz. batak bestearen hizkuntza ezagutu beharra sortzen digu honek, kasu horretan lortuko baita, bakoitzak bere borondatez erabakitako izan nahia errespetatzea. elebitasunaren ordez, elebakartasunaren aukera egiten duena da bere hizkuntza berdina hitz egiten duten hiztunez osatutako barrutia edo ingurunea sortu edo mantendu nahi duena. baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. eta azkenik, gaur egungo gizarte modernoan bizi nahi dugu euskaraz; ez dugu nahi antzinatasunean edo bizimodu tradizionalean egin gure bizitza. gure hizkuntzak gaurko gizarte modernoan bizi nahi badu, beste hizkuntzekin batera egingo du, beraien artean integratuz. horretarako garrantzitsua ikusten dugu, gure hizkuntza, euskara, informazio eta komunikazioetarako teknologia berrien eremuan ere hedatzea. baita ere, gure herrian presentzia duten bi hizkuntzez gain nazioarteko beste hizkuntza bat edo beste ere, ezagutu beharra dugu. elebitasuna ez ezik, eleaniztasuna lortu nahi dugu beraz, munduko kultura ezberdinekiko elkarrizketa eta elkar ulermenean lagungarri izanez.
|
|
Eguneroko gizarte bizitzan, euskarak, Espainiako hizkuntza nazionalaren nagusitasuna du aurrez aurre, eta nazioarteko beste hizkuntza indartsuekin batera bizi
|
beharra
dauka teknologia berrien aro globalizatu berrian. Errealitate honek zaildu egiten du bere biziraupena.
|
|
2 euSKaldunon euSKalerrian, gizarTe eleaniTza eraiKiTzearen erronKa nola bizi elkarrekin ditugun ezberdintasunekin? elkarbizitza arazoarekin du zer ikusia honek. ezberdinak izanik elkarrekin bizi behar badugu, elkarrizketa posible egin
|
beharra
daukagu, eta horretarako, elkar ulertzeko gai izan behar gara. herri hau osatzen dugun hiritar guztiok, elkarren kulturak gehiago ezagutu behar ditugu; beste kulturak ulertu eta beren garapena onartzea eskatzen du honek. beraz, gizarte honen elkarbizitzarako baldintza behar luke izan, batak bestearen hizkuntza ezagutzea, ulermen mailan besterik ez bada ere.
|
|
...a bat, baina inola ere ez beharrizan edo baldintza bat, hau da derrigorrezkoa. euskara jakitea epaile batentzat ez da beharrezko bere lana egiteko eta ezta premiazkoa ere. gizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. ezadostasun eta auzi hauek eramangarri egiteko hitzarmenaren, akordioaren
|
beharra
daukagu. baina bai batzuen aldetik, zein besteen aldetik, bakoitzaren eskubide pertsonala ezinbestekotzat defendatu nahi denean, akordiorako aukera guztiak oztopatzen dira. kultura ezberdinen ondarea gordeko bada, suntsitu beharrean, kultura ezberdinen arteko elkar ulermena beharrezkoa da. eta kultura ezberdinen elkar ulermenerako, garrantzitsua da gizakien eta giza taldeen askatasun baldintzak z... Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu. baina zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin?
|
2011
|
|
" Euskaraerdarak hemen izango dira etorkizunean, euskara bizirik ateratzen bada, eta beraz hizkuntza bakoitzak espazio fisikoterritorialaren, soziofuntzionalaren edo bien zati bana bere mende izan duela onartu dugu. Hots, hizkuntza bien (eta, beste maila batean, ingelesaren) konpartimentazio egonkor samar bat diseinatu, gizartean adostu, inplementatu eta egonkortu
|
beharra
daukagula".
|
|
Alde horretatik ezinbestekoa ikusten nuen diglosiazko formulazioa kontuan hartzea. ezinbestekoa eta, are, lehentasunezkoa. honela nioen txostenean: " euskara erdarak hemen izango dira etorkizunean, euskara bizirik ateratzen bada, eta beraz hizkuntza bakoitzak espazio fisiko territorialaren, sozio funtzionalaren edo bien zati bana bere mende izan duela onartu dugu. hots, hizkuntza bien (eta, beste maila batean, ingelesaren) konpartimentazio egonkor samar bat diseinatu, gizartean adostu, inplementatu eta egonkortu
|
beharra
daukagula. Beste hitzetan esanik, eta inor gutxi poztuko dudala ongi aski badakit ere, diglosiazko formulazio berritu bat hil ala biziko eginkizuna dugu. hori gabe jai du euskarak, hasi berria den mende honetan.
|
2012
|
|
Gehiengoaren hizkuntza ez da soilik hiztun kopuru gehien duen hizkuntza, gehiengoaren hizkuntzak gizarte posizio bat adierazten du, hizkuntza horren legitimitatea indarrean jarriz. Gutxiengoaren hizkuntzak, aldiz, gizarte eredu denari jarraitu behar dio; horretaz gain, eredu propioak eratzeko definizio prozesu batean sartu
|
beharra
dauka.
|
|
4.6 Harremanak kultur taldeen artean harreman gutxi dagoela konstatatu dugu. harreman horiek puntualak dira; talde batek egin asmo duen zerbaitetan beste baten
|
beharra
daukan heinean gertatzen dira. Bakoitza bere aldetik dabil, beraz. ez daukate beste kultur taldeek eskaintzen dituzten emanaldietara ohituraz joateko joerarik. kultur komunitate sena falta dela esango genuke; ez dira, oro har, kulturgile sentitzen.
|
|
Askotan pentsatu izan dut, eskolak eta euskaltegiak euskalduntzeko gune izan diren modu berean, kalea bera gai izan dela jendartea erdalduntzeko. Euskarak, hortaz, erabiltzeko espazioak irabazi
|
beharra
dauka, espazio publikoak eta pribatuak. Horretaz jabeturik, AEKn aspaldi jarri genituen martxan Praktika jarduerak deitzen ditugun egitasmoak (Berbalagun, guraso barnetegiak eta ibiltariak, ekitaldi kulturalak...).
|
2013
|
|
• Gaur egungo datu basea ustiatzen jarraitzea. Oso datu multzo interesgarria daukagu eta ustiatzen jarraitu
|
beharra
daukagu, ondorio gehiago aurkitzeko.
|
2014
|
|
Norberaren gaitasuna nahiz ingurukoena. – Matematikaz euskaraz jardun
|
beharra
daukate eta hori ezin hobeto egiten dute; baina harreman eta sentipenen inguruan ez daukatela gaitasun bera kontatzen dute batzuek. Ama hizkuntza gisa euskara identifikatzen dutenen artean, berriz, gaitasun osoa daukatela diote gaia dena delakoa izanda ere.
|
|
Lan honetan izandako asmoari jarraiki; gazteei dagokien lekua eskaini, eta ahalduntzean lagunduz bizipen positiboak ugaritzen joateko aukerak biderkatu behar ditugulakoan nago. Aisialdi eskaintzei erreparatu eta erakargarriak euskaraz eskaintzen ahalegindu
|
beharra
daukagu. Baina, ahal den neurrian, gazteak eskaintzan inplikatuz eta parte hartuz.
|
2015
|
|
Eta horrek euskararen aldeko diskurtsoaren berritze, eraldatze beharra inoiz eta premiazkoena bihurtu du, azken urteetan inposizioaren diskurtsoak bizi izandako hedapena kontuan hartuta, baita euskararen aldeko hainbat sektoretan ere. Ataka honetan inposizioaren diskurtsoa irauli beharra dago, bere lekuan justizia sozialaren diskurtsoa orokortuz gizartean (Agirre in Arbelaitz, 2015); finean elkarbizitza bidezkoa, demokratikoa, orekatua lurraldeko bi hizkuntza ofizialen ezagutzatik datorrela sozializatu
|
beharra
daukagu.
|
2016
|
|
34 Zehaztu eta, partez, aldatu
|
beharra
daukagu hasierako puntu hau. Ohar hau egin du Olatz Altunak puntu honetaz:
|
|
hiztun kopuruz eta hiztun horien kontzentrazioz, orobat aplikazio gune soziofuntzionalez, belaunez belauneko perspektiban atzeraka etorri izan den konstelazio etnolinguistiko xaharrak eskola bidezko indargarri hori baino sendabide globalagoak behar ditu, atzerabideari alto emateko eta, gizarte oinarri zabalez adostutako norabidean eta neurrian, aurrera egiteko. Guztiok (esplizituki edo inplizituki) luzaro aldeztu edo gogotik onartu izan dugun" lehendabizi ikasi, gero egin" paradigmaren ordez" eginez ikasi" formulazioa gorpuztu
|
beharra
daukagu eskola munduan (Zalbide, 2013: 164).
|
|
Labur bilduz: arnasguneen funtsezko izaera hori argi eta bizkor txertatu
|
beharra
daukagu gure lehentasun eskeman. Arnasguneen funtsezko izaera aitortzetik bere aldeko neurri sendoak aplikatzera pasa behar dugu lehenbailehen.
|
|
Anasguneen funtsezko izaera hori argi eta bizkor txertatu
|
beharra
daukagu gure lehentasuneskeman.
|
2017
|
|
...em izango direla irlandera baino askoz gogorragoak diren beste hizkuntza batzuk baina hala ere oso gogorra da eta em batez ere irlandera idaztea eh nik neuk idatzitako idazlan bat marka gorriekin ikusten dudanean etsia hartzen dut esan behar dudanean eh [graduondoko ikasketetan] graduatzear nago eta oraindik ere akatsak egiten ditut/ badira ulertzen ez ditudan zenbait gauza ez dut gustuko eta esan
|
beharra
daukat hori etsigarria dela em suposatzen dut nire irlandera mugatua dela eta etsia hartzen dut horregatik ez bainaiz gai zenbaitetan nire burua eraginkortasunez adierazteko eta hori bada edonork etsia hartzeko modukoa bigarren hizkuntza bat erabiltzen ari direnean suposatzen dut baina
|
|
Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean nondik datorren jakiteko
|
beharra
dauka, nor den, hori da ene ustea, gisa horretara pentsatzen dut[...] enetzat euskara hori aditzera emateko modu bat da".
|
2018
|
|
Ikerketek erakutsi dutenez, hiztun legitimo izateko zenbait ezaugarri betetzera iristea eskatzen die hiztun berriei gaur egungo euskal gizarteak. Legitimazioa nork eta zeren arabera merezi duen definitzen duen hizkuntza ideologia nagusiak jatorrizko hiztuna izan du hiztun legitimoaren eredutzat (Woolard, 1998, 2008), eta profil bati berez emana zaiona, besteak irabazi
|
beharra
dauka. Alabaina, legitimo sentitzea bera gako izanik hiztun berrion aktibaziorako, legitimazio prozesua bera ulertzea estrategikoa da hizkuntza biziberritze prozesuan eragiteko.
|
2019
|
|
Saiatuz bakarrik asma dezakegu, han hemengo teoria landuena eta ebidentzia enpiriko sendoena eskuratzearekin batera, bide hori egiten. Bertsolariaren hitzetan" surtan jarrita" probatzen da, ez lehenago, eltzea nolakoa den. dezakegun informazio teoriko enpiriko landuena eskuratuz, baina informazio osodefinitiboaren zain egon gabe, trial and error bidetik jokatu
|
beharra
daukagu. " trial and error is a fundamental method of problem solving" esan zuenak bazekien zer zioen. teoria sendorik gabeko ekinbide gehienak" astoaren flauta jotze" ergel bihur litezke:
|
|
[...] Top down filosofia bottomup irizpideaz osatu eta orekatu
|
beharra
dauka euskalgintzak. Inon baino egingarriago da hori hainbat arnasgunetan.
|
|
Euskalgintzaren esparruan zentrala da arnasguneak bizirik gordetzea eta, ahal delarik, barrura indartuz kanpora zabaltzea. kataritzan, turismo eskaintzan, festa antolakuntzan,..) mila bider errazagoa da behetik gora jardutea: hartarako prest dauden herritar multzo esanguratsuen eraginez euskarazko biziari ateak" berez", goitik beherako interbentzio zorrotzik gabe, zabalduko dizkion ekimen bidea indartu (edo, lehendik hainbat pauso eman delarik) berrindartu beharra dago. topdown filosofia bottom up irizpideaz osatu eta orekatu
|
beharra
dauka euskalgintzak. Inon baino egingarriago da hori hainbat arnasgunetan.
|
|
Arnasguneen gaia, euskalgintzaren probetxurako izango bada, ezin bihur liteke hizkuntzanormalkuntzaren eranskin. Beste zenbait elementurekin batean (ez haien aurretik eta ez haien ondoan) lehentasun osokoa da eta, beraz, lehentasunezko trataera zor zaio. saiatzera gonbidatzen gaitu bere amaren gaztetako deskribapen biografikoak. prismaz aldatu
|
beharra
daukagu horretarako, euskaldunjendearen eguneroko jardun arruntak ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan duen zentraltasuna onartuz.
|
|
Bi munduok hor daudela eta" epe motz ertainean" ere hor egongo direla argi iradoki du, ordea. Intragroup relations sailari, bihar edo etzi, intergroup harremanen esparrua ere erantsi
|
beharra
daukagula gogorarazten digu bide batez. Badakigu gakoa non dagoen:
|
|
Beranduxko bada ere, hasi gara konturatzen hizkuntzaren geroa ez dagoela goi esparruetan bakarrik. ez han bakarrik eta, agian, ez han nagusiki. gero eta argiago ikusten dugu belaunez belauneko jarraipen transmisioak oin ahulak dituela euskarazko eskola, egunkari aldizkariak, irratitelebista eta unibertsitateko zein administrazio esparruko idatz langintza jasoa hartzen badugu lehentasun osoko, kasik lehentasun bakarreko, xede eta harrobi. Lehentasun eskemez hitz egin
|
beharra
daukagu, goiko (eguneroko jardun arruntaren sostengu fisiko territorial eta soziofuntzional diren jardungune, harreman sare eta rol harremanetatik goragoko) eginbehar jasoetan zentratu ordez itsu itsu. hizkuntzaren (hiztun elkarteen eta, bereziki, bizienik dauden hiztun taldeen) eginbehar
|
|
Mikel Zalbide – Arnasguneen hauspoa: saio amaierako zenbait ohar zentralak eta lagungarrizko xedeak bereizten ikasi
|
beharra
daukagu. euskalgintza osoaren xede helburu nagusiak berriro ere mahai gainean jartzera ekar gaitzake ikusmolde global horrek," first things first" bidetik. Saio molde biak behar ditugu, ez bat, eta bien arteko loturaordena, ekintza kronologia eta lehentasun eskema behar bezala argitu gabe dauzkagu. hartarako ere lagungarri ederra izan liteke arnasguneen azterketa. arazoaren hemengo eta oraingo lekuaz eta neurriaz jabetzea funtsezkoa da, arazo guztien urrutiko eta betiereko kausa fundamentaletan katigatu gabe behin eta berriro. kausa fundamentalak hor daude, egiazkoak dira eta ez genituzke inoiz ahaztu behar. alferrik dugu, ordea, urrundik ere gure esku ez dauden estatu, kontinente eta mundu mailako gizarte aldakuntzaren (tartean transetnizazio gupidagabearen eta luzezabaleko mintzaldatze azeleratuaren) iturburu, bidelagun eta ondoriojasaile diren transformazio demografiko, ekonotekniko, politiko operatibo eta soziokultural guztiak" behingoz konpondu" artean zer eginik ez dagoela argudiatzearekin. hurbilagotik heldu behar diogu lanari. hemen eta orain egin litekeenetik abiatu behar dugu, urrutiagoko gertakariez ahaztu gabe. maisu eta bidelagun zentzuzkoak izan ditugu, horretan ere, iritzi emaileak. elkarren arrimuan zerbait ikasi dugulakoan gaude:
|
|
Lehentasuneskemez hitz egin
|
beharra
daukagu, goiko (eguneroko jardun arruntaren sostengu fisikoterritorial eta soziofuntzional diren jardungune, harreman sare eta rolharremanetatik goragoko) eginbehar jasoetan zentratu ordez itsu itsu.
|
|
Hizkuntza batean espresatzen den pertsona batek, baldin eta sistematikoki erantzun moduan ulertu ezina, indiferentzia edo gaitzespen nolabait nabarmena jasotzen badu, hizkuntza hori erabiltzeari uzteko joera izango du. Eskolan katalanez mintzo ziren umeei ahoa xaboiez garbitzen zitzaien garaiak ez daudela urruti gogoratu
|
beharra
badaukagu ere, egia da orain ohikoagoak direla beste zigor tipo batzuk, sotilagoak izanda ere besteak bezain efektibo direnak. eskolan bortizkeria psikiko eta fisikoa pairatu zituen, etxean, psikikoa bakarrik hiperzuzentasuna (amonarriz, 2013: 39) eta trufa. Baina traumatismoa iragan eta, hizkuntza portaera haiek ukan zituzten erantzun traumatikoek herexak utzi dizkiote. ondoko puntuetan, Jakilearen hizkuntza jarreraren ikerketak ekarri dizkigun osagaietako bakar batzuk aletuko ditugu:
|
|
Bere nortasunean eta duintasunean zentratu
|
beharra
dauka halakoak, autozentratu beharra, gutxiagotasunaren sentiera pipiak barrutik jango ez badu. Gainerakoan, badakigu, autoetnozidiorako ateak aldez alde zabaldu ohi direla. hots, lotsa_ ekialdeko euskaran dauzkan bi adieretan:
|
2020
|
|
Euskaltzaleen komunitatean pertenentzia eta integrazio sinbolikoa sendotzeko bideak identifikatu
|
beharra
daukagu.
|
|
Modako hitza baino, paradigma aldaketa baten definizio izateko zabaldu zen kontzeptua. Interneteko datu mugagabeen lainoan nahieran nabigatzera zihoan jendea, eta nabigazio heterogeneo horretan kokatu
|
beharra
zeukaten komunikazio enpresek. Makroenpresen aplikazio erraldoien parean, paralelo berean hizkuntza erraldoi, txiki zein gutxituak, eta nahastuta informazioa eta entretenimendua.
|
2022
|
|
Beraien Hedatu hezkuntza proiektuan aipatzen den bezala, ikastetxeetan soziolinguistikari dagozkion gaiek ez dute pisu askorik izan tradizionalki eta gaur egun, irakasteko moduaren eta ikastetxearen arabera alde handiak daude soziolinguistika lantzerakoan. Hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zein euskararen arnasguneen kontzeptua oraindik ez daude barneratuta hezkuntzaren eremuan eta irakasle guztiek orokorrean, eta hizkuntzetakoek bereziki, soziolinguistika esparruko formazio
|
beharra
daukate. Ondorioz, ikasleek euskararen normalizazio prozesua ez dute modu sakonean barneratuta:
|
|
Gu geu ere aldatu egin gara, eta gurekin gizartea eta bizimodua ere bai, eta aldatzen ari dira oharkabean baina etengabe gure balioak, sinesmenak, jokaerak, nahiak, ametsak... Esparru sozioekonomikoan euskara indartu eta bultzatu nahi badugu, jabetu
|
beharra
daukagu aldaketez, gaur egungo egoera zein den eta zer datorkigun, eta etorkizunean muga eta zailtasun adina aukera eta erraztasun izango ditugu. Horiek guztiak aintzat hartu ditugu, behar bezala aprobetxatzeko.
|
|
● Enpresek negozioa egin nahi dute, dirua egiteko sortuak dira, eta frogatu
|
beharra
daukagu negozioa euskaraz ere egin daitekeela, egiten dela, posible dela. Ez ditugu bereizi behar negozioa eta euskara, aparteko bi diskurtso edo ideia balira bezala; aitzitik, elkarri lotuta azaldu behar ditugu, bata bestearekin, eta kasu arrakastatsuak nabarmendu.
|
|
Baina agerian utzi behar da espazio publikoaren pribatizazioa izan dela aldaketa horien ondorio argienetako bat gure hirietako eta herrietako kaleetan eta, tabernetako terrazak, honen erakusgarri argiena dira. Kalean esertzeko ordaindu
|
beharra
daukagu eta, horrek, zenbait kaletan egoteko eta harremanak garatzeko aukera gizartearen zati bati bakarrik eskaintzea dakar. Horren isla argia da Donostiako Alde Zaharrekoa:
|
2023
|
|
Baina, kontziente gara gure egitasmoak zabaltzeko, une honetan, ez dagoela politika publiko aldekorik. Lobby lana egin
|
beharra
daukagu etorri berrien eta hizkuntza aniztasunaren gaiari modu egokian erantzungo badiogu. Badakigu, oso esparru zaila dela eragiteko.
|
|
Eta, hain zuzen, datozen urteetan lorpen horiek indartu eta ikusgarri egiteko
|
beharra
daukagula sinisten dugu artikulu hau idatzi dugunok. Euskararen normalizazioan salto kualitatiboa emateko beharra daukagu, jakina denez, baina baita salto kualitatibo hori ematen ari garela sentitzekoa eta ikustekoa ere.
|
|
Eta, hain zuzen, datozen urteetan lorpen horiek indartu eta ikusgarri egiteko beharra daukagula sinisten dugu artikulu hau idatzi dugunok. Euskararen normalizazioan salto kualitatiboa emateko
|
beharra
daukagu, jakina denez, baina baita salto kualitatibo hori ematen ari garela sentitzekoa eta ikustekoa ere. Euskaraldiak edo Korrikak sortu duten ilusio hori behar dugu gizarte gisa, eta mota askotako ekintza eta albisteen bidez piz dezakegu poz kolektibo hori.
|
|
Euskararen normalizazioan salto kualitatiboa emateko
|
beharra
daukagu, jakina denez, baina baita salto kualitatibo hori ematen ari garela sentitzekoa eta ikustekoa ere.
|