2015
|
|
Lehengo adibidearen haritik, begetarianoari egotzi zaizkion praktikek begetarianoa egiten dute, kategoria gisa funtzionatuko duen ikonografia praktiko bat sortzen da eta horrela ere, begetariano taldea sortu. Jarraitzaile sektak biziberritu
|
behar
ditu praktikak, begetariano izaten mezu bat bidaltzen diote, publiko zabalari bezala, bere buruari: " gu gara, hau da begetarianoa izatea".
|
|
Berriro esango dut: praktikarekin batera, bere baitan bertan
|
behar
dugu praktika definitu eta zentzuz eta balioz betetzen duen metapraktika. Beste kontu bat da, zein zentzu eta balio duen asmatutako sorkari hark, artikulatutako figurazio hark.
|
|
44. Munduko gauzak eta gertaerak praktika sozialen gaiak izaten dira, praktiketan gauzatzen eta eratzen dira, eta praktika direla esan genezake. Praktikak ez dira soil soilik jardunak, praktiketan kontuan hartu
|
behar
dugu praktiken inguru osoa: eszenatokia edo praktika gunea, gauzak, sinboloak, marko instituzionalak, egiturak, pertsonak, tresnak... Kasu guztietan praktika barik ez dugu ezer:
|
|
Baina, hala ere, gutxitan da norberaren esku, gehienetan, berriz, konfigurazio sozial handi zabalen zein ideologia partzialen mende ari gara, haietan atonduak datozkigu bai praktikak baita horiek sinesteko ontologia nagusiak ere. Atondura horiei identitate erregimenak deituko diet. Erregimen horietan abiarazi
|
behar
ditugu praktikak, euren kodifikazioak eta artikulazioak, eta haietan sortzen diren identitateak. Identitate erregimenek, beraz, harreman eta egitate sozialak egituratzeko eta haietan sinesteko modu ontologiko nagusia zein den arautzen dute.
|
|
Kontuan hartu
|
behar
dugu praktika" mitiko" askoren indar soziala ez dela ahultzen azaleratzen eta agerrarazten delako praktika hark ez zuela zuztarrik, ez funtsik," egiazko tradizio" batean. Batez ere, praktika horiek beste hainbatekin artikulatuak izan direnean eta horrela beste signifikatze eragile horien intersekzio nodoak bilakatu direnean.
|
|
Esan bezala, pornoak Identitatearen mendeko morroi subalternoa izatera kondenatzen du anomalo zaion guztia, baina horrela aukera bat ematen dio zuzen zuzenean talka egin barik normaltasun amiñi bat erdiesteko. Kontuan hartu
|
behar
dugu praktika anomaloetako arizaleek nekez eramango dituztela soinean anomaliak dakartzan harreman deserosoak, gatazka sozialak, tira-bira kognitiboak eta abar. Hitz batez, oso eramangaitza da korronte kontra joatea.
|
|
Errepresentazioaren eta presentazioaren logiken arteko muga argia zehaztea eta zedarritzea ez da lan sinplea, borroka kontua da. Aurkezpenaren logika huts batean arizaleek etengabe ahalegindu
|
behar
dute praktikan sortzen den ahotsetik harago ez jotzeko, eta mintzo den gu praktikan ari denaren gu hartara muga dadin. Praktika da biltzaile, eta hara bildu direnak eta bildu diren alderdi hartan dira gu.
|
2018
|
|
Ehun urte geroago, berriz, 1887an, etxekotalde bakoitzean 0,34 zerbitzari topatzen ditugu, eta zerbitzariak biztanleen %8, 31 dira.122 Bestalde, 1786an etxekotaldeen %44, 7k bazuen etxean zerbitzaririk, eta 1887an, berriz, %22, 4k baino ez. Honekin batera, hau da, zerbitzarien beherakadarekin batera, kontuan hartu
|
behar
dugu praktika hau feminizatu egiten dela XVIII. mendetik aurrera.
|