Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Hots, guztiz pasiboki hartzen dute UEU. Eta ene ustez, hori oso kaltegarri da, zeren eta UEU geuk egin behar dugun, geuk mamitu behar dugun mugimendu bat baita. Eta benetan mamitu nahi badugu, guztiz aktiboki hartu behar dugu parte bertako ekintza guztietan:
2008
‎– Alografoen aukeraketan, idazteko behar dituen mugimendu ereduak aktibatu baino lehen, idazkera konkretua aukeratu behar du: letra larria, letra xehea, etzana.
‎– Epe luzeko oroimenetik edo eredu mugikor grafikoen gordailutik epe laburreko oroimenera edo oroimen operatibora iragan behar dute mugimendu ereduek; hor zehazten dira segidak, norabidea, letren tamaina, ezaugarriak eta abar.
‎Jarioz idazteko eta idatzitakoa irakurgarria izateko, nerbio sistemak arautu behar ditu mugimenduak. Ongi idazteko, nerbio sistema heldua eta orekatua eduki behar da, eta idazteko tresnara eta espazio grafikora egokitu behar dira gorputzaren mugimenduak.
2012
‎Aipamen berezia behar dute mugimendu espekulatibo horietatik batzuk: lurrakerostera zuzendu direnak, hain zuzen, zenbait espekulatzailek (batzuk erabatezagunak) balore segurutzat hartu baitituzte munduan zehar dauden nekazaritzalurrak (Ramonet, 2011d; Liberti 2011).
‎Lan honetan ikusi nahi dugu nola musika mota berri hori baden mugimendukontrakultural edo hegemonia kulturala deseraiki eta berreraiki nahi duen gizartemugimendu berriaren parte: abertzaletasun berria da momentu horretan sortzen aridena, kontrakultura global horren elemento asko hartu behar du mugimendu horreketa musikan euskal kantagintza berriarekin hasi eta euskal punkarekin jarraitzenduen aldaketa prozesu oso interesgarria ikusiko dugu.
‎Lan honetan ikusi nahi dugu nola musika mota berri hori baden mugimendukontrakultural edo hegemonia kulturala deseraiki eta berreraiki nahi duen gizartemugimendu berriaren parte: abertzaletasun berria da momentu horretan sortzen aridena, kontrakultura global horren elemento asko hartu behar du mugimendu horreketa musikan euskal kantagintza berriarekin hasi eta euskal punkarekin jarraitzenduen aldaketa prozesu oso interesgarria ikusiko dugu.
2014
‎Izan ere, gai dira estimulu horien kontraste maila eta konplexutasuna prozesatzeko. Gainera, haurtxoak nahiago ditu mugimenduan dauden objektuak, geldi daudenak baino?, nahiz eta ikusteko erantzunaren posibilitateei egokituta egon behar duen mugimenduaren abiadurak. Behin objektu batera edo gertaera jakin batera ohitu direnez gero, haurtxoek, estimulu ezagunekin konparatuta, nahiago dituzte estimulu berriak.
2019
‎Iruñeko udaletxeko erlojuaren kasuan, bere zikloaren denbora eta penduluaren luzerakalkulatuko ditugu. Lehenik, jakin behar dugu mugimenduaren atalaren engranajeen banaketanolakoa den eta zenbat hortz dituzten. (ikus 6 irudia)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia