Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Gai horri dagokionez, Kultura Sailak euskararen erabilpena normaltzea du xede. Gure erkidegoaren egoera soziolinguistikoa kontuan harturik, elebitasunari erantzun ahal izateko, euskarak behar dituen lan tresnak (deskribapen bibliografikorako terminologia, sarrera puntuak, nazioarteko katalogazio arauen egokitzapena eta datu bibliografikoak euskarri informatikoan emateko MARC formatura egokitzea) eskaini behar ditugu.
2001
‎Euskararen aldeko eragileek ahal duten normaltasun handienez jarraitu behar dute lanean. Eta horrekin bateraelka rren arteko loturak sendotu, elkartasuna ezinbesteko tresna izango da-eta zenbait uneri aurre egiteko.
‎Egoera honetan, euskalgintzak batasunean egin behar du lan, bat eginik eta elkarlanean bakarrik lortuko dugu kontra bilakatu nahi duten euskal gizartearen euskararen aldeko jarrera ez aldatzea. Euskararen aldeko jarreraareagotu eta berreuskalduntzean urrats berriak egitea da gure erronka eta, eraso giroan ere, aurrera egin dezakegula argi izatea da aurrera egiteko dugun akuilurik indartsuena.
2003
‎Euskara ikastea izugarri garestia da, matrikula altuegiak dira eta norberarenhizkuntza ezagutzeagatik ezer ordaindu ez bagenu ere, herritarrak uxatzeko moduko matrikula prezioakeskaintzen ditugu. Dena den, matrikulak, oraindik ere, altuagoak ez badira irakasleek derrigorrez onartu behar dituzten lan baldintza eskasei esker da. Hori gutxi balitz, ikasi ahal izateko ikaslea merkatari bihurtu behar dugu eta pegatak, kamisetak, kalimotxoak, zozketak eta abar matrikularekin batera jasotzen ditu.
‎Nazioarteko Foroarenhirugarren bilera kontzientzia kolektiboaren indartzeak ezaugarritu zuen. Gero eta jende, mugimendu eta erakunde gehiagok uste du arerioa (kapitalismoa, fase neoliberal eta militarizatuan) berbera dela eta, ondorioz, batera egin behar dutela lan.
2004
‎Zortzi urtez antzerkian ibili ginenean ere, esate baterako, euskaraz egin beharrak eragindako ekintzak izan dira beti. Eta besterik ez baitzegoen, guk asmatu behar genituen lanak nola egin eta ateak nola ireki.
2006
‎Santillana argitaletxearen arazoetako bat horixe zen, izan ere: beraiek egin behar zituzten lan asko. Gu, aldiz, dena eginda eskaintzeko moduan ginen.
‎Euskaldunok, industria ekonomian, ekipo ondasunak, bitarteko ondasunak, ondasun eraldatuak eta kontsumoko ondasun iraunkorrak ekoizten eraginkorrak izaten jakin dugu orain arte. Orain, geroari begira, lehenagoko horiek ahaztu gabe, beste arlo ezinbesteko batzuetan egin behar dugu lan: ondasun ukiezinak, zerbitzuak, markak, eskubideak, jakintzak, etengabeko prestakuntza, kultur aktibo ukiezinak, eta nola ez, marketina.
2007
‎Bistan dena, egun abertzaletasunak duen hutsunerik larriena, Erriberan ez sustrairik, ez indarrik batere ez izatearena delarik, irakurlea arrastoan eta pentsaka jar dezake lan honek, bateragarri ote diren euskal nazionalismoaren planteamendu politikoak Erriberako bizipen, sentipen eta interesekin. Bide batez, Sainz Pezonagak berak gauzak nola ikusten dituen ezagutarazteko bide eman behar luke lan honek. Besteak beste, bere proposamena Euskal Herri guztirako proiektu politikoak izan behar lukeen izen bikoitzaz.
2008
‎Tituluaren Gehigarri Europarra ezartzearekin batera, ECTS sistema edo Kredituen Transferentziarako Europar Sistema ezarri behar dute herrialdeek. ECTS sistema Europako herrialde gehienetan dago ezarria, eta unibertsitateko ikasketa planetan zehazten diren helburuak lortzeko ikasleek egin behar dituzten lanen neurri bateratu bat da.
‎ECTS delako kreditua desberdina da. Izan ere, ikasketa plan batean programatutako helburuak gainditzeko ikasleek egin behar duten lan karga neurtzen du: eskola orduak, bakarkako ikasketa orduak, azterketak, praktikak, mintegiak...
‎Tituluen homologaziorako, baina, ez da nahikoa ikasketen egitura bateratzea. Izan ere, ikasleek egin behar duten lana ere berdin neurtu behar da unibertsitate desberdinetan; hau da, neurtzeko unitate bera erabili behar da toki guztietan, eta ECTS kreditua da akademia lana neurtzeko erabiltzen den unitate hori. Ikasle baten 25 orduko lanaldia neurtzen du ECTS kreditu batek, eta lanaldi horren barruan ikasketekin zerikusia duten jarduera guztiak sartzen dira.
2011
‎Hizkuntza politikak ezinbestekoak ditu giza baliabideak, horregatik garrantzi handikoa da profesionalak prestatzea eta haiek egitura eraginkorretan kokatzea. Unibertsitateak egin behar duen lan garrantzitsua aipatzeaz gainera, Soziolinguistikako Institutua sortzea proposatzen da, herritar guztiei irekia. Jarraian, zutabe batzuetan, Hizkuntza politikaren jarraipenerako bulegoak, Administrazio guztiek izango duten eta euskalduntzeaz arduratuko den lantaldea, udal guztietan sortuko den hizkuntza politikako lantaldeen eta hizkuntza politika sektorialetako jarduerak aipatzen dira, hau da, alor sozioekonomiko, aisia, kirol, kultura, hedabide eta teknologia berrietakoen jarduerak.
2012
‎Euskaldunok botere guneetan ere bagaude, alegia, sindikatuetan, alderdi politikoetan, gizarte eragileetan... Hainbat eremutan hartzen dugu parte, eta, beraz, gune horietan guztietan euskarak lehentasuna har dezan egin behar dugu lan. Euskaldunok kontsumitzaile ere bagara, eta kontsumo arduratsuari eutsiko bagenio, esaterako, euskaraz etiketatzen diren produktuak bakarrik erosiz, ziur nago jarrera aldaketak lortuko genituzkeela enpresen aldetik.
2013
‎Nik ezagutzen nuen pertsonalki Joseba Alvarezen aita [Txillardegi]. Eman genien diru-laguntza, eta beraiek egin zuten egin behar zuten lana: kalea mugitu.
2014
‎Lanegin egin behar dugu. Hortarako biltzarrera aurretik beretik hasi behar dugu lanean. Han erabaki egin behar ditugu gauzak, ez momentuan asmatu.
2015
‎1961eko Errege egun bezperan hartu nuen etxerako bidea. Baina pauso hori eman aurretik, neure gain zeuden lan mota guztientzat ordezkariak bilatu eta prestatu behar nituen lanek aurrera jarraitzeko: Jakinen kudeaketa, harpidedunen kobraketak, harpidedun berriak egiteko erabilitako bideak, Arantzazuko urteko bilerak, Arantzazuko egutegia, Anaitasuna...
‎Unibertsitate honek erabiltzen ditu unibertsitate guztien parametroak bere ikerketa neurtzeko, sexenioak eta horrelakoak. Orduan zuk sexenio batera bidal dezakezu zerbait euskaraz[...] Baina, ez baldin bada euskal filologia arlokoa[...] ez da kontuan hartzen[...] Euskarazko produkzioa egitea aukeratu dugunok egin behar dugu lan estra bat. Eta publikatu behar ditugu ingelesez, gaztelaniaz, beste hizkuntza batzuetan gure lanak[...] Euskarazko hautua egiten duena bere buruaren kontra ari da promozio horretan.
2016
‎Ez da Pilot izango, baina Interpres.io proiektu euskaldunak, adibidez, gailu mugikorrez baliatuz, badu interpretaziora baino leku gehiagotara iristeko helburua. Etorkizunaren nostalgia izateko garaiak dira, baina horretarako orain eta hemen hasi behar dugu lanean. •
2020
‎Zioen Marxek: " erabilera balioa lan bizia da"; orokortuta, bizitzaren lana esan liteke, alegia, bizitza sozial eta sinbolikoa den aldetik egin behar dugun lan komuna," komun (ikazio) sozialak eta sinbolikoak" izan daitezen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia