Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Azken finean, modernizatze prozesuak berekin dakarren aldaketak kultur identitatearen oinarrietan eragin nabarmena izan behar duela pentsatu behar da55, eta, lehen ikusi dugun legez, kultur identitatea funtsezko zutabea dugu Estatu Nazioa eraikitzerakoan (dakigun bezala, hizkuntzaren eta kulturaren batasunek Estatuaren jarduera errazten dute; eta ez dagoenean, helburu bilakatzen dira). Beharbada, adibide batek hori ulertzeko errazbidea eskainiko digu.
2002
‎Gure eta ikertzen genuen objektuaren arteko harremanetan, gizarte hura zenbezala ulertzen saiatzeko egin beharreko ahaleginak eta erabili beharreko lanabesak zein izan behar zuten pentsatzera bultzatu gintuen horrek guztiak18.
‎Astia banu, Fundania, modu egokiagoan idatziko nizuke, orain, lasterka ibili behar dudala pentsatuta, ahal dudan moduan azalduko dudana; izan ere, esan ohi den bezala, gizakia putza bada, are gehiago baita agurea. Bizitza hau utzi baino lehen pardelak jasotzeko eskatzen baitidate nire laurogei urteek.
2003
‎Ezker Abertzaleko kide askok Udako Euskal Unibertsitatea buruan izan arren eta Euskal Unibertsitatearen proiektua finkatzeko oinarriak zehaztea UEUri zegokiola pentsatu arren, eta UEUk bere jarduerarekin aldarrikapen horren erreferentzia izan behar zuela pentsatzen bazuten ere, ez zen islatu, zuzenean, UEUren agirietan esandakoa. Esate baterako, 1976ko urte amaieran KASek plazaratutako euskararen inguruko agirian, nahiz eta helburua «Euskal Herriaren Berreuskalduntzea (izan), honetarako Euskal Herri osoan Hizkuntza Nazional bakarra euskara ezarriz», ele bitasunaren aldeko deia egin zen, «Euskarari lehentasunezko sarbide progresiboa emanen dion politika baten» oinarri moduan30 Horretarako «Erdarekin batera euskararen ofizialkidetasuna legez Euskal Herri osoan» planteatzen zuten.
2006
‎Lehen esan bezala, haurren hazkuntza eta hezkuntzarentzat beharrezko direnondasun materialen eta zerbitzuen zerrenda gero eta zabalagoa da. Etxebizitzazabal eta hornituaz gain, umeak arropa berriak, heziketa osagarria, aisialdiko aktibitateak, produktu higienikoak, jostailuak eta abar behar dituela pentsatzen baita.Gurasoek argi dute gauza horien beharra erlatiboa dela, baina aldi berean gurasoekduten nahia beren haurren erabateko gizarte integrazioaren bidetik doa. Umeakgizarte honetan bizi dira, eta gizarte honetako ereduarekin bat mantendu nahi duteumearen hazkuntza.
2007
‎Eta euskararena sortu zen, ostera, benetan kezkatuta geundelako gure irudia, euskarari zegokionez, baserri kutsuko estereotipo bati lotuta izatearekin. Hori hautsiegin behar genuela pentsatu genuen eta erradikalak izan behar genuela horretan.
‎Beraz, errentagarri izatea da lehenengo betekizuna; baina ondoren, errentagarriizateko zer egin behar duzun pentsatu behar duzu. Nik uste dut horretan askodaukagula ikasteko oraindik.
2009
‎Argazkien kasuan, objektibotasunaren auzianagusitzen da, sarri, objektibotasuna benetakoa/ faltsua auziarekin nahasiz18?, argazki batek beti kamara atzean pertsona bat behar duela ahaztuz. Luzaz irudiekobjektibotasuna berezko ezaugarri behar dutela pentsatzeko joera egon da. Hainbatadituren lanek agerian utzi dute, ordea19, artelanetako margo eta irudietan bezala, bestelako irudietan ere subjektibotasuna ageri dela, beste molde batean bada ere.Argazkiak ez dira horretan salbuespena.
2011
‎Beste arlo batzutan bezala, Matematikan ere hainbat parte landu eta egin gabe daudela uste dugu. Hutsune horik, pixkanaka pixkana, denon artaen bete behar ditugula pentsatzen dugunez, oraingo lan hau egiterakoan gure asmoa zenbakien teoria apur bat lantzea izan da (Alkain, 1979: III).
‎Mugak ipintzea gurasoon erantzukizuna da, bai. Hala ere, zientzia fikziozkoa iruditzen zait telebistek haurren programazioa errespetatu behar dutela pentsatzea. Hori ez dute egingo, telebista negozioa delako.
‎handitzat dauka bere burua eta besteen gainetik egon behar du. Besteen onarpen mugagabea merezi duela iruditzen zaio eta merezi duena ematen ez badiote, iraindua izan dela eta jaso dituen irainengatik saritua izan behar duela pentsatzen du. Barnean duen hutsune edo ziurtasun gabeziaren sentipena bete beharra dauka, horretarako besteek dutenaren jabe bihurtuz.
‎eta sentikortasun gutxi agertzen du. Beste guztiek bere ikuspegiaren partaide izan behar dutela pentsatzen du. Arauak jende arruntarentzat eginak daudela eta berari ezin dakizkiokeela aplika pentsatzen du.
‎Laburbilduz, nahaste obsesibo konpultsiboan esku hartzeko eraginkortasun handiena erakutsi duen teknika aurrean jartzea eta erantzunaren prebentzioa da (Nathan et al., 2005), baina, badaude pertsonak tratamendu medikoa nahiago dutenak, beldurra sorrarazten dien estimuluaren aurrean jarri behar dutela pentsatze hutsak ikaratu egiten baititu. Azken kasu horietan, medikazioa erabili arren, apurka apurka teknika psikologikoekin konbinatzea gomendatzen da, eta ez erabiltzea soilik medikazioa.
2014
‎fenomenismoa (hurbil gertatzen diren fenomenoen artean harreman kausal bat ezartzea: lo egiteko gogoa nahikoa dela pentsatzea gaua iristeko), finalismoa (gauza guztietarako kausa batek egon behar duela pentsatzea: «Hodeiak beste leku batera mugitzen dira, bertan euria egin dezan») eta artifizialismoa (gauzak gizakiaren edo Izaki Goren baten eraginez era artifizial batean eraiki direla uste izatea:
2019
‎Mendebaldeko tradizioko literatura nagusietako, frantsesa, alemaniarra, ingelesa edo iparamerikarra, esaterako? hirien lehen irudikapenei buruzko esperientziak eta teorizazioak irakurrizgero, literatura txikiagoetan prozesu horrek guztiz desberdina behar duela pentsa daiteke, ezbaitute bat egiten ez garaian, ezta garapen erritmoan ere. Horrez gain, hiriari buruzko teoriagarrantzitsuenek (hala nola Simmel, 2001; Williams, 2001; Casanova, 2001; Auge, 1993) literatura nagusien erreferentziak izan ohi dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia