2000
|
|
Aparatu hitzaren erabileraren azterketa luze eta kuriosoa gerta liteke hizkuntzalaritzaren esparrutik atera gabe ere... Gure fonologiazko eskoletan bertanikusi izan dugu nola erabiltzen duen Garcia Calvo-k, ahoskerari buruzkolanen hit paradeko goren postuetan
|
behar
lukeen lan horretan (Garcia Calvo, 1989). Hain zuzen ere, hor aparatua fisiko ez dena da:
|
2001
|
|
NB./ ehhh gizona etortzen baldin bada ehhh nekatuta lanetik zerba egin
|
behar
du lana
|
|
emakumeak adibidez gizonak lana iten badu eta emakumek ezetz emakumean lana dala etxeanlana itea ezta ta ehhh gizonezkoak ez baldin badauka lana emakumeko emakumezkoak baigizonak ze in
|
behar
du lana bilatu ezin du etxen lana inNB./ hmmpfJF./ kontestau
|
|
Hau da, bigarren ikaskuntza motibazioan hasten da, eta motibazioa da bigarren etapan (hizkuntzaren ikaskuntza) ikaskuntza kostua mantentzen duena. Baina hizkuntzaren ezagutzaren handitzea, bertatik sortu
|
behar
duen lan espezifikoa da. Handitzen bada, motibazioaren nahikotasun maila mantentzen da.
|
2002
|
|
Baina hori ez da ikasleek egin
|
behar
duten lan bakarra; ariketan bertan bestebat ere proposatzen zaio. Gai gara gauza asko ulertarazteko, baina telefonoz arigarenean ez dugu baliabide hori.
|
|
atzo aditzondoak bi analisi posible ditu: destinatiboa (atzoko egin
|
behar
zenuen lana) eta lekugenitiboa, izenlagungilea (atzoko filma).
|
2005
|
|
Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko, talde lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin
|
behar
dituen lanak. Nahiz eta taldehomogeneorik ez egon, talde, homogeneoa, ren kontzeptua adierazten duguneanhauxe esan nahi dugu:
|
|
Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen lanak ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi
|
behar
du laneko lehenhilabeteetan. Zuzendariarentzat lehen ikasturtea oso gogorra da, lanak zer ekarrikodion oraindik ez dakielako (informaziorik eza, formaziorik eza, ardura asko, lanugari, tentsioa, eta abar).
|
2006
|
|
Gauzak egitea gogoratzea, nola eta noiz egin gogoratzea, lan oroimenareneginkizuna da, epe luzeko oroimenean aurrez gordeta edukitzea eskatzen duena.Gordetako informazioa eskura eduki
|
behar
du lan oroimenak, epe laburreko oroimenean denbora batez gorde ondoren. Behar beste arreta jartzen ez bada informazioa jasotzean, da gordailuan sartu eta da berreskuratu.
|
2007
|
|
etika. Etikoak izan
|
behar
dute lan erretorikoek; justizia orokorra bilatu behar dute, ezin baita ahaztu ezen erretorika ezagutza eta ongia zabaltzeko erreminta dela. Beraz, gai eremuarekin eta helburuarekin batera, erretorikaren oinarrizko ezaugarrien arteko bat, beste bat, baina beste biak bezain beharrezkoa?
|
2009
|
|
Galdera horiek egin
|
behar
ditugu lanean jarri aurretik, baita iritzirik ematekoasmorik ez denetan ere (iritzia ematea lehendabiziko helburu duen kazetaritzajarreraren kontrakoa naiz; kazetariak informatu egin behar du; eta entretenitu; etagozarazi; eta harritu; eta pentsarazi; eta abar amaigabea. Baina, abar amaigabehorretan ez dut «iritzia ematea» sartzen:
|
|
Gero eta arruntagoabihurtu da, prentsa oharra barik, albistea egina bidaltzea, informazio elementuguztiekin. Alegia, kazetariak idatziz egin
|
behar
duen lana, egina heltzea erredakziora. Horrek, arestian aipaturiko arriskua dakar:
|
|
Zer
|
behar
dut lanean hasteko? 19
|
|
Sarbideak eskaintzen duen zerbitzua aplikazioak erabiliko du, alegia. Beraz, nahiz eta bi mailetako arazoak era independentean konpondu, batak (aplikazioak) bestearen gainean (sarbidea) egin
|
behar
du lana.
|
2010
|
|
Bertan dauden jarduera nagusiak ustiategiak eta nekazaritza industria dira, Donapaleu eta Donibane Garazinzerbitzu jarduerak nagusitzen dira eta eskualdetik kanpo daude enplegu asko, industria eta zerbitzuetan bereziki. Dagoeneko egunero bi mila pertsona baino gehiagojoaten dira eskualdetik kostaldera edo Landetara lan egitera, hau da, aktibo guztiaren% 25ek beste lurralde batera joan
|
behar
du lanera. Datua guztiz adierazgarriada, kontuan hartzen badugu lanpostuen% 30 nekazaritza sektorean mantentzendela, hau da, familiako baserritarrak dira eta beren etxean lan egiten dute.
|
|
Eredu honetan, kluster berarengandik hurbilago egin
|
behar
dute lan industri politikaren arduradunek. Ekimen pribatuaren protagonismoak erakunde publiko guztien koordinazioa eskatzen du gehienetan, horien arteko bat etortze estrategikoa eta koordinazio operatiboa eskatuz eta, horrek, berez, goitik beherako aldaketak ekarri lituzke eskualdeetako industri politikan.
|
|
Ez bakarrik enpresak. Unibertsitateak eta ikerguneek ere ongi egin
|
behar
dute lan berrikuntza sustatzeko orduan. Baina, gehienetan, hutsune nabariak daude erakunde hauetako kudeaketan.
|
|
Abantaila erlatibo edo konparatibo honen arabera, interesgarria izan daiteke nazioarteko merkataritza baldin eta herrialde birentzat produktuak ekoizteko orduan
|
behar
duten lan faktorearen ratioa ezberdina bada herrialde bakoitzean. Horrela izanik, herrialde bakoitzak izango luke produktu bat non lanaren kopuru erlatiboa beste herrialdean baino txikiagoa den eta, beraz, alderaturiko abantaila erlatiboa sortuko litzateke.
|
|
Bi horietan indar egingo da lan prozesuaren eraginkortasuna aztertzean: hala ere, puntu honetan, argi geratu
|
behar
du lan prozesuak gutxiengo edo beharrezko formagatiko apustua egiten duela, herritarrari bermeak ematen dizkiolako eta bereziki babesten duelako501 Gutxiengo baina era berean herritarraren eskubideak babesteko beharrezko formaltasun honen adibide ona da adiskidetze intrajudiziala. LPLk bakarrik dio magistratuak hartan alderdiei beren eskubide eta betebeharren berri emango diela eman daitekeen sententziaren edukiaren berri eman gabe (LPLren 84.1 art.). Beste adibide bat, antzua gertatu den adiskidetzetik ahozko epaiketarako iraganbidea izan daiteke.
|
2011
|
|
Egoera honen larritasunaz kontura gaitezen, argi eta garbi esan
|
behar
dugu lan akademikoak euskaraz aurkezteak lan bikoitza dakarrela: terminologi arazoa, idazkari elebidunen eskasia, bi hizkuntzetan aurkezteko, komenigarritasuna?, edo, askoz ere sarriago,, beharra?, dela kausa nahitaezko itzulpenak oztopo bihurtzen dute naturala izan lukeen erabakia.
|
|
– Etengabe egiaztatu
|
behar
dute lana ongi amaitua dagoela. Beraz, gutxitan amaitzen dituzte lanak epearen barruan.
|
|
Mendeko haur edo nerabeak helburu garbi batzuk eduki behar ditu. Tratamenduaren hasieran guraso eta irakasleek mendeko haur edo nerabea sostengatu behar dute, bere lanak egin ditzan, baina poliki poliki haurrak hartu
|
behar
du lanaren ardura. Guraso eta irakasleek asertibitatean, erabakiak hartzen, arazoak ebazten, erlaxatzen, bere burua kontrolatzen eta harremanak izaten irakatsi behar diote.
|
2012
|
|
Are gehiago, lortu egin zuen herri indigenek pairatzen zuten diskriminazioari buruzko txosten bat sustatzea. Haren aburuz, azpikomisioko adituek eta ez batzordeko diplomatikoek burutu
|
behar
zuten lan hori.
|
2013
|
|
Aipatu bezala estaltze lanak beharrezkoak ziren urbanizazio planean diseinatutako hainbat proiektu egiteko. Horregatik erdigunean etxe pribatuen eraikuntza eta instituzioek eraiki
|
behar
zituzten lanak partzialki egin eta 1949ra arte atzeratu ziren120.
|
2014
|
|
Gauzak egitea gogoratzea, nola eta noiz egin gogoratzea lanoroimenaren eginkizuna da, epe luzeko oroimenean aurrez gordeta edukitzea eskatzen duena. Gordetako informazioa eskura eduki
|
behar
du lan oroimenak, epe laburreko oroimenean denbora batez gorde ondoren. Behar beste arreta jartzen ez bada informazioa jasotzean, da oroitzapenen gordailuan sartu, eta da oroitzapenik berreskuratu.
|
2015
|
|
Palestinar askok harresiko kontrolguneak pasatzeko dituzten arazoak direla medio, urteetan oso kilometro gutxira dituzten herri askotara joateko ez dute baimernik. Askok kontrol-guneetan galdu dute bizitza ospitalera edo medikuarenera joateko baimenik ez dietelako eman, beste askok oso goiz jeiki
|
behar
dute lanera joateko egunero, eta Israelgo militarren araberakoa izaten da palestinar bat harresiaren alde batetik bestera pasatzea ala ez.
|