Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Kontua, hartaz, hauxe da: askatasun horretan gal ez gaitezen ondo aukeratu behar dugu zein denguri gehien interesatzen zaigun filosofia egiteko modua. UEUko Filosofia Sailean, adibidez, euskarazko filosofia praktikoa aukeratu dugu filosofia egiteko modutzat.Horrela, Euskal Herriaren beharrei begira Euskal Herritik egiten den filosofia bilatzen dugu batez ere, zer garen eta zerk inguratzen gaituen, apurka apurka eta guztion artean problematikotasun bihur dezagun.
2005
‎Hain zuzen, eskola ekosistema gisa eraikitzetikpixkanaka pixkanaka komunitate gisa eraikitzera igaro da, «agian, ikus eremuazabaltzearren eta elementu berriak sartzearren, ingurua, esate baterako» (Lorenzo, 1995: 184). Era horretan, edozein eskolak kontuan izan behar du zein ingurunetandagoen, hain zuzen ere, ingurune horretantxe kokatuko dituelako ikasleen prestakuntzarekin lortzen dituen emaitzak. Bestalde, hezkuntza sistemak ikastetxe guztientzako ezarri duen oinarrizko curriculum diseinua ere landu behar du eskolabakoitzak.
2007
‎nork dubere burua gobernatzeko eskubidea? Nork esan behar du zein eta nor den nor hori. Norberaren baitatik sortu behar omen da hau. Eta gizarte determinazioak ikusirikhorrek ezinezkoa dirudi.
‎Egia esan, erakundeak erraz apuntatzen dira kultura ikuskizunaren trukeegitera, erraz esku pribatu luzeei herri jarduera ororen ateak irekitzera. Eta gogoaneduki behar dugu zein den masa kultura eta masa ikuskizunaren funtsezko filosofia: masa, hots, izengabeko jendetzak pasibo behar du izan, aktiboak (eragileak) izendun artegileak eta markadun korporazio pribatuak izango dira.
‎Teknika horiek guztiak egokiak zein desegokiak izandaitezke, ikertu nahi denaren arabera. Hala, ikerketa bat egiten denean, ikertzaileakargi izan behar du zein den bere ikerketaren objektua, eta, horren arabera, teknikarik egokiena aukeratu.
‎Gainera, pertsonak ikasi behar du zein diren bere herrialdearen benetakomuga geografikoak; hau da, ezagutza geografikoa garatu behar du. Izan ere, lurraldea NIren zati garrantzitsua da, objektiboki NI lurralde geografiko zehatzekinerlazionatzen da-eta.
2008
‎Hitz talde batzuk jarriko dizkizut. Talde bakoitzean asmatu behar duzu zein den besteen soinu berberaz hasten ez den hitza:
2009
‎Elkarrizketaren hizkuntza ere kasu honetan aldagai esanguratsua izan daiteke, arau ortografikoen pisua ez baita berdina hizkuntza guztietan24 Gure lana norkirakurriko duen kontuan hartzea ere garrantzitsua da halakoetan. Komeni dalanaren helburuaren eta publikoa izango denaren arteko egokitzapen bat bilatzea.Alabaina, transkripzio irizpideak hautatzea, finkatu eta ikerketan zehar beraueieustea ikertzailearen zeregina izango da kasu gehienetan, ez baitago arau finkoriketa norberak erabaki behar du zein irizpide hautatu. Hori bai, koherentziaz jokatubehar da eta irizpide hori berori mantendu lan guztian zehar.
‎A makinako IP entitateak ebatzi behar du zein den hurrengo bideratzailea datagrama horren B makinarako bidean. Horretarako bere bideratze taulak erabiliko ditu.
‎Arazo hau sare baten barnean ere agertzen da, sare hori kommutatua baldin bada. Adibidez, irudiko A edo B sareak kommutagailu zentral batean oinarritutako Ethernet sareak badira, kommutagailu (edo switch) horrek ere ebatzi behar du zein lineatatik birbidali behar duen jasotzen duen trama bakoitza. Baina, gehienetan, sarbide mailan egiten den sare barruko bideratze horri kommutazioa deitzen zaio (edo, batzuetan, 2 mailako bideratzea, OSI ereduko arkitektura erabiliz), bideratzea terminoa sarearterako utziz.
2010
‎Sukaldean ordu asko egon ondoren bero bero daukazu, nahi duzun moduan kontsumitzeko, osorik edo zatika, zure interesaren arabera. Norberak ikusi behar du zein den bere interesa, betiere betekadak ekidinez! Nik aurretiaz ziurtatu dezakedana da gaira euskaraz hurbildu nahi duen edonork (ikasle, abokatu, epaile?), zalantza bat argitzeko edo bestelako nahiren bat asetzeko, oinarrizko material bat duela esku artean.
2011
‎Ikertzaileek, ordea, pentsatuta ikasleak ez zirela jatorriz arabiar hizkuntzakoak, baizik eta tamazight hizkuntzadunak, beste datu mota bat biltzeari ekin zioten. Hitz zerrenda bat eman zitzaien, hiru hizkuntzatan (katalana, arabiera eta tamazight), eta ikasleek adierazi behar zuten zein ziren etxean gehien erabiltzen zituzten hitzak. Emaitzen arabera, ikasleen% 60k tamazight hizkuntzako hitzak aukeratu zituen.
2014
‎Jaio aurretik «zuzenketa»rik egin ez bada eta haur intersexudun bat jaiotzenbada, sendagileek erabaki behar dute zein den naturaren nahia (hala izendatzen duteberaiek). Haur jaioberriak zer «izan behar» du:
2015
‎Goazen arnasguneetara, gaur agian hori da bereziki. Zertarako balio duten arnasguneak, eznaiz hor luzatuko, baina pixka bat uste dut eta gaur eman dizkiguten datu soziolinguistikoen aurrean, kontzientzia hartu behar dugula zein garrantzitsuak diren. Ekologiaren ikuspuntu batetikbioaniztasuna babesteko behar beharrezkoak dira Parke Naturalak edukitzea, adibidez.
‎3 Mezu hau zeini zabaltzen ari garen kontuan hartu behar dugu, eta euskararekiko beste ardatzetako bat, asko hitz egin da gaur ezagutza eta erabilera datuei buruz, baina motibazioa eregarrantzitsua da, eta orduan oso ondo jakin behar dugu zeinekin hizketan ari garen, batez ereinteres komunak bilatu nahi baditugu, zein den daukaten motibazioa euskararekiko edo ezduten. Agian oso ekologistak sentitzen dira eta ez dute hizkuntzak horrekin duen lotura ulertzen.
‎Haurrek formak proposatuko dituzte eskura duten material fisikoa baliatuz (txotxak, soka) eta forma horien perimetroa irudikatuko dute lurzoruan. Zenbatespenaren bidez, erabaki behar dute zein formak izan dezakeen azalera handiena barruan. Lehen fase honetan ez da inolako magnituderik neurtzen.
‎Zer hizkuntzatan izango da eskuragarri zure proiektua? (Internet edozein herrialdetara edo hizkuntza komunitatera hel daiteke, baina erabaki behar duzu zein izango den zure audientzia potentziala, eta kontuan hartu transmedia produktu batean bikoizketa eta azpitituluak gehitzeko prozedura desberdinei jarraitu behar diezula, normalean bi prozedurak nahastuz).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia