2013
|
|
Kaliforniak izan zuen lehen kodea izan zen, eta lurralde hura kolonizatzeko ezinbesteko tresna. Bertan, besteak beste, misiolariek indioei eman beharreko tratua zehazten zen, hots, fraideek" gurasoek umeak maitatzen eta hezten dituzten bezala" tratatu
|
behar
zituztela langiletzat hartutako indioak.119
|
2014
|
|
Egoera berriak itxuraldatu du, berriz, politikarien eta enpresarien arteko harremana —orain politikariak oligarkia ekonomiko eta lobby ezberdinen mendeko bihurtu dira—; baina ez hori bakarrik, enpresek
|
behar
duten langile motaren ezaugarriak ere zeharo aldatu baitira. Estatuak, Modernitatean gertatu bezala, enpresek behar duten langile mota jakin hori modelatzeko ahalegina egingo du.
|
|
Egoera berriak itxuraldatu du, berriz, politikarien eta enpresarien arteko harremana —orain politikariak oligarkia ekonomiko eta lobby ezberdinen mendeko bihurtu dira—; baina ez hori bakarrik, enpresek behar duten langile motaren ezaugarriak ere zeharo aldatu baitira. Estatuak, Modernitatean gertatu bezala, enpresek
|
behar
duten langile mota jakin hori modelatzeko ahalegina egingo du.
|
2015
|
|
Baina presidente zaharrak ez zion mozioari babesik eman, eta, bere ahots sakon eta hizkera astitsuz egindako mintzaldi laburrean, garbitu zuen behin betirako auzia: Kongresua ezin da inondik ere atzeratu, ELAk lehenbailehen hartu
|
behar
baitu langileen artean dagokion lekua, eta egiteko horretarako gazte hauengan dut jarria uste osoa.62 Txaloen eztandak ia leherrarazi zuen; une zirraragarri hark betirako sendotu zuen presidente zaharraren eta sindikalista gazteen arteko kidetasun eta nahitasunezko lotura. Kongresuak aurrera egin zezakeen.
|
2017
|
|
Hau da, gaitasunetan oinarrituriko heziketa ideologia neoliberalak diseinatua da, beti ere pedagogia kontuan hartu gabe, noski. Orain arte defendatu izan dugun bezala, estrategia honen bitartez, heziketa enpresa munduak
|
behar
dituen langileak ekoizteko bitartekoa baino ez da, hots, kexu ez den langile mantso eta despolitizatuak, lanpostu txarto ordaindu eta prekarioak erraz onartu ditzaketen gizabanakoak. Jada ez da modernitateko langile espezializaturik behar, egoera berrietara erraz moldatzeko gai dena baizik.
|
2021
|
|
Lider onak, Ken Robinsonek adierazi bezala, autonomoa izateaz gain, esperientzia nahikoa eta sormena eduki behar du. Batetik, liderrak etorkizunari begira egon behar du beti, helburuak eta horiek erdiesteko bide berriak pentsatzen eta hausnartzen, beti ikuspegi etiko eta pedagogiko batetik; komunitate eskolarra zuzendu behar duen heinean,
|
behar
duten langileak motibatzeko gaitasuna eduki luke, bidea galdu dutenak zuzentzeko gaitasuna bezala; bestetik, ideia edo teoriak berez nahikoak ez direnez, lider onak gestore ona ere izan luke, ideia horiek lortzeko edo gauzatzeko beharrezkoak diren bitartekoak lortu ahal izateko. Diezek ere, zentzu bertsuan, dio egungo eskolek lider eta gestore apartak diren zuzendariak behar dituztela, Leena Liusvaara finlandiarrak" ongizate pedagogikoa" deitzen duena gerta dadin; hots, zuzendariak baldintza guztiak zaindu behar ditu irakasleak beren lanean zentra daitezen eta modurik hoberenean burutu dezaten; bestela esanda, irakasleei behar beste denbora, autoritate, ezagutza eta errekurtso eskaintzea ume bakoitza behar bezala lagundu ahal izateko.
|
|
Ekonomiari dagokionez, oraindik indarrean dagoen bide zaharra Weberek salatu zuen horretatik pasatzen da, hots, eskolak zein unibertsitateak lan munduaren menpe jarraitu beharretik, lanmunduan arrakasta izateko izan baitira diseinatuak; hau da, sistema ekonomikoak bere horretan jarrai dezan. Bestela esanda, oraindik ere, heziketa sistemaren arrazoi nagusietariko bat sistemak
|
behar
duen langile mota jakin bat ekoiztea da. Alabaina, etorkizunean ez omen da behar izango Modernitatean behar zen langile mota.
|
|
Horrekin ez dut esan nahi eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak
|
behar
duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean. Kontrara, inspirazio ilustratuari jarraiki, eskolak moldatzen jakin luke beti eguneraturik egoteko, bidean topatzen dituen erronkei behar bezala aurre egin ahal izateko eta egoera berrietara modu arrakastatsuan moldatzeko gai diren gizabanakoak produzitzeko; hots, unean uneko egoeran askatasunez eta autonomiaz jardun ahal izateko eta, beharrezkoa denean, kritikoa izan eta aldaketak aldarrikatzeko eta gauzatzen saiatzeko.
|