2010
|
|
Eta bukatzeko, azpimarratzeko beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin
|
behar
dutela zer egiten ari diren, zergatik eta zertarako (CoelKlase osoak komunitate bat osatzen du, eta komunitate horretan gertatzen den guztiak eragina izango du prozesuan.
|
|
Beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin
|
behar
dutela zer egiten ari diren, zergatik eta zertarako.
|
2012
|
|
Hizkuntz komunitate bakoitzak erabaki
|
behar
du zer bide egin nahi duen, baina gaur egungo etengabeko informazio trukaketa giro eta errealitate honetatik kanpo daudenak edo egon nahi dutenak gutxi dira. Bertako hizkuntzak sustatu eta babesteko lan gehien Europan egin da, eta hor eman izan zaie hedabideei inon baino garrantzi handiagoa. kontzeptu eta ideia berrientzako berezko hizkuntz ereduak eduki beharra. hori ezin du hiztunak egin, ezin dute akademiek egin.
|
|
BeRTaKO KOmuniKaBiDeaK SuSTaTuz y hizkuntz komunitate bakoitzak erabaki
|
behar
du zer bide egin nahi duen, baina gaur egungo etengabeko informazio trukaketa giro eta errealitate honetatik kanpo daudenak edo egon nahi dutenak gutxi dira. Bertako hizkuntzak sustatu eta babesteko lan gehien europan egin da, eta hor eman izan zaie hedabideei inon baino garrantzi handiagoa. kasuak askotarikoak dira. katalunian, esaterako, urrats handia egin zen 80ko hamarkadan bertako komunikabideak gaztelania baztertu eta prentsa idatzian zein irrati edo telebistan katalana erabiltzen hasi zirenean.
|
|
Iker Martinez de Lagos – Ziklo berri baterako GPS a uztartu behar dira, hau da, jakin
|
behar
dugu zer nolako gizartera jo nahi dugun (zer proiektu konpartitzen dugun), baina egingarri dena neurtuz. Estrategiaren gutxieneko batzuk konpartitzeko, etorkizunari buruzko bisioa konpartitua izan behar da.
|
|
LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki
|
behar
baitute zer hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik.
|
|
LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki
|
behar
baitute zer hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik. A hizkuntzak (gizarteko kide guztiek hitz egiten duten hizkuntzak) eta B hizkuntzak (gutxiengo batek hitz egiten duen hizkuntzak) elkar ukitzeak kanpo eragin negatiboa du B hizkuntzaren erabileran.
|
2015
|
|
1 Kontsignan eskatzen zaie deskribatzeko 4 saio/ egunetan ahozkoa lantzeko edota ikasleen ahozkoa sustatzeko egin dituzten ekintzak banan banan. Zehaztu
|
behar
dute zer ekintza egin duten, ekintza bakoitza nola egin duten eta zertarako. Ez dute kontatu behar beste batzuetan egiten dutena, saio horietan egin dutena baino, eta nahi beste zehaztapen ekarri ahal dituzte haiek eta ikasleek ahoz egin dutenaz.
|
2019
|
|
4 gIZARTE EREDU BERRIA mikel zalbidek aipatzen dituen erronkei dagokienez, gizarte ereduaren bilakaera bat behar dela azpimarratzen da. maila soziokulturalari dagokionez, txostenean aipatzen den moduan Gemeinschaft elkartea eta Gesellschaft gizartea uztartu egin dira: gizarte eredu berri bat osatu da, ez XIX. mendeko gizartearen eredura itzuli. arnasguneetako biztanleriak, ez bestek, erabaki
|
behar
du zer nahi duen. antzinako ereduak ez zaizkio, seguruenik, erakargarri gertatuko. garrantzitsua da, beraz, txostenean eredu berritzeaz esaten den hori. aisialdia eta gertuko komunitatea desmaterializatzen ari dira hein batez: eguneroko solaskideak eta harreman sareak; eta ez dira lehen bezain gertukoak eta trinkoak (hala dira kontuak, bereziki, adin batetik aurrera:
|
|
Auzia, ordea, zera da: jakitun izan
|
behar
dugula zer nolako inpaktua duten ekintzek normalizazioaren espektro orokorrean. eta, horrenbestez, aukeratu behar izatekotan, ondo neurtu behar dela zeri heldu eta zer baztertu.
|
2023
|
|
Kulturgintzan, eta mundu digitalean, izango dugun lekua modu sistemiko batean pentsatu behar dugu, bai egitura gisa (Federazioak eta Elkarteak batera), bai estrategia gisa (nola uztartu euskalgintza eta kulturgintza, esate baterako). Orain arteko eskaintza gehienak gaur egun ez dira bere horretan baliagarriak, eta ondo aztertu
|
behar
dugu zer izan daitekeen interesgarria herrietan eta bazkideentzat. Zeintzuk dira kulturgintza sustatzeko behar berriak?
|