Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2011
‎Horrenbestez, lehen laguntzen oinarrizko ezagutza izan behar dugu, eta argi izan behar dugu zer egin behar dugun, eta batez ere, zer ez dugun egin behar.
2012
‎Garbi eduki behar dugu zer nahi dugun komunikatu. Horretarako, garrantzizkoa da gaiarekin zerikusia duen informazio guztia ezagutzea.
‎Mezuak transmititzea lortzeko, lehenik eta behin argi eduki behar dugu zer nahi dugun transmititu. Erraza dirudi, baina ez da.
‎Gutun komertzialak idaztean, ondo aztertu behar dugu zer motatako egoeratan gauden, nor den hartzailea, zer harreman izan nahi dugun harekin, zer komunikatu nahi dugun eta mezua zer tonutan jasotzea nahi dugun:
‎Materialak aukeratu eta eskuratu baino lehen, kontuan hartu behar dugu zertarako nahi ditugun, nolakoak izan behar duten, zer garatzen lagundu behar diguten, nola aurkeztuko ditugun eta noiz berritu ditugun. Jolasteko materialak ez dira erabili behar gizarte interakzioak (hezitzailearekikoak edo gainerako haurrekikoak) ordezteko soilik.
‎Helburu didaktikoen araberako materialak erabili behar dira, hau da, hezitzaileak argi izan behar du zer lortu nahi duen txokoan erabiltzen dituen materialekin, gero, helburuak lortzeko balio izan dioten ala ez eta aldatu behar diren jakiteko. Hezitzaileak materialen aurkezpen sinplea eta azalekoa egingo du, haurrengan jakin mina eta esploratzeko gogoa pizteko.
‎Iraupenari dagokionez, txokoak luzarorako muntatu behar dira (hiruhilekorako); beraz, argi izan behar dugu zer helburu lortu nahi diren haurrek eremu horietan egingo duten edo egin duten jarduera piloaren bidez.
‎Galdetegia prestatzerakoan argi eduki behar dugu zer informazio lortu nahi dugun eta hori oso galdera zehatzetan islatu, ordenarik egokienari jarraituz. Orokorrenetik zehatzenera joango da, eta gairik arinenetik zailenera.
‎Erreaktibo argiak idatzi behar dira. Alegia, galdekatuak zehatz mehatz jakin behar du zer galdetzen zaion.
‎Hori lortzeko, beharrezkoa da jarduerak planifikatzea, eta plangintza horrek, ezinbestez, pertsona bakoitzaren izatetik abiatu behar du. Jakin egin behar du zer dakiten haurrek, zer pentsatzen duten, nolakoak diren, zer ikasi nahi duten eta zer ikas dezaketen (hasierako ebaluazioa), horiek guztiak aintzat hartu eta hezitzailearen esku hartzea horietara moldatzeko.
‎Piklerren metodologia aplikatzeko, institutuan lan egiten duten guztiek jakin behar dute zer den esku artean daukatena eta zein den proiektuaren funtsa. Hori dela eta, bertako hezitzaileak ez dira umearekin egotera pasatzen formazioa amaitu arte.
2013
‎Liburu honetako unitate bakoitzean, hasierako kasu praktiko bat dago, lan jarduerarekin zerikusia duen egoera bat planteatzen duena eta lan unitatearen edukiari lotua dagoena. Ikasi behar duzunak zertarako balio duen uler dezazun pentsatuta dago. Hasierako egoera batez eta kasuaren azterketa batez osatuta dago.
‎Kontaktore batean konexioak nola egiten diren ulertzeko, lehenik jakin behar duzu zer atal dituen eta nola funtzionatzen duten kontaktorearen barnean.
‎egon daitezkeen akatsak edo ahulguneak identifikatutakoan, zuzendu egiten ditugu.PLANIFIKAZIOA KONTROLA2.4irudia.Kalitate kudeaketa.Benetako kalitate kudeaketa izatekotan, enpresako prozesu guztiek integratuta egon behar dute. Pieza eta engranaje guztiak elkarrekin erlazionatuta dituen makina handi baten modura ulertu behar da enpresa, halako moldez, non haietako edozeinen funtzionamendua gainerakoen funtzionamenduaren mende baitago.Hala, bada, giza baliabideen administrazio kudeaketan, argi eduki behar dugu zer prozesu gauzatuko ditugun enpresako beste administrazio prozesu batzuekin (adibidez, langileen soldaten ordainketari dagokion gastua kontabilizatzea). Horrela baino ez dugu lortuko bikaintasunaren bidean jarriko gaituen administrazio kudeaketako sistema integratua.
‎Arreta interes taldeetan jartzea: erakundeek, estrategia planifikatzean, aintzat hartu behar dituzte zer interes dituzten haiekin erlazionatzen diren erakundeek eta pertsonek.
2015
‎Legezkotasun printzipioa: Legedian idatzita egon behar du zer nolako jokabideak hartuko diren delitutzat.
‎Esperientzia bat hasi aurretik, zehatz mehatz jakin behar dugu zer, eta nola, egin behar dugun. Horretarako, behar den informazioa bildu behar dugu aurrez.
‎Erabili behar ez duguna bere tokian gorde, eta hondakin disolbaezinak, iragazki papera, erabilitako pospoloak, etab.? zakarrontzira bota behar dira, inoiz ez harraskara; hondakin arriskutsuren bat bada, informazioa eskuratu behar dugu zer egin jakiteko.
‎Instalazioaren unitateren baten errendimendua aldatu edo hobetzeko, balbulak ireki, edo itxi edo haien posizioa aldatu baino ezin da egin. Operadoreen trebakuntzan, egoera batzuen simulazioa egiten da, eta operadoreak ikasi behar du zer balbula aldatu, zenbat ireki edo itxi behar den balbula eta zer aldagairi erreparatu behar zaion aldaketa horien ondorioak ikusteko. Martxan jartzeko eta gelditzeko prozedurak prestatzeko ere oso erabilgarriak dira P&ID diagramak; izan ere, instalazioaren funtzionamendu arrunterako instalatutako kontrol sistemak ez dute balio kasu horietarako.
2016
‎Diseinuak kontuan hartu behar du zer premia bete behar diren.
‎Orain arte esandako guztia kontuan hartuta, eta XXI. mendeko gizarteari begira, esan dezakegu eremu sozioafektiboa lantzea eta garatzea dela gure gizarteak duen erronka berria. Badakigu eremu sozioafektiboak eragin handia duela elkarbizitzan eta hezkuntza emozionalean, baina, batez ere, kontuan izan behar dugu zer garrantzitsua den arlo afektiboan zein sozialean trebeak diren pertsonaz osatutako gizarte batean bizitzea, hau da, gaitasun sozioafektibo handiko gizartekideak izatea.
‎Orainean etorkizuna lantzen da. Horrek esan nahi du haur hezitzaileak argi izan behar duela zer jokabide diren onargarriak eta zein ez, eta arauak eta mugak hasiera hasieratik landu behar dira.
‎Cycletime: adierazi behar dugu zer freskatze denbora izatea nahi dugun hautatutako erregistroak. Denbora hori milisegundotan adierazten da.
‎Halaber, adierazi behar dugu zer izen edukiko duen webguneak CParen barruan, eta, ondoren,. Transfer File, botoia sakatuko dugu.
‎Edozein gailu sarrera eta irteera fisikoetan konektatu aurretik, ziurtatu behar dugu zer bit duen okupatua AS i morroietako bakoitzak. Horretarako, aldagai taula bat (VAT) sortuko dugu STEP 7 n; hala, AS i busean konektatuta dauden morroi guztien bai sarreren bistaratzea bai irteeren behartzea erraztu ahal izango da.
‎Programa STEP 7 n sartu aurretik, jakin behar dugu zer bitek identifikatzen duen AS i morroietan konektatutako gailu bakoitza. Gure kasuan, hauek dira:
‎SEND en, ANY formatuan (erakuslea) adierazi behar dugu zer bitetan hasten den bidalketa eta zenbat bit bidali nahi ditudan. Kasu honetan, bi sarrera byteren balioa bidaliko dugu, baina, normalean, DB byteak bidaliko ditugu, eta ez bi bakarrik, baizik eta gehiago, lotura hori aprobetxatzeko.
‎RECV n, ANY formatuan (erakuslea) adierazi behar dugu zer bitetan hasiko den jasotzen eta zenbat byte jaso nahi ditudan. Kasu honetan, bi byte jasoko ditugu, eta AB124 eta AB125 irteera byteetara joango dira.
‎1) Zehaztu behar dute zer xede publikori bidali nahi dioten mezua.
‎Dumpingaren aurkako behin betiko neurria ezartzen duen erregelamenduak berak zehaztu behar du zer egin berme gisa jarritako diruarekin, behin behineko faseak iraun bitartean atxikita egon denarekin. Gehienetan hau egin ohi da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia