Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2012
‎Estimulu erreakzio katean haustura bat dugu, aukerak zabaltzen dira eta erantzunak ere ugaldu, zerk erabakiko du zer? Esan bezala, psikea jende ilusioetan jokatzea da, baina hori egin ahal izateko, jokalariak hainbat eta hainbat erabaki hartu behar ditu, besteekin hitzartu behar du jokoa zertan den, jakin behar du zein den bere egitekoa. Labur esan, bere buruaz ohartu behar da.
2014
‎gizon eta emakumeek natural gisa jokatu behar dute, honela eta honela izan behar dute, oraindik ere. Gizonak ere etengabe erakutsi behar du zein gizona den, bere gizontasuna. Emakumeek beste emakumeengandik eta gizonengandik presioa jasotzen duten bezalaxe, gizonek ere emakumeengandik zein gainontzeko gizonengandik jasotzen dute.
2015
‎Ez dakigu zehazki noiz izan zen hori, noiz hasi ziren euskal Zeraren erregistroa egiten. Baina badakigu bando eta gatazka horien guztien oinordekoak garela, ez mekanikoki, ez zuzenki, guk erabaki behar dugu zein oinordetza hautatuko dugun. Eskuarki ez dugu horrela ikusten, nahiago dugu pentsatu euskal Zeraren jarduera antagonikoen ondorengoak izan beharrean, alde bakar bateko, hari bakar bateko epigonoak garela.
‎Ez dakigu zehazki noiz izan zen hori, noiz hasi ziren euskal Zeraren erregistroa egiten. Baina badakigu bando eta gatazka horien guztien oinordekoak garela, ez mekanikoki, ez zuzenki, guk erabaki behar dugu zein oinordetza hautatuko dugun. Eskuarki ez dugu horrela ikusten, nahiago dugu pentsatu euskal Zeraren jarduera antagonikoen ondorengoak izan beharrean, alde bakar bateko, hari bakar bateko epigonoak garela.
‎Sindikatuen arteko gatazka ugari eragingo dituen negoziazio esparruei dagokienean, esparrurik eraginkorrena hobetsi behar da hitzarmen bakoitzerako: lurraldekako hitzarmen sektorialak ez dute, beraz, zertan izan aukera bakarra, ezta lehentasunezkoa ere, baldin eta enpresa edo lantegi mailan helburuak erdiesteko indar harreman hobea ikusten bada; indar erlazioak erakutsi behar du zein den negoziaziorako joko zelairik egokiena.
‎Ados nago, etapentsatzen dut euskal hiztunen logika eta kriterioarekin antolatu liratekeela. Uste dut komunikabideotan dihardugunok jakin behar dugula zein den gure rola eta zein den gure papera komunikabide euskaltzale garen neurrian. Eta, beharbada, indar egin dugu rol ezberdindua agerikoagoa izan dadin.
2018
‎Hartara, garai batean ezaugarrien konbinazio bat geneukake Iruñean, eta aurrerago beste bat. Horrenbestez, Iruñeko euskaraz aritu nahi badugu, argi izan behar genuke zein garaitako Iruñeaz aritu nahi dugun. Hizkerek berezko dute aldatzea, eta mendez mendeko aldaketen poderioz nabarmen itxuralda daitezke.
‎Horretarako bertze bi koadro prestatu ditugu. Dena den, koadro horiek azaldu aitzinetik, aipatu behar dugu zein izan den erabili dugun hiri kontzeptua. Iturri historikoek ematen diguten informazioaren arabera, eta adituek aipatzen duten moduan, hiriko kaskoan 5.000 biztanle baino gehiago dituzten udalerriek hiriaren definizioa hartzen dute.
‎" jakin behar du zein den jendarte honek aldaketarako duen eragimen materiala, jakin behar du zein diren mugak eta zein diren aukerak, non gauden mundu eta sistema madarikatu honetan. Eta nola utopiak eta konpromiso praktikoak kontrajartzea baino erreakzionarioagorik ez dagoen.
‎" jakin behar du zein den jendarte honek aldaketarako duen eragimen materiala, jakin behar du zein diren mugak eta zein diren aukerak, non gauden mundu eta sistema madarikatu honetan. Eta nola utopiak eta konpromiso praktikoak kontrajartzea baino erreakzionarioagorik ez dagoen.
2019
‎Aditzak jokatzeko euskaran bi konjugazio desberdin dauzkagu eta ez dugu dudan jartzen garai desberdinetan nahita asmatu izanak direnik. Beraz, aurrera joan aitzin erabaki behar dugu zein den modernoagoa, konjugazio perifrastikoa ala trinkoa?
‎Jakina kanpoko geruza hori altxatu baino lehen jakin behar dugu zein esaldi diren modernoenak eta zergatik. Horretarako, ezinbertzekoa da esaldi hauen ezaugarri guztiak arakatzea; azken finean, gai izan behar gara zer den berri eta zer zahar ezagutzeko.
2021
‎Ustezko askatasun horren atzean, berriz, mehatxua baino ez da ezkutatzen, gurasoek espero ez duten erantzuna jasoz gero, jai edukiko bailukete gazteek. Nagusi diren heinean, jakin behar dute zein den erantzun egokia, hots, gurasoek nahi dutena. Formak aldatu arren, zuzenketa edo ortopedia ez da desagertu, umeek eta nerabeek eskatzen zaiena egiten bukatu behar baitute.
‎Modu analogoan, eskolan ere ezin da nahi dena egin, askatasuna eta autonomia murrizten direlarik. Langile bakoitzak, bereziki irakasle bakoitzak, jakin behar du zein den bere egitekoa eta arazoak sortu barik bete behar du, horretarako izan baitira prestatuak. Sistemak ez ditu ale aske, autonomo, kritiko eta konpetenteak behar, ondo funtzionatuko duten pieza erabilgarriak baizik —eta, ahal den neurrian, beren buruak esplotatzen duten langile erresilienteak, inoren kontra kexatzeko arrazoirik eduki ez dezaten.
‎Liburutegi Handiak dena eskuratzen zuen, poema epikoetatik hasi eta sukaldaritzako liburuekin buka. Letren ozeano horren erdian, adituek aukeratu behar zuten zein autore eta obrari eskaini beren eginahala. Jakina, ez zuten inolako dudarik Homero zela literatura grekoaren protagonista nagusia, eta hartan espezializatu ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia