Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2010
‎Eta bukatzeko, azpimarratzeko beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin behar dutela zer egiten ari diren, zergatik eta zertarako (CoelKlase osoak komunitate bat osatzen du, eta komunitate horretan gertatzen den guztiak eragina izango du prozesuan.
‎Beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin behar dutela zer egiten ari diren, zergatik eta zertarako.
2012
‎Hizkuntz komunitate bakoitzak erabaki behar du zer bide egin nahi duen, baina gaur egungo etengabeko informazio trukaketa giro eta errealitate honetatik kanpo daudenak edo egon nahi dutenak gutxi dira. Bertako hizkuntzak sustatu eta babesteko lan gehien Europan egin da, eta hor eman izan zaie hedabideei inon baino garrantzi handiagoa. kontzeptu eta ideia berrientzako berezko hizkuntz ereduak eduki beharra. hori ezin du hiztunak egin, ezin dute akademiek egin.
‎BeRTaKO KOmuniKaBiDeaK SuSTaTuz y hizkuntz komunitate bakoitzak erabaki behar du zer bide egin nahi duen, baina gaur egungo etengabeko informazio trukaketa giro eta errealitate honetatik kanpo daudenak edo egon nahi dutenak gutxi dira. Bertako hizkuntzak sustatu eta babesteko lan gehien europan egin da, eta hor eman izan zaie hedabideei inon baino garrantzi handiagoa. kasuak askotarikoak dira. katalunian, esaterako, urrats handia egin zen 80ko hamarkadan bertako komunikabideak gaztelania baztertu eta prentsa idatzian zein irrati edo telebistan katalana erabiltzen hasi zirenean.
‎Iker Martinez de Lagos – Ziklo berri baterako GPS a uztartu behar dira, hau da, jakin behar dugu zer nolako gizartera jo nahi dugun (zer proiektu konpartitzen dugun), baina egingarri dena neurtuz. Estrategiaren gutxieneko batzuk konpartitzeko, etorkizunari buruzko bisioa konpartitua izan behar da.
‎LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki behar baitute zer hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik.
‎LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki behar baitute zer hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik. A hizkuntzak (gizarteko kide guztiek hitz egiten duten hizkuntzak) eta B hizkuntzak (gutxiengo batek hitz egiten duen hizkuntzak) elkar ukitzeak kanpo eragin negatiboa du B hizkuntzaren erabileran.
2015
‎1 Kontsignan eskatzen zaie deskribatzeko 4 saio/ egunetan ahozkoa lantzeko edota ikasleen ahozkoa sustatzeko egin dituzten ekintzak banan banan. Zehaztu behar dute zer ekintza egin duten, ekintza bakoitza nola egin duten eta zertarako. Ez dute kontatu behar beste batzuetan egiten dutena, saio horietan egin dutena baino, eta nahi beste zehaztapen ekarri ahal dituzte haiek eta ikasleek ahoz egin dutenaz.
2019
‎4 gIZARTE EREDU BERRIA mikel zalbidek aipatzen dituen erronkei dagokienez, gizarte ereduaren bilakaera bat behar dela azpimarratzen da. maila soziokulturalari dagokionez, txostenean aipatzen den moduan Gemeinschaft elkartea eta Gesellschaft gizartea uztartu egin dira: gizarte eredu berri bat osatu da, ez XIX. mendeko gizartearen eredura itzuli. arnasguneetako biztanleriak, ez bestek, erabaki behar du zer nahi duen. antzinako ereduak ez zaizkio, seguruenik, erakargarri gertatuko. garrantzitsua da, beraz, txostenean eredu berritzeaz esaten den hori. aisialdia eta gertuko komunitatea desmaterializatzen ari dira hein batez: eguneroko solaskideak eta harreman sareak; eta ez dira lehen bezain gertukoak eta trinkoak (hala dira kontuak, bereziki, adin batetik aurrera:
‎Auzia, ordea, zera da: jakitun izan behar dugula zer nolako inpaktua duten ekintzek normalizazioaren espektro orokorrean. eta, horrenbestez, aukeratu behar izatekotan, ondo neurtu behar dela zeri heldu eta zer baztertu.
2023
‎Kulturgintzan, eta mundu digitalean, izango dugun lekua modu sistemiko batean pentsatu behar dugu, bai egitura gisa (Federazioak eta Elkarteak batera), bai estrategia gisa (nola uztartu euskalgintza eta kulturgintza, esate baterako). Orain arteko eskaintza gehienak gaur egun ez dira bere horretan baliagarriak, eta ondo aztertu behar dugu zer izan daitekeen interesgarria herrietan eta bazkideentzat. Zeintzuk dira kulturgintza sustatzeko behar berriak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia