Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Transferentziari dagokionez, psikoanalisiak ez bezala, baliorik gabeko jarrera dela esan zuen, hots, sendatzeko funtsezkoa ez zela. Terapeutak, eraginkorra eta patzienteari gertatzenari zaiona aurrez aurre jartzen diona izan behar zuela uste zuen. Erresistentziaerabil daitekeen eitea dela uste zuen, eta ez aurka egin behar zaiona, psikoanalisiakdioen moduan.
‎Arlo horietan guztietan, behin eta berriro aurreratu egin zituen bere garaian, baiproblemen planteamendua eta bai geroago etorriko ziren hainbat eta hainbat soluzio.Hori ere Txillardegiren ezaugarritzat hartu behar dugula uste dut. Nik uste dut, arlohorietan guztietan esnatzaile lana izan duela, geunden lozorrotik ateratzeko ahaleginean.
2001
‎Ikaslea isilik geratzendenean, isilunea apurtzea aholkulariari dagokiola eta gehien dakienak hitz eginbehar duela uste izango du. Isilune horiek berak apurtu behar dituela uste duenean, dituen kezkak, usteak, etab. agerian uzteko momentuan dagoela jakinarazi beharzaio. Horretarako, ahalik eta gehien luzatu ditu aholkulariak isiluneak, ikaslea hitz egitera behartuz.
2002
‎Bagaude zenbait eragile (ikasle nahiz irakasle) egituraketa beste era bateraegon behar lukeela uste dugunok. Gaur egungo egituraketak, gehienez ere, lerro. handienaren, erdal lerroaren?
‎[...] Eta nagusi maitemindu baten esklaboak, halakoa bainauk ni neu? bere nagusia pasioaren mende ikusten badu, hura salbatzeko ahalegina egin behar duela uste diat eta ez amildegira daraman maldatik bultzatu. Igerian ikasten ari diren haurrei gutxiago nekatzeko ihizko igeri eraztuna jartzen zaien modura, igeri egin eta besoak errazago mugitu ahal izateko, uste diat era berean esklaboak bere nagusi maiteminduaren igeri eraztuna izan behar duela, ur gainean eusteko eta zunda bat bezala hondoratzea eragozteko.
2004
‎Gaur egun fenomeno politikoa aztertzen dutenentzat galdera nagusiak ez dira aurrekoek ongiaren inguruanplanteatu zituztenak, gobemuaren kudeaketari buruzkoak baizik, alegia estatuak bortxakeria erabiitzeko zukeen zilegitasunari edo botereari bumzkoak.Erdi Aroko pentsamenduan, politikari buruzko pentsamendua, fedea vs arrazoia eztabaida izan zenez, botere espiritualaren eta munduko boterearen arteko harremanetarantzbideratu zen. Hiponako Agustinek, estatuak munduko boterea ongi espirituala sustatzekoerabili behar zuela uste zuenak, Aita Santuaren eskuetan jarri zituen munduko boterearenzein goiko boterearen ezpatak. Azken buruan, Agustinen estatua kristautasunean zegoenoinarrituta eta pentsatuta.
2006
‎Neba arreben azpisistema ere alda daiteke gaitasun handiak dituen haur bat dagoenean. Gurasoak, haur supergaituaren trebetasun bereziakikustean, beste seme alabentzako eredua izan behar duelako ustean eror daitezke, beste seme alabak adimen urriagokoak edo garrantzia gutxiagokoak balira bezalajokatuz. Ez da onuragarria gurasoek haur supergaituak beren lorpen intelektualengatik gehiegi edo horiengatik soilik indartzea edo saritzea, garapen emozionala etasoziala ahaztuz.
2007
‎Eta hori, enpresok, besteak beste, komunikazioarenbidez irabazi behar dugun esparrua dela iruditzen zait. Gizarteko erakunde etataldeen lankide bihurtu behar dugula uste dut, eta lankidetza horren garrantzianenpresak sinetsi egin behar duela.
‎d. Guri gauza garrantzitsuak lantzen ditugula iruditzen zaigu, esparruinteresgarria dela, baina jendea oso epela da, ez gaitezen engainatu. Esanbezala, hau eboluzio baten barruan ulertu behar dugula uste dut, etapixkanaka joan behar dugula maila teorikoan aurreratu duguna mailapraktikoan ere aurreratzen.
2008
‎–Estatuto Real? delakoak foruaren galbahea igaro behar zuela uste baitzuten. Eztabaida horren ostean Donostia eta Irunek Batzar Orokorretan parte hartzeari uko egin eta euren kontura jarduten hasi ziren, harik eta 1847an itzuli ziren arte737 Konstituzionalisten eta foruzaleen arteko ika mika horretan, Eibarko liberalek bigarrenen alde egin izana arraroa da; kokapen geografikoak baldintzatutako erabakia ez bazen izan. Donostiak eta Irunek itsasoa zeukaten isolamenduari aurre egiteko?, Eibarko liberalak uste dena baino foruzaleagoak ziren.
‎kooperatiben demokraziaren ondorioz, organo honek, bere kabuz eta gero eta gehiago? aginpide esparru zabala izan behar duela uste izatea, administrazio organoaren lepotik. Hutsegite hori utopia demokratikoaren kritikarik gabeko gorespenaren ondorioa da, batzarren eginbideek jokatzeko dituzten muga modu nabarmenean ahaztuetan oinarrituta» (Paz, 2002:
2010
‎Bere seme alabak eta bilobak bere aurka daudelauste du; denek arrazoirik ez duela esaten baitiote: berak kontrakoa esaten duenarren jan duela; edo gaur igandea dela eta bere seme zaharrena ez dela ailegatu, mezetara joateko prestatu behar duela uste duenean. Ziurrenik zerbait ezkutatzendiote, edozer gauza xuxurlatzen ari dira, baina ez du ulertzen zer edo zergatik etaetsita sentitzen da; batez ere egia ez dela esaten diotenean, inork ez diolaabanikoa hartu bera ziur dagoenean mahai gainean utzi duela:
‎Gaixoak, askotan, sentitzen duen gauza bat egiteko nahia azaltzen du (esate baterako, ariketa fisikoa egiteko nahia aspertu egiten delako). Orientazio faltak ere noraezean ibiltzea eragin dezake, esaterako, iraganean dagoenarenbizipen psikologikoak (adibidez, lanera joan behar duenaren ustea izatea). Gaueannoraezean ibiltzea normalean denboraren orientazio faltaren eraginez izaten da.Inguruan gertatzen diren aldaketek ere (adibidez, gehienezko edo gutxienezkoestimulazioa) noraezean ibiltzea bultza dezakete gaixoa, estimulazio bila aritukobalitz bezala.
‎Esate baterako, interpretazio oker baten aurrean frustrazioa azaldu eta, era berean, alde egiteko joera azaltzenda. Azkenik, pertsonak leku ezezagun batean dagoen sentsazioa dauka, ez dakibere gauzak non dauden eta «etxera» bueltatu behar duela uste du. Nahastua dagoen pertsona bat leku berri batean badago, logikoa da galduta dagoela pentsatzea.Inguruko pertsonak, bereziki ezagunak ez badira, arerio izatera pasatzen dira eta, ondorioz, gaixoa galdutako erreferentzia afektiboak aurkitzen saiatzea normala da.Noraezean ibiltzea gaixoa zaintzen duen pertsonaren arreta eskuratu nahia edo komunikazio saiakera baten emaitza izan daiteke ere kasu batzuetan, edota noraezeandabilen beste pertsona bat imitatzearen ondorio.
‎– Laguntza profesionala behar duela uste du, inork ez baitio azaldu zer denAlzheimer gaixotasuna eta nola zaindu dezakeen bere ama.
‎a. Alde batetik, arrazoi kontzeptual/ ideologikoengatik, osasun arloko gutxieneko prestazio maila erakunde publikoek ziurtatu behar dutela uste da.
2015
‎Eta nire ustean, horrek eragin nabarmena izan du Azpeitia herri euskaldunena izateko, eta nik hau hemen esan denarekin lotzea nahidut. Hizkuntza indartsuek modelo zentralistak behar dituztela uste dut, lurralde antolamenduan, etamodelo zentralistak izena dute hiria. Gurean ere kontzeptu hori badago, orain ikusi dugun EuskalHiria.
‎Azpeititik herri txikien logika aldarrikatu behar dugula uste dut, gure herri txikiek ezin dute hirihandien aldiria bihurtu, ezin dugu izan. Bestela, Euskal Hiri global, goibel eta gris batean ibilikogarela.
‎Bestela, Euskal Hiri global, goibel eta gris batean ibilikogarela. Honez gain, gure hizkuntza propioei eusteko apustua egin behar dugula uste dut. Nik unehonetan uko egin diot, baina nire hizkuntza azpeitiarra da, eta ez naiz azpeitiarrez hitz egiten ari, euskara batuan ari naiz, baina gure musika hori mantentzeko beharrezkoa da, gure herrien kultura, autonomia, egiteko moduak, identitatea, deszentralizazioa.
‎Horregatik Azpeitiko logika, gure logika da, ez Euskal Herria, Euskal Herriak baizik. Guremusika egiteko plaza horiek, hizkuntza hori behar ditugula uste dut.
2017
‎Haur, nerabe eta gazteei buruz hitz egin baino, haur, nerabe eta gazteekin hitz egin eta egon behar dugula uste dut. Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako.
‎Bigarrenik, testuinguru penalaren eta espetxekoaren aldaketak ere aintzat izan behar ditugula uste dut. Izan ere, eraldaketa handiko egunak bizi ditugu; dela kontrol politiken handiagotzea, preso kopuruen areagotzea4edota Kode Penalaren erreforma, dela Iruñeko eta Zabaiako makro kartzelen eraikuntza edo bestelako diziplinazko erregimenen hedapena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia