Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎inguruko langileak eta bertara biltzen hasi ziren. ...izkidaten, eta kolpetxoak ematen zizkidaten ipurdian eta, eta, ahal izan balute, egingo zidaten gauza gehiago ere, egia da nik txeraz hartzen nituela bezeroak, beti gustatu izan zait jendearen kariñoa, eta taberna bateko negozioak ere horrela egiten du aurrera, kariñoarekin eta ez zaputzaldiekin, nola bestela?, baina nik ez nien marratik pasatzen uzten, hori sekula ez, tabernari batek jakin egin behar du zein den bere terrenoa, eta Tomasek esaten zuen bezala, tabernaria emakumea baldin bada, are gehiago... Hasieran biok egiten genuen lan, Tomasek eta nik esan nahi dut, gasolindegiko eta tabernako lanak banatzen genituen; atsoak, berriz, jatorduak prestatzen laguntzen zigun, eta diru dezente ikusten hasi ginen, baina Tomas zabartzen hasi zen, batean uso pasa zelako eta bestean tabernarako ardoa erosi behar zuelako, aise bilatzen zuen aitzakiaren bat tabernako lanari muzin egin eta jai hartzeko, nik lana egin eta berak irabaziak jorratu, horra haren legea, eta gaua iristen zenean, berak zer nahi hura egin behar, apeta egiten zitzaionean ez zegoen ezetz esaterik, eta larrutan hasten ginen, berak agindu bezala portatzen nintzen ni, eta pentsatu nuen eskubide osoa nuela partila izateko tabernako martxan, eta gau batean senarra goxo goxo hartu eta ohera eraman nuen, zerbait gertatuko balitzaizu, zer?, eta berak, zer gertatu behar zait ba?, baina nik ez nuen etsi, eta handik gutxira bion izenean jarri zituen paper guztiak, goxoa jarri zen Amalia, baina hark ere firmatu egin zituen paperok, zaputz zaputz baina firmatu, ez zion sekula ezetzik esaten semeari, atsoa gai zen baita semearen lerdeak miazkatzeko ere...
2010
‎Jakinekoa da komunikabide guztiek dituztela beren itunak eta jokabideak. Eta kazetari guztiek jakin behar dituztela zein diren beren estatutuak eta zein diren beren nagusien helburu, iritzi eta asmoak. Honelako galderak, gehienbat, oraindik esperientzia gutxi duten kazetariek edo gazteek egin ohi dituzte.
2011
‎Etsitzea bidea ez dela jakinik, gogoetatu behar genuke zein jarrera behar dugun, zein emozionalitate emergentzia ekologiko sozial globalari eraginkortasunez aurre egin aldera.
2018
‎Atlantidako tenplu bateko sazerdotesa izan bide zen aurreko bizitza batean, eta handik datorkio zenduei hots egiteko gaitasuna. Lehenengo eta behin, erabaki behar dugu zein ekarri nahi dugun hona hildakoen mundutik; gero, Madame Mystérek deitu egingo dio zenduaren arimari, guregana etor dadin. Ekartzea lortzen badugu, galderak egin ahal izango dizkiogu, baina bi baldintzarekin:
2019
‎Nik neure kautan pantaila baterako ikusten nuen, handirako zein txikirako, hori berdin zen. Orain nobela forman agertu da, eta eskerrak eman behar dizkiet bidaia honetan lagundu didaten guztiei, baita distantzian egon direnei ere, eta aitortu behar dut zein garrantzitsuak izan diren guztiak.
2021
‎Eta bost axola farmazian jendea egon ala ez egon, zer mila sorgin! Ikusi egin behar huen zein ironikoki bota zidan" Positibo" hura. Baina, mendekuak mendeku, okerrena horixe zuan, analisiak positiboa eman zuela, positiboa!
2023
‎Gazteen mundura gerturatzen denak lotura sanoa lortuko du nerabearekin, eta gogoratu, gure arteko binkuluek edo loturek sendatu egiten gaituztela. Bestetik, ordea, gero sakonduko dugu horretan?, nerabeek argi eta garbi jakin behar dute zein diren mugak eta ekintzen ondorioak eta zer den diziplina, eta horretan funtsezkoa da helduon papera; izan ere, nerabeen garunak fisiologikoki ez daude horretarako prestatuta, eta gureak behar dituzte horretarako, neurobiologia atalean azalduko den moduan. Oreka hori aurkitzea garrantzi handikoa da.
‎Eta bideak guztiz alderantzizkoa izan behar du: ikusi behar dugu zein den tokian tokiko helburu didaktikoa eta beharrak, eta, horren harira, ikusiko dugu zer, zertarako, nola eta noiz izan litekeen lagungarria teknologiaren erabilera. Teknologia digitala da pedagogiara egokitu behar dena, ez alderantziz.
‎Azkenik, arreta handia jarri behar diogu haurtzarotik eskain  tzen dugun hezkuntzari. Alde batetik, kontuan izan behar dugu zein garrantzitsua den pertsona ororen hezkuntzan etapa bakoitzerako egokiak diren esperientzia positiboak eta negatiboak ezagutzea eta integratzea, arau, muga eta jokabide ondorio argiak izatea eta diziplinaren kultura eta gauzak lortzeko ahaleginaren premia barneratzea. Interesgarria da ahaleginaren garrantzia azpimarratzea, helburua bera baino gehiago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia