Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2012
‎Komeni da zenbait jolasgune antolatzea, haurren interesa piztu dezaten. Gune horietan, aise aurkitu behar dute zereginen bat, eta erraz topatu behar dituzte pertsonak eta objektuak, talde txikietan jolastea bultzatzeko. Hori horrela izan dadin, jolasguneek ordenari eutsi behar diote, eta gune horietako altzariek egokiak izan behar dute jostailuak haurren neurrira ordenatzeko eta haurrengan haiekin jolasteko gogoa pizteko.
‎Baina zer gertatzen da eragina jaso behar duen pertsona haurra denean. Ezarri dugun definizioa zehaztu egin da, jakina, zeren haurra osatzeko prozesuan baitago.
‎Haur eskola hezkuntzaren hasiera gisa, hau da, pertsonen geroko ikaskuntzaren oinarri gisa, planteatu behar da. Beraz, eskolaren eginkizun garrantzitsuenak izan behar du pertsonen heltzeko premiaren arabera heztea, eta albo batera utzi behar dira eginkizun hori gurasoen premiak ase ahal izateko haurrak gordetzea dela aldarrikatzen duten planteamenduak.
‎Makila baino laguntza handiagoa behar duten pertsonentzat.
‎Arlo motorra: horren arabera jakin behar dugu pertsonak zer gaitasun duen jarduera fisikoak aurrera eramateko. Arlo kognitiboa:
‎Laguntza behar duen pertsona ez da gehienetan guztiz, desgaitua, izaten; horrenbestez, haren gaitasunak kontuan hartu behar ditugu, alde positiboak bultzatu, eta pertsonaren autoestimua hobetu.
2013
‎Enpresa berez subjektu morala izateak ez dakar hura haren helburuak betetzeko hartzen diren erabakien erantzule bakarra izatea. Erabaki horiek hartzen dituztenak eta eginarazten dituztenak dira erantzule moralak; elkarte handietan, zuzendariak dira, eta, elkarte txikietan eta enpresa pertsonaletan, kudeatzaileak eta jabeak.1.1 > Enpresa pertsonen komunitate gisaElkarren artean antolatuta helburu komunak lortu nahi dituzten pertsonen elkarte bat da enpresa.Enpresa batek oinarrizko ezaugarri hauek izan behar ditu pertsonen komunitate bat izateko: Denek jokabide jakin batzuk betetzeko konpromisoa hartu behar dute.Beren artean eta kanpoko jendearekin komunikatu behar dute, eta balioak partekatu.Helburu komuna lortzeko jarduera jakin guztiak egin behar dituzte; horretarako, liderren batek erabakitako planifikazioari eta balio jakin batzuei jarraitu behar diete.
‎Beraz, «aberastasun ekonomikoaren helburuak izan behar du pertsonen bizitza aberastea».
2015
‎Autonomia fisikoa, zentzumenena, psikikoa edo adimen autonomiaren galera edo faltarekin lotutako arrazoiengatik mendetasun egoeran aurkitzen diren eta sorospen edo laguntza garrantzitsuak behar dituzten pertsonei zuzenduta dago, eguneroko jarduerak eta, zehazki, norbere zainketari dagozkionak aurrera eraman ahal izateko.
‎Behar duten informazioa emanez artatu behar ditugun pertsonak dira; ez dugu haiekin eztabaidan edo liskarrean aritu behar.
‎Igarri egin behar dugu pertsonek zer emozio adierazten dituzten (antsietatea, beldurra, sumina eta ezina, besteak beste), eta emozio horiei erantzun.
‎Larrialdi eta urgentzia abisuak jasotzea. Koordinazio zentroak laguntza behar duten pertsonen eskaerak jasotzen ditu. Pertsona horiei alerta emaile esaten zaie.
2016
‎Desgaitasuna duten pertsonen aukera berdintasunaren, bazterketa ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren gaineko abenduaren 2ko 51/ 2003 Legeak azpi­marratzen du ingurune, produktu eta zerbitzuek irisgarritasun unibertsalaren printzipioa bete behar dutela pertsona guztiek beren kasa, seguru, eroso eta ahalik eta era naturalenean ulertu, erabili eta baliatu ahal ditzaten. Irisga­rritasun uniber­tsalaren oinarria «guztientzako diseinua» da.
‎Beharren mundua: arreta berezia behar duten pertsona edo taldeei zuzenduriko esku hartzea da, normaltasunez gara daitezen (drogaren mende daudenak, etorkinak, tratu txarrak jasaten dituzten emakumeak, arris­kupean bizi diren haurrak?).
‎Zoritxarrez, ez dago bermatzerik haur guztiek familia baldintza egokiak izatea (atxikimendu harreman segurua, familiako zaintza afektibo eta sozial egokia izatea?), baina bai ziurtatu dezakegula denontzat eskola egokia. Gaur egungo eskolak (jaiotzetik 18 urtera arte) bizitzeko prestatu behar du pertsona, eta, prozesu horretan, garrantzi handia du hezkuntza emozionalak.
‎Arduratsua izan behar du pertsonak inplikatzen dituelako, eta zintzo jokatu pertsonen aldaketa aukerekin. Ez du pazientzia gutxikoa izan behar, eta hipokrita ere ez.
‎elkarrizketatu behar diren pertsonak bilatu behar dira inkestatzeko. Era berean, ikerketa zuzendaritzak landa lana kontrolatu eta ikustatu behar du pertsona egokiei elkarrizketatzen ari zaiena baieztatzeko.
‎a) Zerga eginbeharrak bete behar dituzten pertsona fisikoak edo juridikoak eta entitateak dira zergapekoak.
‎–Aduana zorra ordaindu behar duten pertsona fisikoak edo juridikoak eta entitateak, produktua inportatu den unean sortu bada zerga.
‎Proxemiak aztertzen du zer distantzia jarri behar duten pertsonek seguru sentitzeko. Kontuan hartu behar dira, bereziki, kultura desberdintasuna eta egoera pertsonala.
2017
‎Biktimei babesa nola eman deskribatzen hasi aurretik, ezinbestekoa da hausnarketa bat egitea: zenbait ezohiko erantzun eta zenbait nahasmendu psikiko deskribatu ditugu, eta pentsa dezakezu praktikan egin behar duzuna pertsona kaltetua kategoria horietako zeinetan sartzen den aurkitzea dela, ondoren etiketa bakoitzari dagokion teknika terapeutikoak aplikatzeko.
‎Bestalde, arreta emateko arduraduna duen erakundearen arazoa gehitzen zaio; ez da eraginkorra edo ez dirudi artatuak izan behar duten pertsonak zaintzeko gai denik eta lana zailtzen du. Horregatik, profesionalak bi suren erdian egoteko sentsazioa du; emaitzak behar dituzten pazienteak alde batetik eta lanean uzten ez dion erakunde bat bestetik.
‎Pertsona maitatuen gorpuak identifikatzeko trantzetik pasa behar duten pertsonak emozio asko sentitu eta adieraz ditzakete; besteak beste, etsipena eta frustrazioa. Ohikoa izango da gorpuak artatzeko prozedurekin balizko ezagunei aurkezteko moduarekin ados ez egotea.
‎Arazoa larriagoa egiten da laguntza psikologikoa behar duten pertsonak babes hori emateko prest daudenak eta gai direnak baino gehiago direnean. Egoera horiek kudeatzeko, oinarrizko sailkapen prozedura bat jarraituko dugu.
‎Larrialditako arreta ematerakoan askotan distantzia intimoan jarri duzu laguntza behar duen pertsonari babesa transmititzeko. Pertsona guztiok behar dugu kontaktu fisikoa besteekiko lotura emozionala sentitzeko.
2018
‎Ospitalean asistentzia behar duen pertsona ororen historia klinikoa egin behar da, bai ospitaleratuta gelditu behar direnena, bai kanpo kontsultetan edo larrialdietan bakarrik arreta ematen zaienena ere. Pazientea, bere bizitzan zehar, behar bada sarritan joango da ospitale horretara, askotariko gertakari asistentzialak direla eta.
‎Pauso hauek eman behar dira transferentzia egiteko: ordainketa jaso behar duen pertsonaren edo enpresaren izena eta kontu korrontearen zenbakia lortu, Banku entitate batera joan eta transferentzia inprimakia bete norberak edo, datuak eskatuta, entitateko langileak ordenagailuaren bidez. Amaitutakoan, bankuak transferentziaren frogagiria ematen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia