Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2004
‎Familiako menuetan sartzen diren elikagaien gama zabala bada, haurrak aldatzeko aukera gehiago ditu eta askoz errazagoa da elikagai gehiago onartzea. Aitzitik, familiako elikadura ohiturak elikagaien kontsumo maiztasunari buruzko gomendioetatik urruntzen badira edo elikagai aukera gutxi badituzte (bi edo hiru barazki edo fruta mota bakarrik), ez da koherentea haurrarentzat denetik jan behar duela ulertzea. Haurrak etxean dituen elikadura ohiturei buruzko adibideak ia seguru markatuko ditu bizitza osorako elikadura ohiturak.
‎Haurrek aukera zabala dutenean, erraz handitzen da onartutako elikagaien kopurua. Aitzitik, familiako elikadura ohiturak zenbait elikagairen kontsumo maiztasunari buruzko gomendioetatik urruntzen badira, edo elikagai mota gutxi badituzte (2 edo 3 barazki eta/ edo fruta mota bakarrik), ez da koherentea haurrarentzat denetik jan behar duela ulertzea. Aholku errazak Haur eta nerabe gehienek ez dituzte jan behar dieta orekatuaren irizpideetan gomendatutako bost fruta eta landare errazioak.
2005
‎Nork bere mugak ditu eta ordura arte lortu ahal izan dugun horrekin gozatu behar dugula ulertu beharrekoa da, ordea.
‎Amuarrainen babesa “Minipisoen” inguruan eztabaida bizian, Gobernuko presidenteak Etxebizitza Ministerioaren kudeaketa babestu du, eta gizarteari pazientzia eskatu dio arlo horretako politikek denbora behar dutela kristalizatzeko. Hala, bere jarrera eskertu zuen, “Gobernuari konfiantza handia ematen dioten eta, bitxia bada ere, etxebizitza politikek zentzuzko denbora behar dutela ulertzen duten gazte askori”. Haiek, esan zuen, “etxebizitza eta enpleguan egonkortasuna dituztenak baino ulerkorragoak dira”.
‎jendea egunkari bateko web gune batera joango da artikuluak irakurtzera, beraz, guztiz desberdina da. Egunkari baten webgunean, gainera, erabiltzaileek argiago fidatuko dute informazioaz, informazio objektiboagoa eta neutralagoa izan behar duela ulertuko baitute. Enpresa baten orrian zerbait susmatuko dute.
2008
‎Ulermena: ikasleak, lehenik eta behin, ikasi behar duena ulertu behar du, gero ikasitakoa ulertzeko. Gogoratu:
2011
‎Familiako menuetan sartzen diren elikagaien gama zabala bada, haurrak aldatzeko aukera gehiago ditu, eta askoz errazagoa da plater gehiago onartzea. Aitzitik, familiako elikadura ohiturak kontsumo maiztasunari buruzko gomendioetatik urruntzen badira edo barietate gutxi badute (bi edo hiru barazki edo fruta mota bakarrik), ez da koherentea haurrarentzat denetik jan behar duela ulertzea. Haurrak etxean dituen elikadura ohiturei buruzko adibideak ia seguru markatuko ditu bizitza osorako elikadura ohiturak.
2012
‎Eduki berriez gain, MigraVentura.net ek, Espainiako Atzerrirako Herritartasun Zuzendaritza Nagusiaren (MTIN) diru-laguntzarekin, bere irudia berritu du, informazioa ikusgarriago egiteko eta atarian nabigatzea eta Espainiako emigrazioarekin lotutako txostenak, dokumentu ofizialak eta liburuak bezalako dokumentaziorako sarbidea errazteko. MigraVentura.net eko arduradunentzat, Espainiako iraganeko emigrantearen esperientziak balio behar du ulertzeko zer esan nahi duen “emigratzeko abenturak”, eta “gaur egun Espainiara datozen etorkinekiko bazterketa eta axolagabekeria arriskuaren aurkako antidotorik onena aurkitzeko”. Web gunean, Espainiatik Amerikarako emigrazioari buruzko erakusketa birtualak eskaintzen dira, bai eta laguntza eta ezagutza material batzuk ere (liburuak, ikus entzunezkoak eta multimedia), gai horri buruzkoak, eta gure historiari bizia ematea helburu duen kultura proposamen bat (hiriz hiri egindako ibilbideak).
‎Horregatik, haurrek helduengandik hurbil jolastu behar dute, haiek ikusi ahal izateko. Pilotarekin jolasteko edo lagunekin korrika egiteko adina badute, adostutako mugen barruan egon behar dutela ulertzeko adina dute. Oso ideia baliagarria da erreferentziak eskaintzea eta jolas eremua irudimenezko lerroekin mugatzea, adibidez, “hemendik itzalkin urdin horretara”.
2013
‎Istorio ilustratuek haur oihala zergatik utzi behar duten eta nola egin behar duten ulertzen laguntzen diete haurrei.
2015
‎Oraingoz, erreferentziazko dosia (dosi txikia eragin dezakeen dosia) 0,3 eta 8 mikrogramo artean finkatu da egunean gorputz pisuaren kilo bakoitzeko. Maila hori ez da maila segurua, «elikagaietako artseniko mailari buruzko zifrak ahalik eta txikienak izan behar dutela ulertzen laguntzen baitu».
2019
‎Horregatik, gero eta bitamina arazo gehiago aurkitzen ditugu biztanlerian”, azaldu du. Horregatik, farmaziara multibitamiko bat bilatzera atera aurretik, ez dago gaizki bitaminei errepasoa egitea, bitaminak zergatik behar ditugun ulertzeko, eta zer elikagaitan aurki ditzakegun ulertzeko. A bitamina, begietako elikagaia Irudia:
2020
‎Azaldu zure semeari zergatik den koarentena? Azaldu zer gertatzen ari den, etxean denbora gehiago zergatik egon behar dugun uler dezaten. Birus hori zer den badakiten arren, ezkutatzea ezinbestekoa delako —bizitza arrunta bortizki hautsi duelako— eta haurrak berez bitxiak direlako, adituak dio “ezinbestekoa dela egoerari buruzko informazio egokia eta egokitua izatea, etxean zergatik gauden eta gure eguneroko bizitza normaltasunez zergatik utzi dugun uler dezaten”.
‎Gorputzak horrela ezin duzula jarraitu esateko duen modua da: larruazaleko erupzioak, urdail hesteetako eragozpenak, alopezia, migrainak… Gorputzeko seinaleak, gelditu behar duzula uler dezazun. Eta maila psikologikoan, “arreta emateko eta kontzentratzeko gaitasun handia galtzen dugu, eta horrek produktibitatea murriztea eragin dezake; nekea eta apatia ere bai, eta horrek gurpil zoro batera eraman gaitzake:
‎Nire ustez, nahiz eta egun horiek emozio balio handia izan, eta aurten gogorra izan arren, denok dakigu, inork esan beharrik gabe, familiakoekin eta lagunekin bilerarik ez egitea dela onena. Ahalegin handia egin behar dugu ulertzeko abenduaren 24an maiatzaren 15ean bezalako 24 ordu dituela eta guk ematen diogula balio erantsi hori; eta guk emango diogu, une horretan elkartzen garelako maite ditugun pertsonekin. Baina orain garrantzitsuena haiek babestea eta babestea da.
2023
‎Helburua emakume bakoitzarentzako neurrira egindako jantzia egitea da, bati funtziona dakiokeenak beste bati ez baitauka zertan”, erantsi du Díazek. “Oso garrantzitsua da pazienteak zer nahi duen eta zer behar duen ulertzea. Harekin hitz egin behar da haren sintomatologiaz, ama izateko nahiaz, zer tratamenduren arabera erabiliko dituen beldurrez, eta jarraitu beharreko tratamenduaren erabakiaren berri eman.
‎Horretarako, hitz eta keinu espezifikoak egin nahi dituzun ekintzekin lotu behar dituzu. Adibidez, eskua altxatu eta «salto» egiten baduzu, katuak jauzi bat egin behar duela ulertu behar du. Eskua itxi eta «jesarri» esaten baduzu, eseri egin behar duzula ulertu behar duzu.
‎Adibidez, eskua altxatu eta «salto» egiten baduzu, katuak jauzi bat egin behar duela ulertu behar du. Eskua itxi eta «jesarri» esaten baduzu, eseri egin behar duzula ulertu behar duzu. Gehiago edo gutxiago Minino bakoitzera egokitu behar da ikaskuntza, eta pixkanaka aurrera egin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia