Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2008
‎zabuetan kulunka, txirristatik behera bere burua botatzen, egurrezko zalditxoaren gainean mundua konkistatzen... Egia esan, berak baino gehiago nik behar dut umeak barrua hustea, umea etxera neka neka eginda heltzea, gero lo egin dezan, besteek ere lo egiteko aukera eduki dezagun.
2009
‎Esparru askotan: gaztetxo talde batek neska bat bortxatu duela, halako gizonak bere emaztea kolpatu edo hil egin duela, apaiz batek ustez zaindu behar zituen ume batzuk behartu egin dituela.
2011
‎Zaindu egin behar dute nola hitz egiten dieten umeei, kontatzen dizkieten ipuinak, abesten dizkieten kantuak, zertara jolasten diren haiekin... Une horretatik irakasleek berdintasun kontuetan erreferente bat izan behar dute umeentzat. Lehen hezkuntzatik aurrera pixkanaka ikasleei eman behar zaie protagonismoa.
2013
‎Nik hitzaldiak askotan eman ditut, baina ezer ez haurrentzat. Orduan bururatu zitzaidan bide bat aurkitu behar nuela umeei kontatzeko bizi izandako abenturak. Helburu pedagogikorik ba al duzu?
2017
‎Erditu duen emakumea amatzat jotzen da, eta hark uko egin behar die umearen gaineko eskubideei, jatorrizko herrialdean ez dauzkanak?. Gero, intentziozko amak adoptatu behar du umea. Bide arriskutsua da, eta alde guztiak daude babesik gabe hor.
2020
‎Azken egunotan, umeen eskolako lanekin asko kezkatu naiz. Alde batetik dago curriculuma, eskolen betebeharra, eta kaleko jendeak etxean eduki behar ditu umeak atera ezinda, baina larregi egiten zaizkit ordenagailuaren aurrean egin behar dituzten orduak. Ez zait batere osasungarria iruditzen.
‎Ez dakit zer egin behar genukeen umea beste ume bati begira dagoenean; alegia, jeloskor dagoenean. Jelosia gaizki ikusita dago, baina oso humanoa da.
2021
‎Badakigu horregatik dela, baina horrek ez dio eragiteko ahalmenik kentzen. Gainera, oso zaila dirudi amatasuna biologiatik kanpo gauzatzea —gainerako bideak alternatibak dira—, baina gai izan behar genuke umeak hazteko desioa seme alaba propioetatik aparte eraikitzen: hazkunde prozesuetan parte har dezakegu norbera erditu gabe.
‎Jendeak jakin behar du umeen kontua nola dagoen, eta zer etekin ateratzen dituzten kontu honekin. Erabat pribatizatuta daude zerbitzu guztiak.
‎Maiz beharra dute erritualetan eta parte sinbolikoan, agurretan, parte hartzeko, baina, aldi berean, zalantza moduko bat sortzen da gurasoengan edo irakasleengan: noraino izan daitekeen hori traumatikoago, noraino babestu behar ditugun ume horiek.... Erantzun normalena izaten da beldurra izatea heriotzari, eta beldur horretan ea zerbait gertatuko ote zaion berari, aitari, amari...
2022
‎Altuera neurtzeaz gain, gutxi gorabeherako adina kalkulatu daiteke. Vallejok argitu du, ordea, zinta eraginkorra izateko «55 zentimetro artean» neurtu behar dutela umeek.
‎Hezkuntza sistemetan aparteko unitateak eta baliabideak badira propio eritasunak dituzten gazteentzat, eta arta psikiatrikoa behar duten ume eta nerabeentzat erabiltzen dira sarri. «Eta oso ondo daude zerbitzu horiek.
‎Baina gidatua. Gehiago mugitu behar ditugu umeak, eta pantaila aldera batera utzi. Baina hor ere kontraesan bat dago.
2023
‎«Kalkulatzen da azken 50 urteetan 2.500 iheslari edo deportatu izan direla Euskal Herrian eta, batez beste, bakoitzak bi seme alaba izan baditu, gutxi gorabehera 5.000 haur maletadun daude Euskal Herrian eta munduan zehar barreiatuta», erran du Azkaratek. Haur maletadun kontzeptuak erreferentzia egiten dio gurasoak ikustera joateko maleta handiak behar dituzten umeei. Normalean, hilabete bat baino gehiagoko egonaldietarako, eta atzerrira joan behar izaten dutelako.
‎“Estigmatizazioa, batzuetan, irakasleengandik dator. Ulertu behar dute umeak ez direla arazo bat haientzat, erronka bat baizik”. Eurenean, eskolako lanak egiteaz gain, beste hamaika gai lantzen dituzte:
‎Aupatuz elkarteari ez zaio egokia iruditzen erabaki hori. “Barre egingo dioten beldur betaurrekoak behar dituen ume bati betaurrekoak ukatzea bezala da hori”. Nabarmendu du garrantzitsuena izaten dela haurrak berak jakitea beste era batera ikasten duela, “bere indargune eta ahuleziekin”, eta batzuetan sentituko duela ez dutela ulertzen.
‎Baina ezin dio ezer jarri medikuaren preskripziorik gabe. Medikurik ez dagoenez, ospitalera bideratu behar du umea. Pilar Lekuona Gipuzkoako Erizainen Elkargoko buruak adierazi du gune horietan maiz izaten dituztela gisako egoerak.
‎Bizitzan A eta B planak izatea komeni da, gure asmoa, guk nahi bezala lehenengoan bururatuko ez bagenu, geure buruaz beste egin ez dezagun. Xantaia emozionalak antzematen trebatu behar gintuzkete umetatik. Janari azkarra eta erabili eta bota lemapean bizi gara, baina bizitzaren dema beste bat da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia